Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettämisestä

Petetty
01.02.2018 |

Miten olette päässeet yli jos mies on pettänyt? Onko mahdollista jatkaa vielä suhdetta ja jos niin mistä syystä? Mitäs jos on pettänyt parhaan ystävänne kanssa ja mahdollisesti välit menee ystäväänkin, vai meneekö? Onko sekään mahdollista että välit pysyvät sekä ystävään että mieheen vielä pettämisen jälkeen? Vai olisiko vaan parasta laittaa välit poikki kumpaankin. Tuplamenetys sitten...

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, miehelle kyllä antaisin anteeksi kun olen itsekin pettänyt. Ja petin miehen kaverin kanssa mutta jos mies pettäisi minua parhaan ystäväni kanssa niin en ystävälle antaisi anteeksi.

Vierailija
2/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, miehelle kyllä antaisin anteeksi kun olen itsekin pettänyt. Ja petin miehen kaverin kanssa mutta jos mies pettäisi minua parhaan ystäväni kanssa niin en ystävälle antaisi anteeksi.

Mitä sinulla liikkui päässäsi, kun harrastit seksiä miehesi ystävän kanssa? Minkälainen ajatus saa ihmisen toimimaan noin vastenmielisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinulla liikkui päässäsi, kun harrastit seksiä miehesi ystävän kanssa? Minkälainen ajatus saa ihmisen toimimaan noin vastenmielisesti?

Eipä kyllä sillä hetkellä juurikaan mitään liikkunut päässä, se on kyllä totta. Se oli sellainen sillä hetkellä hyvältä tuntuva idea... Kukaan ei kyllä uskoisi jos me kerrottaisiin mitä tehtiin. Ei olla siitä koskaan edes keskenään miehen kaverin kanssa puhuttu, ollaan ihan samalla tavalla kuin ennenkin kun nähdään.

Vierailija
4/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kyllä sillä hetkellä juurikaan mitään liikkunut päässä, se on kyllä totta. Se oli sellainen sillä hetkellä hyvältä tuntuva idea... Kukaan ei kyllä uskoisi jos me kerrottaisiin mitä tehtiin. Ei olla siitä koskaan edes keskenään miehen kaverin kanssa puhuttu, ollaan ihan samalla tavalla kuin ennenkin kun nähdään.

Mun mielestä tää on kiva. Kahden ihmisen välinen salaisuus.

Vierailija
5/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miehes ei laittanut sua kiertoon?? Mulla on 0-toleranssi asian suhteen vaikka kuinka kumppania rakastankin. Pettämisessä on rakkaus kaukana, se on pahinta puolison halveksuntaa. Ero tulee välittömästi.

Vierailija
6/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi enää mun ystävä. Mun mies on pettänyt pari kertaa. Ollaan oltu pitkään yhdessä ja on lapsia. Olen yrittänyt antaa anteeksi, mutta jossain taustalla vaan kytee viha. Se pulpahtelee silloin tällöin pintaan. Varmaan otan vielä eron. Ei tämä suhde ole enää sama, mikä papin edessä vannottiin. Mies ei tietenkään halua eroa.

Vierailija
7/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki molempiin, ne piti (pitää) sinua kynnysmattona. Hyvään ja rakastavaan parisuhteeseen ei kolmas mahdu.

Vierailija
8/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään kattelis pettävää äijää enää sekuntiakaan. Lentäis kuin leppäkeihäs mun huushollista. Mua ällöttää varatut ukot joille ei oma vaimo/puoliso riitä, tai jos on sitä mieltä ettei riitä, ero ensin reilusti ja sitten naimaan ketä lystää ja miten paljon haluaa!!

Vierailija
9/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miehes ei laittanut sua kiertoon?? Mulla on 0-toleranssi asian suhteen vaikka kuinka kumppania rakastankin. Pettämisessä on rakkaus kaukana, se on pahinta puolison halveksuntaa. Ero tulee välittömästi.

Enpä ole miehelle kertonut asiasta, varmaan laittaiskin jos tietäisi. Ja tuskin olisi enää kaveri tuon muehenkään kanssa.

Vierailija
10/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko pitää lähipiirissäsi ihmisiä, joihin ei voi luottaa? Toki jos ystävyys/rakkaussuhteen voi muuttaa luonteeltaan palvelusuhteeksi, nämä ihmiset voi pitää elämässään. Aviomies on jatkossa esimerkiksi taloudellinen tukija ja lastenhoitaja, ystävä on jatkossa esimerkiksi seuralainen ja avustaja. Mutta älä valehtele itsellesi, että sinulla on enää luottamukseen perustuva parisuhde tai ystävyyssuhde näihin henkilöihin.

Vierailija
11/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette siis ole kertonut kenellekään ja mies on hölmöläisenä tietämättään sinun petollisen korkkiruuvimaisesta luonteestasi? Voi vain toivoa, että karma korjaa jossakin muodossa sinut tai sinulle tärkeän asian

Vierailija
12/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex petti naisen kanssa, jonka oli tavannut vain hieman aikaisemmin; nainen teki ekan aloitteen, mutta miehenkin puolelta oli selvästi ollut jo aiemmin ihastusta (jonka vakavuutta tietysti vähätteli minulle).

Annoin silloin anteeksi ja olisin tahtonut jatkaa asiasta yli niin, että voisimme kaikki kolme olla edelleen hyvissä väleissä ja tämä kolmas nainen meidän molempien ystävä. Harmi vain, että he jatkoivat keskenään romanttista hiplailua ja lusikassa nukkumista "ihan hyvinä platonisina ystävinä vain", ja lopultahan se ukko vaihtoi miut tähän toiseen naiseen ihan virallisesti. :P Että semmoistapa minä ainakin kostuin anteeksiannosta ja ystävinä pysymisestä.

