Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei gynekologeja ole kunnallisessa terkkarissa??

Vierailija
01.02.2018 |

Jälleen kerran: jos miehet kantais kehollaan kaiken vastuun lisääntymisen duunista, he ei ainakaan maksais suositelluista vuosittaisista lääkärikäynneistä yksityisellä. On se jännä. Poskiontelot, vatsavaivat, hampaat jne. hoituu kunnallisella, mutta auta armias, pimppi pitää viedä yksityiselle. Eikö arvonlisäverolliset kuukautissuojat, särkylääkkeet, rintaliivit, e-pillerit, kierukat, vaihdevuosirohdot jo olis tarpeeksi! Miksi?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin aika pitkään terveyskeskuksen perhesuunnitteluneuvolassa, jonne tk-lääkäri tuli tekemään tutkimuksen. Mutta ei mulla kyllä mitään vaivoja koskaan ollutkaan. Siirryin jossain vaiheessa yksityislääkärille, kun ajattelin sen olevan parempi. Vain kerran elämässäni olen jonkun tulehduksen takia käynyt gynellä, muuten ei ole ikinä mitään vaivoja ollut. Monet työpaikat maksavat käynnit vieläpä kokonaan takaisin, joten ei edes maksa mitään. Jotain etua työssäkäymisestäkin on.

N42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ei pääse gynelle. Menin sitten kovien kipujen kanssa yksityiselle ja iso kystahan se siellä oli. Mutta julkisella ei suostuttu tutkimaan tai uskottu.

Vierailija
24/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko aikuisikäni (40v) ahkerasti työelämässä eikä yksikään työnantajani ole gynekologikäyntejä korvannut. Eli kyllä ottaa pannuun kun mies voi syödä ulkona useita kertoja samalla summalla joka naisella menee gyneen. Naisen hormonitoiminta ja hedelmällisyyteen liittyvät vaivat ovat niin moninaisia ja monimutkaisia, että ansaitsisimme edes kunnallisen puolen tarkastukset. Me kuitenkin teemme veronmaksajat tälle pallolle aikamoisella panostuksella. Ja sitten täytyy vielä maksaa siitä. Oikeustajuni mukaan biologisesta työstä pitäis sitävastoin saada korvaus.

Vierailija
25/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut koko aikuisikäni (40v) ahkerasti työelämässä eikä yksikään työnantajani ole gynekologikäyntejä korvannut. Eli kyllä ottaa pannuun kun mies voi syödä ulkona useita kertoja samalla summalla joka naisella menee gyneen. Naisen hormonitoiminta ja hedelmällisyyteen liittyvät vaivat ovat niin moninaisia ja monimutkaisia, että ansaitsisimme edes kunnallisen puolen tarkastukset. Me kuitenkin teemme veronmaksajat tälle pallolle aikamoisella panostuksella. Ja sitten täytyy vielä maksaa siitä. Oikeustajuni mukaan biologisesta työstä pitäis sitävastoin saada korvaus.

Mitä helvetin tarkastuksia tarvitaan vuosittain? 

Vierailija
26/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys2011-tutkimuksen mukaan viimeisen vuoden aikana gynekologisessa tutkimuksessa oli käynyt jopa puolet 30–44-vuotiaista. Eli tarvetta on. Ja rahaa palaa. Tuskin puolet oli käynyt niitä poskionteloitaan tarkistamassa.

Vierailija
27/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän munallekaan (pusseista ja eturauhasesta puhumattakaan) tehdä mitään mammografisia (lue: ilmaisia) tutkimuksia. Eikä se wiakrakaan mitään halpaa ole aina ollut.

Tulihan se sieltä, ohuen nakin typeryys ja tyhmyys. Ihan kuten ennenkin, vierasperäiset sanat vaikeita ja moni äidinkielenkin sana - wiakra LOL! Muuten sulla ei eteen otakaan kuin nappeja nappailemalla.

Voi anteeksi,olinpa typerä. Yritän ensi kerralla välttää tahallista väärinkirjoitusta! Mitä toi LOL muuten tarkoittaa?

Tuplatyperä. Googleta tolvana, ellet tiedä niillä nakkisormillasi, jotka ovat paksummat kuin sinun "se".

