Millainen on sinun mielestäsi tyhmä ihminen?
Jos sinun pitäisi määritellä vaikkapa kolme piirrettä, jotka kuvaavat tyhmää ihmistä?
Kommentit (63)
Sellainen ihminen esim joka uskoo sokeasti joihinkin "yleisesti" hyväksyttyihin periaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinun pitäisi määritellä vaikkapa kolme piirrettä, jotka kuvaavat tyhmää ihmistä?
A) Syy on aina muissa
B) Nimittelee usein muita ihmisiä tyhmiksi
C) On koko ajan raha- perhe-, sosiaalisissa ongelmissa.
En arvosta.
Eli sinä itse!!! Hah!
Tähän olisi kiva kuulla perustelut:) Minulla ei ole raha-, perhe-, sosiaalisia ongelmia, fakta joka saattaa johtua siitä että tapanani ei ole syytellä muita omista virheistäni eikä ajatella että ihminen on ensisijaisesti tyhmä. Useimmiten negatiivisia juttuja tekevä ihminen ei ole tyhmä vaan tietämätön tai sivistymätön. Olen myös kieltänyt lapsiani nimittelemästä ketään tyhmäksi. Kaikista ei voi tykätä, joku ei ehkä tajua mutta tyhmä tällainen tyyppi ei välttämättä ja useimmiten ole.
Ai fakta joka saattaa johtua jstakin. Hrrmmh.
Ei minäpä kerron sulle faktan. On ihmisiä jotka eivät myöskään syyttele muita omista virheistään taikka ajattele että ihminen on ensisijaisesti tyhmä. Ja silti heillä voi olla noita ongelmia!
Sinulla on täysin virheellisiä olettamuksia, että ihmisillä joilla on ongelmia, niin ne johtuisivat siitä että he ovat niin surkeita kuin kuvaat.
Sinä syytät ihmisiä että he pitävät toisia lähtökohtaisesti tyhminä ja syyllisinä omiin ongelmiin.
Minä en tunne tuollaisia ihmisiä yhtään kappaletta!!! En tunne, vaikka tunnen erittäin laajasti ihmisiä. Monenlaisia ja erillaisia ihmisiä.
Sinun maalama ruma kuva toisista ihmisitä kalahti omaan nilkkaasi, älysitkö? Jotain se paljasti sinusta. Ei hienoa.
Tyhmä ei tajua eroa tutkimustuloksen ja yksityishenkilön mielipiteen välillä.
Tyhmä uskoo kritiikittä mitä netissä sanotaan. Tai uskoo, jos se on oman maailmankuvan mukaista. Lähteellä ei väliä.
Tyhmä pelkää lisäaineita. Jos jogurtissa on tuoteselosteen mukaan lisäainetta E948, tyhmä ei uskalla syödä sitä. Ko. aine on happi.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen esim joka uskoo sokeasti joihinkin "yleisesti" hyväksyttyihin periaatteisiin.
Tokkki se voi olla myös kapinamielialaa jolloin tunteet johdattelevat ihmistä harhaan.
paha kuvailla kolmella sanalla mut koitan mahdollisimman yksinkertasesti:
henkilö ei ymmärrä sarkasmin tai ironian päälle mitenkään, jos hänellä on jokin käsitys jostai joka osoittautuu vääräksi nii hän ei usko sitä vaa inttää vastaa ja ei kuuntele muita vaa keskittyy omiin ajatuksiin ja mielipiteisiin
Tyhmä ei osaa soveltaa vaan tekee asiat aina samalla kaavalla. Tyhmä ei voi tehdä ruokaakaan ilman tarkkoja reseptejä.
Autolla ei voida ajaa jos on joku tuntematon reitti.
-Ei tajua syy seuraussuhteita (esim. pettää tökerösti ja sitten itkee seurauksia kun jää kiinni)
-Kyvytön kriittiseen ajatteluun (ei näe omia virheitään, jos joku puhuu vakuuttavalla tyylillä puutaheinää niin uskoo sen kyseenalaistamatta jne)
-Kyvytön ajattelemaan asioita muusta kuin omasta näkökulmastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) Syy on aina muissa
En arvosta.
Eli sinä itse!!! Hah!
Tähän olisi kiva kuulla perustelut:) Minulla ei ole raha-, perhe-, sosiaalisia ongelmia, fakta joka saattaa johtua siitä että tapanani ei ole syytellä muita omista virheistäni eikä ajatella että ihminen on ensisijaisesti tyhmä. Useimmiten negatiivisia juttuja tekevä ihminen ei ole tyhmä vaan tietämätön tai sivistymätön. Olen myös kieltänyt lapsiani nimittelemästä ketään tyhmäksi. Kaikista ei voi tykätä, joku ei ehkä tajua mutta tyhmä tällainen tyyppi ei välttämättä ja useimmiten ole.
Ei minäpä kerron sulle faktan. On ihmisiä jotka eivät myöskään syyttele muita omista virheistään taikka ajattele että ihminen on ensisijaisesti tyhmä. Ja silti heillä voi olla noita ongelmia!
Sinulla on täysin virheellisiä olettamuksia, että ihmisillä joilla on ongelmia, niin ne johtuisivat siitä että he ovat niin surkeita kuin kuvaat.
Sinä syytät ihmisiä että he pitävät toisia lähtökohtaisesti tyhminä ja syyllisinä omiin ongelmiin.
Minä en tunne tuollaisia ihmisiä yhtään kappaletta!!! En tunne, vaikka tunnen erittäin laajasti ihmisiä. Monenlaisia ja erillaisia ihmisiä.