Eniten vituttaa, että tiedän olevani tällaisissa tilanteissa aivan liian anteeksiantavainen ja sinisilmäinen. :/ Vaikka kuinka nyt olen vannonut, etten samanlaista pelleilyä aio sietää tulevissa suhteissani enää koskaan, mitä vetoa, että seuraavallakin kerralla, jos näin tapahtuu jonkun uuden kanssa, minä löydän taas itseni yksin kannattelemasta romahtavaa korttitaloa.

Vierailija
13/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla itse uskollinen, jos tahtoo omalta osaltaan pitää huolta omasta parisuhteesta. Ja varsinkin silloin, jos on lapsia. Toisen teoista ei ole vastuussa, vain omista on jokainen.

Kannattaa harkita huolella seuraava siirto, jos tulee petetyksi.  Ei kannata koskaan kostaa pahaa pahalla.

Jos pettäjä oikeasti katuu, esim tulee itse kertomaan asian, pyytämään anteeksi ja haluaa päästä uudelleen luottamuksesi arvoiseksi, puntaroi, pystytkö antamaan anteeksi niin, ettet kanna kaunaa ja kosta jollakin nalkutuksella tai pikku ilkeyksillä. Jos koet pystyväsi, niin tehkää keskenänne yhteinen sopimus, jossa tuette toisianne yhteyden korjaantumisessa. Yleensä petetty kokee mustasukkaisuutta, mihin auttaa se, että pettäjä elää niin läpinäkyvästi kuin voi, kunnes luottamus palautuu ja luottamuspulan oireet (mustasukkaisuus) hälvenee. Tunteet kannattaa kertoa ja yhdessä keskustellen voittaa kaikki epäilyt ja myös ulkoapäin tulevat houkutukset.

Jos pettäjä kieltää pettämisen (vaikka on selvät todisteet ja todistaja/-t), eikä osoita mitään katumusta, vaan pikemminkin hyökkää raivoisasti vastustamaan, jopa pahoinpitelemään, niin taustalla on muutakin kuin pettäminen: jonkinlainen luonteen kieroutuma. Kannattaa harkita huolella, jatkaako. Ei ole lainkaan selvää, etteikö petä jatkossakin salaa, kenties pitempiaikaisessa suhteessa. Silloin ei se oma suhde enää toimi oikein kuten avioliiton tulisi, vaan suhde on kieroutunut ja kuvioon tulee kyräilyä ym ikävää, kun luottamus, avoimuus, yhteys ja rakkaus puuttuu. Päällekäyvää ja raivoavaa pettäjää kannattaa lähteä pakoon ja erota. 

Jos haluat hyvän avioliiton, luokaa hyvä ja tiivis keskusteluyhteys, lyhyet "tilivälit", avoimuuden ja luottamuksen ilmapiiri ja toinen toisesta huolehtimisen kulttuuri. Monesti tämä alkaa vasta silloin, kun tulee ensimmäinen kompastus, pettäminen, jota oikeasti katuu. Kuuntele, onko pettänyt puolisosi oikeasti pahoillaan ja ymmärtääkö tunteesi. Jos, niin siitä "romukasasta" saattaa kohota elämäsi onnellisin tulevaisuus. Moni tajuaa kerrasta, että teki todella väärin, ja muuttuu ehdottoman uskolliseksi. Miksi jättäisi sellaisen kultakimpaleen?

Olen eläkeiässä ja nuoruudesta saakka saman kanssa. Molemmat petimme nuorina ja tyhminä toisiamme. Ne haavat kirvelevät vieläkin. Minä koin saavani anteeksi vasta, kun ns tulin uskoon. En olisi tätä kirjoittamassa ilman sitä kokemusta. Puoliso tuli perästä. Tekoja ei saa tekemättömäksi, siksi toivon, ettei kukaan tee vääriä asioita, jos yhtään ymmärtää tekevänsä siinä väärin. Pettäminen rikkoo paljon. Uskollisuus on huomattavasti parempi vaihtoehto.

Ap:lle toivon sydämestäni, että kaikki kääntyy hyväksi!

Vierailija
14/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette siis ole kertonut kenellekään ja mies on hölmöläisenä tietämättään sinun petollisen korkkiruuvimaisesta luonteestasi? Voi vain toivoa, että karma korjaa jossakin muodossa sinut tai sinulle tärkeän asian

Näinpä juuri, eli ei kerrottu kenelläkään. Miksi ihmeessä pilattaisiin kummankin parisuhde yhden pikapanon takia? Paria meistä ei koskaan kuitenkaan tulisi...

Vierailija
15/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaisin molemmat sairaala kuntoon.

Make

Vierailija
16/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te tekisitte jos rakastuisitte miehenne parhaaseen kaveriin?

Vierailija
17/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se oikeastaan haittaa jos siitä ei kukaan tiedä? Ketään ei ole satutettu, kukaan ei kärsi.

Vierailija
18/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Make

150cm pikällä make boylla on munaa...

Vierailija
19/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Make

Mutta mitä jos se olisit sinä joka rakastuisit kaverin naiseen?

Vierailija
20/59 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se oikeastaan haittaa jos siitä ei kukaan tiedä? Ketään ei ole satutettu, kukaan ei kärsi.

Täysin samaa mieltä! Nyt tilanteesta ei kärsi kukaan mutta jos kerrotaan kärsii molempien puolisot ja lapset. Ja kaverisuhteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi