Perheen kestäminen sairaana/väsyneenä/huonovointisena
Miten te muut kestätte perhettä ympärillä meluamassa ja vaatimassa huomiota kun olette huonovointisia? Itse en meinaa millään kestää, haluaisin vain olla yksin rauhassa kun en voi hyvin.
Kommentit (13)
No tuota.Vähän pakko kestää kun tuli perhe hankittua.Ja useampi lapsikin vielä.
Joskus pitää laittaa kuulosuojaimet päähän. Ja joskus auttaa, kun keskittyy nettiin, kirjaan tai puhelimeen. Tämä siis silloin, kun lapset perseilee ja itse on räjähtämäisillään. Oon sen verran räjähdellyt, että olen todennut paremmaksi tuon, koska pysyn silloin rauhallisena ja pystyn hetken päästä alkaa purkamaan tilannetta.
Helposti. Meillä mies ottaa lapset hoteisiinsa jos minä olen sairaana ja sitten toisin päin. Meillä ei koskaan opetettu sitä äiti äiti äiti mantraa lapsille.
Jaa.
Sulla on varmaan kumppani, joka käy kaupassa, laittaa ruokaa ym. kun makaat kuumeessa tai vielä pahempaa.
Vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Meillä mies ottaa lapset hoteisiinsa jos minä olen sairaana ja sitten toisin päin. Meillä ei koskaan opetettu sitä äiti äiti äiti mantraa lapsille.
Toimii tietysti silloin, kun vanhemmat ovat yhtä aikaa kotona, eikä toinen ole esim. töissä juuri silloin. Tai kun molemmat vanhemmat eivät sairasta yhtä aikaa.
En kestänytkään. Jätin lapset miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii tietysti silloin, kun vanhemmat ovat yhtä aikaa kotona, eikä toinen ole esim. töissä juuri silloin. Tai kun molemmat vanhemmat eivät sairasta yhtä aikaa.
Lapset menee päiväkotiin jos toinen on sairaana kotona. Se joka on terve vie ja tuo. Jos molemmat on sairaana niin sitten tehdään vuoroissa mutta meillä onneksi on yleensä sairastelut menneet niin että ensin on toinen ja sitten toinen sairaana
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei se toimi kuule, jos sillä toisella vanhemmalla on paha olla 24/7, etkö ole koskaan ymmärtänyt, ettei asiat ole muille noin helppoja? Tyhmä.
Mä kestän tuon yhden lapsen kyllä, mut kun oon todella väsynyt, kuten nyt, mies ärsyttää. Taitaa sekin tietää sen, kun laittoi lapsen nukkumaan ja häipy just autotalliin.
Eli hei, mulla taitaa mennä aika hyvin. Yksin sohvalla ja kohta nukkumaan, huomenna tuo mieskin varmaan taas tuntuu ihanalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset menee päiväkotiin jos toinen on sairaana kotona. Se joka on terve vie ja tuo. Jos molemmat on sairaana niin sitten tehdään vuoroissa mutta meillä onneksi on yleensä sairastelut menneet niin että ensin on toinen ja sitten toinen sairaana
Niin, mutta ei se kaikissa perheissä mene noin, eli ei ole vain kiinni siitä, mitä lapselle on "opetettu". Mahdollisia tilanteita ovat myös ne, että lapset ovat samaan aikaan sairaina, eivätkä voi mennä hoitoon, lapset ovat kotona tai toinen vanhempi tekee vuorotyötä. Meillä oli just eilen ja tänään se tilanne, että lapset olivat molemmat sairaina ja mies teki töitä. Eipä siinä paljon silloin muuta voi, kun olla lasten kanssa ja kestää.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3087782/miks-mua-ahdistaa-ilman-syyta?p…
Spell 125.
Kaannos on aika hyva. Mutta alkuperaista ei voi kaantaa taysin..... .. .
"olen tehnyt sen, mika on oikein.... tuhonnut, havittanyt pahan, niin etta siita ei ole mitaan jaljella. Ja saastanyt hyvan... .. ......."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta ei se kaikissa perheissä mene noin, eli ei ole vain kiinni siitä, mitä lapselle on "opetettu". Mahdollisia tilanteita ovat myös ne, että lapset ovat samaan aikaan sairaina, eivätkä voi mennä hoitoon, lapset ovat kotona tai toinen vanhempi tekee vuorotyötä. Meillä oli just eilen ja tänään se tilanne, että lapset olivat molemmat sairaina ja mies teki töitä. Eipä siinä paljon silloin muuta voi, kun olla lasten kanssa ja kestää.
Tässä nyt kysyttiin miten kukakin kestää ja tämä nyt on se mun kokemus. Se että kaikilla asiat ei mene näin ei muuta sitä miten meidän perheessä se menee?
Yhtä helvettiä tämä on.
Vastaus ap:lle