Syyhypunkkiko?
Lapsella todettiin reilu vuosi sitten syyhypunkki. Koko perhe hoidettiin silloin ja tehtiin perusteellinen siivous, petarit, peitot yms. saunotettiin. Oireet hävisi.
Minä olen reilun puolen vuoden ajan nyt kärsinyt ihottumasta ja kutinasta. Lääkärilläkin käynyt mutta olen saanut vastaukseksi vain että atooppinen iho oireilee.
Eilen sitten tuli mieleen että voiko sittenkin olla syyhypunkki? Kukaan muu ei kyllä oireile vaikka samassa sängyssä nukutaan miehen kanssa ja lapsetkin siellä harva se ilta käy köllöttelemässä.
Kaiken varalta rasvasin itseni lääkevoiteella, isompaan siivousurakkaan en kuitenkaan alkanut, lakanat vaihdan ja peitot yms. nakkasin pihalle pakkaseen.
Kommentit (5)
On se sen verran karmeaa se kutina, ettet sä puolta vuotta olisi ihmetellyt noiden "josko se sitä olis" -mietteiden parissa, vaan olisit parin viikon sisään kutinan alkamisesta vinkumassa lääkäriltä mitä tahansa hoitoa. Käy ihotauti lääkärillä, jolla on kunnollinen suurennuslasi, eiköhän se näe muutamassa sekunnissa, jos kyse on syyhystä. Yleislääkäriltä kysyessäsi tuhlaat molempien aikaa.
Vierailija kirjoitti:
On se sen verran karmeaa se kutina, ettet sä puolta vuotta olisi ihmetellyt noiden "josko se sitä olis" -mietteiden parissa, vaan olisit parin viikon sisään kutinan alkamisesta vinkumassa lääkäriltä mitä tahansa hoitoa. Käy ihotauti lääkärillä, jolla on kunnollinen suurennuslasi, eiköhän se näe muutamassa sekunnissa, jos kyse on syyhystä. Yleislääkäriltä kysyessäsi tuhlaat molempien aikaa.
Mulla on ataraxit käytössä, ja mulla kutinaa on ympäri vuorokauden. Mutta paikat ja laatu passaisi syyhypunkki tartuntaan.
Jos katsot kättäsi valoa vasten (sormet harallaan) ja näet onkaloita sormien välissä siellä ihon sisässä niin silloin on syyhypunkki.
Syyhypunkista pitäisi tulla aika selkeät näppylät.
En tiedä.