Vierailija
28/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveys2011-tutkimuksen mukaan viimeisen vuoden aikana gynekologisessa tutkimuksessa oli käynyt jopa puolet 30–44-vuotiaista. Eli tarvetta on. Ja rahaa palaa. Tuskin puolet oli käynyt niitä poskionteloitaan tarkistamassa.

Joo, on käyty varmuuden vuoksi. Onko oikeesti tarvetta??

Vierailija
29/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että perusterveen naisen pimppi-ongelmat harvoin tarvitsee erikoislääkäriä. E-pilleriasiat yms hoitaa ihan yleislääkärit. Gynekologiset sairausoireet kuten vuotohäiriöt, kasvaimet, laskeumat yms ongelmat menee lähetteellä naistentaudeille. Eihän kurkkuakaan katso korvalääkäri eikä vatsavaivaa gastroenterologi...jne. Moni tk-lääkäreistä on saattanut työskennellä esim. gyn.puolella, joten saattaa olla hyvätkin "pimppi-tiedot" vaikkei olisi erikoislääkäri.

Vierailija
30/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa ei pääse gynelle. Menin sitten kovien kipujen kanssa yksityiselle ja iso kystahan se siellä oli. Mutta julkisella ei suostuttu tutkimaan tai uskottu.

Espoossa sama. Endometrioosia ei tutkita/hoideta julkisella. On kuitenkin kovin kivulias ja elämää haittaava vaiva.

Vierailija
31/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran: jos miehet kantais kehollaan kaiken vastuun lisääntymisen duunista, he ei ainakaan maksais suositelluista vuosittaisista lääkärikäynneistä yksityisellä. On se jännä. Poskiontelot, vatsavaivat, hampaat jne. hoituu kunnallisella, mutta auta armias, pimppi pitää viedä yksityiselle. Eikö arvonlisäverolliset kuukautissuojat, särkylääkkeet, rintaliivit, e-pillerit, kierukat, vaihdevuosirohdot jo olis tarpeeksi! Miksi?

Olen kummastellut samaa. Kun olin opiskelija, minulla ei koskaan ollut varaa mennä gynekologille. Sitten kun tuli ekan kerran gynekologisia vaivoja, käskettiin mennä yksityiselle. Kuulemma Papa ois voitu ottaa mut mitään muuta ei. Olin siis ekaa kertaa elämässäni gynellä 27-vuotiaana. Gyne ihmetteli sitä, etten ollut saanut mitään kutsua seulaan.

Miksi rokottaa nuoria tyttöjä mut jättää tämmöinen epäkohta opiskelijoiden terveydenhuoltoon?

Naiset maksavat gynen, ehkäisyn, naisten hygieniatuotteet ja kipulääkkeet.. mutta silti näitä ei huomioida naisten saamissa tuissa ym. Tasa-arvoa?

Vierailija
32/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan voin paljastaa teille, että moni gynekologi tai  TK-lääkäri ei itsekään käy joka vuosi pimppitarkastuksessa, koska se ei ole edes tarpeen. Eri asia on, jos tarvitsee lääkityksiä tai on gynekologinen sairaus tai uusi oire. Tästäkin on jo  vuosia puhuttu ihan naistenlehdissäkin, mutta edelleen moni maksaa mielenrauhasta ( jota ei voi saada ) erikoislääkärille. Ettehän käy  ihotautilääkärilläkään yms. 

Vierailija
33/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoossa sama. Endometrioosia ei tutkita/hoideta julkisella. On kuitenkin kovin kivulias ja elämää haittaava vaiva.

Älä yleistä. Mun endo on tutkittu ja hoidettu Espoossa julkisella puolella (tk ja Jorvin sairaala).

Vierailija
34/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Yleislääkärit voivat kanssa tehdä gyn. tutkimuksia ja laittaa tarvittaessa lähetteen naistentautien pkl:lle.

Lähetettä on hyvin vaikea saada. Pelin henki on että odotellaan ja katsellaan muutama kuukausi.

Täysjärkinen kerää rahat kasaan ja lähtee yksityiselle. Siellä tutkitaan ja ultrataan ja lähetetään helpommin eteenpäin.

