Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki kenellä on huono itsetunto

01.02.2018 |

Vihaatteko elämäänne ja heijastuuko viha myös ympärillä oleviin? Itselläni on aika huono itsetunto jonka takia olen suurimman osan ajasta vihainen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin harvoin vihainen,

Vierailija
2/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus purkautuu vihanakin, tosin syy-seuraussuhde on aika monimutkainen. Ylipäätään koen, että olisin paljon parempaa seuraa ja muutenkin kivempi ihminen, jos saisin itsetuntoani hilattua paremmaksi. Toki teen ja olen tehnyt töitä sen eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
4/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, huono itsetunto paistaa sinusta kauas. Miksi oikeastaan koet niin?

Vierailija
5/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sanoisi että vihaan elämääni. Elämässäni olen suurimman osan kotona ja esim. tietokoneella. En vihaa elämääni, kun saan palstailla.

Vihaan itseäni mutta sitäkin vain ulkoisesti. Sisälläni on omasta mielestään arvokas ihminen mutta sen ilmenemismuoto eli keho on arvoton, kelvoton, huono, vääränlainen. Surullistahan on se, ettei varmaan edes ole olemassa mitään kehosta irrallista minää vaan se on vain illuusio.

Vierailija
6/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minulla oli huono itsetunto, ja koin olevani hirveän paha, huono, epäonnistunut ja syyllinen kaikkeen, en vihannut muita ihmisiä. Vaikka se muu ihminen olisi ollut miten kauhea tahansa, näin aina hyvää.

Nyt kun olen vähän aikuistunut ja ymmärtänyt, etten voi todellakaan olla niin äärimmäisen hirveä mitä olen luullut, olen alkanut tuntea päivittäin vihan tunteita.

Olen vihainen kaikelle vääryydelle, välinpitämättömyydelle, ilkeydelle ja väkivallalle.

Uskallan nyt tuntea vihaa (hui kamala) jopa muita ihmisiä kohtaan. Ajattelen mielessäni kuinka potkisin heitä naamaan ja joka paikkaan.

Vierailija
7/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseinho näkyy sen verran ulospäin, että on vaikea kokea olevansa oikeutettu iloon ja hymyyn muiden seurassa, vaan tuntuu siltä että pitää koko ajan häpeillä ja pyytää olemistaan anteeksi. Oikeasti muiden kannalta olisi varmaan mukavampaa, jos olisin iloinen.

5

8/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystäsi... siis miksi koen huonoa itsetuntoa vai? Ehkäpä suurimmaksi osaksi siks että media luo vääränlaista minäkuvaa, millainen pitäisi olla. Se myös vaikuttaa vahvasti vastakkaiseen sukupuoleen. Siten että heillekkään ei riitä kukatahansa mies ja myös tietysti toistepäin miehet vaativat liikaa myös naisilta. Mutta näin miehenä niin kyllä naiset vaatii paljon enemmän tietyllä tasolla. Totta kai sitä miettii joka päivä tuleeko kukaan ikinä rakastamaan tällästä rumilusta.

Vierailija
9/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika huono itsetunto ..johtunee seuraavista asioista.

Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.

Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.

Kaikista pahinta ovat hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.

Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.

Olen myös usein päivän vesiripulilla.

Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.

Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.

Vierailija
10/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri kirjoitti:

En ymmärrä kysymystäsi... siis miksi koen huonoa itsetuntoa vai? Ehkäpä suurimmaksi osaksi siks että media luo vääränlaista minäkuvaa, millainen pitäisi olla. Se myös vaikuttaa vahvasti vastakkaiseen sukupuoleen. Siten että heillekkään ei riitä kukatahansa mies ja myös tietysti toistepäin miehet vaativat liikaa myös naisilta. Mutta näin miehenä niin kyllä naiset vaatii paljon enemmän tietyllä tasolla. Totta kai sitä miettii joka päivä tuleeko kukaan ikinä rakastamaan tällästä rumilusta.

Ulkonäöllisesti et ole ruma mutta sisäisesti kyllä. Joskin voisit keskittyä niihin sisäisesti hyviin ominaisuuksiisi ja jalostaa niitä. Silloinhan lakkaat olemasta sisäisesti ruma. Miksi otat mediasta jotain minäkuvaa? Miksi et luo omia arvojasi ja vaatimuksiasi ja täytä niitä? Mieskuva vaihtelee vuosikymmenittäin niin kuin naiskuvakin, joten sen seuraamisessa ei ole mitään järkeä. Ole oma kuvasi. Sinun täytyy vaan tarkastella mitä itse arvostat ja millainen haluat olla ja ankkuroida itsesi mieleiseesi persoonatyyppiin. Silloin voit arvostaa itseäsi ja olla vahva ja vapaasti oma itsesi. Ainakin sinä rakastat itseäsi silloin ja se on tärkeintä, silloin sinulla on hyvä olla. Sehän on naisten menetys sitten jos eivät arvosta mitä olet. Älä rakenna identiteettiäsi muiden arvostuksen mukaan vaan niillä kriteereillä jotka olet itse valinnut. (ja lakkaa haluamasta jatkuvasti lisää naisia...).