Sinun maalama ruma kuva toisista ihmisitä kalahti omaan nilkkaasi, älysitkö? Jotain se paljasti sinusta. Ei hienoa.
Ilmeisesti et osaa lukea? Tai et ymmärrä lukemaasi? Voihan ihmisellä todellakin olla ongelmia mutta se, ettei niistä ongelmista koskaan pääse pois, syyttelee vain muita ongelmista ja nimittelee heitä tyhmiksi...Se on mielestäni tyhmää. Sinun pitää opetella lukemaan. Vaikka et ymmärtänyt lukemaasi niin en silti pidä sinua tyhmänä, ehkä hieman sivistymättömänä ja yksinkertaisena koska tiettyjen sanojen näkeminen hitsasi tunteet polttoliekille niin ettet tajunnut mitä luet mutta tyhmä et varmaankaan ole. Ehkä sun kannattaisi lukea uudestaan...Ajatuksella:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokkki se voi olla myös kapinamielialaa jolloin tunteet johdattelevat ihmistä harhaan.
Siiis eii kapina sulje rationaalista suhtautumista ja sen perusteluuja pois. Mutta sitten tullaan oikeastaan siihen että mikä on se oikea mielipide. Vissiin se on yleisön mielipiide ja tieteellinen fakta seim.
Itsekäs(minä,minä,ei huomioi muita)
Sivistymätön(kovaääninen,puhuu päälle,ei omaa käytös/pöytätapoja)
Laiska(ei kiinnosta,halua,viitsi tehdä mitään,ei tavoitteita)
Vierailija kirjoitti:
Ei tajua, miltä omat puheet kuulostaa muiden korvissa.
Hallituksemme ministerit ja peesaajat ovat hyvä esimerkki.
-Huono tilannetaju/ei ollenkaan tilannetajua
- Huonot käytöstavat
- Ei osaa kuunnella muita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista uskoo nimenomaan ja vain yleisesti hyväksyttyihin periaatteisiin. Moni tekee sen asiaa sen enempää miettimättä eikä tajua tekevänsä niin. Esimerkiksi suuri osa suomalaisia pitää muita kansoja tyhmempinä koska se on yleisesti hyväksytty mielipide Suomessa. Ei mikään fakta vaan todellakin yleisesti hyväksytty periaate. Samoin kuin se, että meillä Suomessa kaikki tehdään paremmin kuin muualla. Suurin osa suomalaisista uskoo siihen eikä se mielestäni ole osoitus tyhmyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) Syy on aina muissa
En arvosta.
Eli sinä itse!!! Hah!
Ilmeisesti et osaa lukea? Tai et ymmärrä lukemaasi? Voihan ihmisellä todellakin olla ongelmia mutta se, ettei niistä ongelmista koskaan pääse pois, syyttelee vain muita ongelmista ja nimittelee heitä tyhmiksi...Se on mielestäni tyhmää. Sinun pitää opetella lukemaan. Vaikka et ymmärtänyt lukemaasi niin en silti pidä sinua tyhmänä, ehkä hieman sivistymättömänä ja yksinkertaisena koska tiettyjen sanojen näkeminen hitsasi tunteet polttoliekille niin ettet tajunnut mitä luet mutta tyhmä et varmaankaan ole. Ehkä sun kannattaisi lukea uudestaan...Ajatuksella:)
Nimittelet minua yksinkertaiseksi ja sivistymättömäksi ja se ei tee sinua tyhmäksi, koska tyhmä on se sana jonka lausumalla on tyhmä.
Sinä et täytä yhtään kohtaa omista kriteereistäsi. Sorrut kaikkiin kolmeen tyhmän virheeseen.
Kuka tuollainen ihminen on joka vain syyttelee toisia ja haukkuu tyhmäksi? Kuka?
Ei taida olla oikeasti olemassa sellaista ihmistä. Paitsi sinun rumassa mielessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs(minä,minä,ei huomioi muita)
Sivistymätön(kovaääninen,puhuu päälle,ei omaa käytös/pöytätapoja)
Laiska(ei kiinnosta,halua,viitsi tehdä mitään,ei tavoitteita)
Itseasiassa laiskuus taitaa olla enemmänkin älykkyyteen yhdistetty piirre. Jostain luettu. En muista mistä, koska luen niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
-Ei tajua syy seuraussuhteita (esim. pettää tökerösti ja sitten itkee seurauksia kun jää kiinni)
-Kyvytön kriittiseen ajatteluun (ei näe omia virheitään, jos joku puhuu vakuuttavalla tyylillä puutaheinää niin uskoo sen kyseenalaistamatta jne)
-Kyvytön ajattelemaan asioita muusta kuin omasta näkökulmastaan
Sanoisiin että Ihhminen ei ole kyvykkäs arvioimaan juurikaan koskaan itseään. Ihhminen harvoin tahtoo myöntää, tullisi ennemmän kouluissakin kertoa asiat niin mitä hyvää ja mitä "korjattavaa". EIkä tyyliin: "olet luuseri, seuraava kurssi, tällä pohjalla, ole hyvä pelle".
Sellainen ihminen, joka haluaa mus. Limi.mie. hiä Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmonen joka viitsii määritellä, että joku on tyhmä.
Sellanen joka kuvittelee että kaikki maailman ihmisset on täsmälleen yhtä älykkäitä.
Niinpä. Tyhmyysdenialistit ovat tyhmiä itse.
Tietämättömyys ei tee kenestäkään tyhmää. Musta sellainen on tyhmä, joka ei ole kiinnostunut mistään eikä ole utelias ottamaan selvää.
Tyhmä ihminen ei ajattele omilla aivoillaan ja uskoo kaiken minkä kuulee.