Paitsi että se lähete palautuu samalla tavalla  takaisin, jos naistentautien  ylilääkäri niin arvioi. Jos on oikea oire, niin takuulla pääset julkistakin reittiä sinne. Ei ole merkitystä tuleeko lähete yksityiseltä vai julkiselta.....Ihmisillä on kyllä niin vääriä tietoja, että huh huh. Eli jos oireesi on niin voimakas, että yks.lääkäri ei voi sitä ratkaista  omallavastaanotollaan ( pahat laskeumat jne), niin takuulla TK-lääkäri lähettää sinut samalla tavalla gyn.polille.....

Vierailija
35/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Yleislääkärit voivat kanssa tehdä gyn. tutkimuksia ja laittaa tarvittaessa lähetteen naistentautien pkl:lle.

Lähetettä on hyvin vaikea saada. Pelin henki on että odotellaan ja katsellaan muutama kuukausi.

Täysjärkinen kerää rahat kasaan ja lähtee yksityiselle. Siellä tutkitaan ja ultrataan ja lähetetään helpommin eteenpäin.

Paitsi että se lähete palautuu samalla tavalla  takaisin, jos naistentautien  ylilääkäri niin arvioi. Jos on oikea oire, niin takuulla pääset julkistakin reittiä sinne. Ei ole merkitystä tuleeko lähete yksityiseltä vai julkiselta.....Ihmisillä on kyllä niin vääriä tietoja, että huh huh. Eli jos oireesi on niin voimakas, että yks.lääkäri ei voi sitä ratkaista  omallavastaanotollaan ( pahat laskeumat jne), niin takuulla TK-lääkäri lähettää sinut samalla tavalla gyn.polille.....

No mun äiti meni yksityiselle ja kertoi vaivastaan, johon gyne ensin vähätteli mut kun tutki äitini soitti äkkiä jonnekin ja lähetti välittömästi eteenpäin.

Vierailija
36/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä. Mun endo on tutkittu ja hoidettu Espoossa julkisella puolella (tk ja Jorvin sairaala).

Miten onnistuit saamaan lähetteen?

Vierailija
37/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

No mun äiti meni yksityiselle ja kertoi vaivastaan, johon gyne ensin vähätteli mut kun tutki äitini soitti äkkiä jonnekin ja lähetti välittömästi eteenpäin.

äitiäni siis, ei äitini

Vierailija
38/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kummastellut samaa. Kun olin opiskelija, minulla ei koskaan ollut varaa mennä gynekologille. Sitten kun tuli ekan kerran gynekologisia vaivoja, käskettiin mennä yksityiselle. Kuulemma Papa ois voitu ottaa mut mitään muuta ei. Olin siis ekaa kertaa elämässäni gynellä 27-vuotiaana. Gyne ihmetteli sitä, etten ollut saanut mitään kutsua seulaan.

Miksi rokottaa nuoria tyttöjä mut jättää tämmöinen epäkohta opiskelijoiden terveydenhuoltoon?

Naiset maksavat gynen, ehkäisyn, naisten hygieniatuotteet ja kipulääkkeet.. mutta silti näitä ei huomioida naisten saamissa tuissa ym. Tasa-arvoa?

Totta kai saavat itse maksaa, jos haluavat käydä "varmuuden vuoksi" lääkärissä.

Vierailija
39/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli äitisi sai päivystyslähetteen gyn.polille. Ihan sama tehdään  julkiseltakin jos on tarve. Jotain nyt satun tietämään kun olen 7 vuotta ollut gyn.polilla töissä ja olen kätilö.

Vierailija
40/60 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän terveyskeskuksessa on perhesuunnitteluneuvola, jonka kautta hoituu kaikki raskauteen ja synnytykseen liittyvät jutut, jälkitarkastukset, papa-kokeet ja myös sisätutkimukset. Tk:n lääkäri käy tekemässä tutkimuksia ja jos tarvetta, lähettää eteenpäin naistentautien polille keskussairaalaan. Itse käyn kolmen vuoden välein sisätutkimuksessa, lääkäri suositteli niin. Papa-kokeessa vuosittain, koska siinä on ollut vähän ongelmaa.