Vierailija
11/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttyyri kirjoitti:

Ulkonäöllisesti et ole ruma mutta sisäisesti kyllä. Joskin voisit keskittyä niihin sisäisesti hyviin ominaisuuksiisi ja jalostaa niitä. Silloinhan lakkaat olemasta sisäisesti ruma. Miksi otat mediasta jotain minäkuvaa? Miksi et luo omia arvojasi ja vaatimuksiasi ja täytä niitä? Mieskuva vaihtelee vuosikymmenittäin niin kuin naiskuvakin, joten sen seuraamisessa ei ole mitään järkeä. Ole oma kuvasi. Sinun täytyy vaan tarkastella mitä itse arvostat ja millainen haluat olla ja ankkuroida itsesi mieleiseesi persoonatyyppiin. Silloin voit arvostaa itseäsi ja olla vahva ja vapaasti oma itsesi. Ainakin sinä rakastat itseäsi silloin ja se on tärkeintä, silloin sinulla on hyvä olla. Sehän on naisten menetys sitten jos eivät arvosta mitä olet. Älä rakenna identiteettiäsi muiden arvostuksen mukaan vaan niillä kriteereillä jotka olet itse valinnut. (ja lakkaa haluamasta jatkuvasti lisää naisia...).

mutta kun mä haisen pissalle...

Vierailija
12/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri kirjoitti:

Vihaatteko elämäänne ja heijastuuko viha myös ympärillä oleviin? Itselläni on aika huono itsetunto jonka takia olen suurimman osan ajasta vihainen.

Haisetko sinäkin kuselle?

Vierailija
13/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kielen hallinta lisää itsetuntoa. 

Eli otsikko kuuluisi: Kaikki, joilla on huono itsetunto. "Kaikki kenellä" on epäkieltä. 

Vierailija
14/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana joo.

Enää en vihaa edes itseäni kun olen oppinut tuntemaan itseni paremmin ja että mistä huono itsetunto johtuu. "Minä" en siis ole mitenkään perustavanlaatuisella tavalla huono, minulla on ongelmia jotka ovat johtaneet ajattelemaan niin. Minussa on myös paljon hyviä puolia, kuten kaikissa ihmisissä ja maailmassa :)

Okei, huonoina päivinä vituttaa kaikki, mutta en minä siltikään kykene vihaamaan kaikkia.

15/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm varmaan ihan hyvä neuvvo. Mutta onhan sitä vähän pakko edes jollaintapaa myös huolehtia ulkonäöstä koska sekin on huomattu että ei se pelkkä hyvänä ihmisenä oleminen riitä. Mutta joo pitää varmaan panostaa enemmän sisäiseen minään. Ps. En kyllä halua paljon naisia, haluisin edes sen yhden joka arvostaa mua sellasena ku olen.

16/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu vastas tuohon en minä.

Vierailija
17/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen syyllisyyttä ja huonoa itsetuntoa siitä millainen olen luonteeltani ja asioista mitä teen tai jätän tekemättä. Järjellä ajateltuna tiedän etten ole mikään paha tai huono ihminen mutta silti aina syytän itseäni kaikista pienistäkin asioista mitä teen väärin tai mitkä mussa on vikana ja tunnen olevani tosi huono. Ulkonäön suhteen ei ole pahempia itsetunto-ongelmia. En pidä itseäni erityisen hyvännäköisenä mutta sen olen hyväksynyt kun en pidä ulkonäköä niin suurena asiana enkä kuitenkaan mikään oksettavan rumakaan ole. En koe vihaa oikeastaan koskaan, varsinkaan muita kohtaan.

Vierailija
18/18 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri kirjoitti:

Hmm varmaan ihan hyvä neuvvo. Mutta onhan sitä vähän pakko edes jollaintapaa myös huolehtia ulkonäöstä koska sekin on huomattu että ei se pelkkä hyvänä ihmisenä oleminen riitä. Mutta joo pitää varmaan panostaa enemmän sisäiseen minään. Ps. En kyllä halua paljon naisia, haluisin edes sen yhden joka arvostaa mua sellasena ku olen.

Ulkonäöstä huolehtimiseen riittää perussiisteys, peruspuhtaus ja se liikunta, josta olet itse kiinnostunut ja joka tuottaa sinulle iloa. Älä tee muiden vuoksi vaan itsesi vuoksi. Sinun ei tarvitse hommata erottuvia vatsalihaksia vain siksi, että saisit naisen. Rakastuminen on muuta kuin ulkonäköön ihastumista ja toisen ulkonäkötoiveiden toteuttamista. Treenaat sen verran kun se on nautinnollista ja miellyttävää ja silloin näytät myös itseltäsi vatsalihaksilla tai ilman. Kyllä se hyvänä ihmisenä oleminen riittää useille naisille, mutta riittääkö heidän rakkautensa sinulle? Luultavasti ei, koska kuitenkin haluat sitä ulkonäköä enemmän. Joku nainen josta sinä olet kiinnostunut haluaa sitten jotain sellaista mitä sinulla ei ole, rahaa kenties. Moni torjuu heitä rakastavia ihmisiä ulkonäköseikkojen tai muiden syiden vuoksi. Sitä vaan pitää olla sinut itsensä kanssa. Joko vaatimuslista on niin kova, että on mieluummin yksin tai sitten voi neuvotella itsensä kanssa esim. ulkonäkökriteereistä jos toisen sisus vastaa omia toiveita. Pääasia on, että sekä omat vaatimuksesi, että ne asiat joita pystyt antamaan naiselle, kohtaavat arjessa. Sinun pitää haluta sitä mitä naisella on ja naisen pitää haluta mitä sinulla on. Silloin pitää myös pystyä olemaan rehellisesti sitä mitä on. Yleensä toki se jalostettu versio itsestä, koska se kiukutteleva känkkäränkkä meissä itse kussakin ei ole kovin puoleensavetävä olio.. Vaan se versio ja ne piirteet, joita sinä arvostat omassa itsessäsi ja se nainen arvostaa myös. Parisuhde ei onnistu ilman molemminpuolista arvostusta... No mutta sieltä se hyvä itsetunto tulee, arvosti joku muu sinua tahi ei, siitä, että seisoo itse hyvällä mielellä omien ajatustensa, sanojen ja tekojen takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi