Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa välillä ihmiset, jotka tavoittelevat taloudellista riippumattomuutta

Vierailija
01.02.2018 |

Ja sitä, ettei tarvitsisi käydä töissä. En usko, että tulen koskaan eläkkeelle pääsemään tai jos pääsisin niin minun alan palkalla ei eläke kovin häävi ole. Olen joutunut jäämään tekemään osa-aikatyötä vastoin tahtoani mutta nyt ymmärrän, että olen oikeastaan riippumaton. Varakas en ole enkä olisi sitä työssäkään, mutta voin tehdä täyttä viikkoa tai pitää viikon vapaata. Ihan miten haluan :) Palkka ja soviteltu päiväraha turvaa elannon.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinua oikeasti huvita vaan harmittaa.

Vierailija
2/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tartte ap tehdä päivääkään elämässäin töitä kuolemaani asti. Vituttaako ja kadehdituttaako? Ala nyt haukkumaan ja arvostelemaan. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua oikeasti huvita vaan harmittaa.

Olet oikeastaan oikeassa. Hyvin pitkälti jokainen voisi valita. Mutta se ei ole elämässä sallittua. Ei saa elää tuilla tai tehdä vapaaehtoisesti muutenkaan vähempää, kun se on aina joltain pois. Siksi näistä "taloudellisesti riippumattomista" tehdään isoja juttuja, vaikka moni voisi "downshiftata" muutenkin :)

Vierailija
4/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ei tartte ap tehdä päivääkään elämässäin töitä kuolemaani asti. Vituttaako ja kadehdituttaako? Ala nyt haukkumaan ja arvostelemaan. <3

Miksi ihmeessä minua vituttaisi kun puhuttiin samasta asiasta? Tosin minusta on kiva tehdä välillä töitä ja muutakin hyödyllistä :)

Vierailija
5/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen autonomia.

Vierailija
6/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Downsiftaukset tai vapaaehtoinen työttömyys on ok, kun sen tekee omalla rahalla eika tuilla.

Vierailija
7/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako kun itselläsi ei äly ja kyvyt riitä moiseen. Itse olen osakesijoittaja. Myönnän rehellisesti, että olen ahne. Minun ei tarvitse kuitenkaan herätä töihin. En myöskään kaipaa perhettä jota pitää elättää. Käytän kaiken itseeni. Pidän materialistista. Pidän pintaliidosta. Jos kadun sitä joskus niin sitten kadun. En halua viettää aikaani köyhien seurassa, koska heillä on aina jokin asia pielessä.

Olen ilkeä kaikille, mutta minulla on siihen varaa.

Vierailija
8/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MoneyISHoney kirjoitti:

Harmittaako kun itselläsi ei äly ja kyvyt riitä moiseen. Itse olen osakesijoittaja. Myönnän rehellisesti, että olen ahne. Minun ei tarvitse kuitenkaan herätä töihin. En myöskään kaipaa perhettä jota pitää elättää. Käytän kaiken itseeni. Pidän materialistista. Pidän pintaliidosta. Jos kadun sitä joskus niin sitten kadun. En halua viettää aikaani köyhien seurassa, koska heillä on aina jokin asia pielessä.

Olen ilkeä kaikille, mutta minulla on siihen varaa.

Ei harmita :) Elän nimittäin ihan erilaista elämää kuin sinä ja minulla on erilaiset arvot. Taloudellisesti minulle riittää kiva omistusasunto ja se, että voin tarvittaessa remontoida tai matkustaa jonkin verran. En kaipaa tavaraa, vaatteita tms. Olen aika minimalistinen ja esimerkiksi kodin siivous on näin todella helppoa. Eniten käytän ruoan ja asumisen jälkeen lapsiini. He saavat harrastaa. Mulla ei rehellisesti sanottuna riitä mielenkiinto siihen että sijoittaisin mitenkään ammattimaisesti. Elämä on hyvää näin. Ehkä eläkepäivillä myyn asunnon ja lähden ulkomaille :)

Vierailija
9/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Downsiftaukset tai vapaaehtoinen työttömyys on ok, kun sen tekee omalla rahalla eika tuilla.

Tätä asennetta tarkoitin. Moni voisi downshiftata, mutta ei kehtaa. Tai halua. Ja hyvä niin. Pitäähän meillä veronmaksajia olla. Se huvittaa ja harmittaa, että osa kerää rahaa, tekee paljon töitä jne. että voi jäädä kotiin kuluttamaan niitä omia rahojaan. :D

Vierailija
10/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan sama, kuka on työtön, jos työstä downshiftaavan tilalle palkataan kuitenkin joku? Työttömien määrä pysyy samana. Itse olen puolittamassa työaikani syksyllä, eli ei tukia tulossa. En tarvitse enää juurikaan rahaa, joten joku saa puolikkaan työpaikan.

Vierailija
11/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä asennetta tarkoitin. Moni voisi downshiftata, mutta ei kehtaa. Tai halua. Ja hyvä niin. Pitäähän meillä veronmaksajia olla. Se huvittaa ja harmittaa, että osa kerää rahaa, tekee paljon töitä jne. että voi jäädä kotiin kuluttamaan niitä omia rahojaan. :D

Olet ymmärtänyt asian ihan väärin. Se, että haluaa taloudellisen riippumattomuuden ja päästä nuorena "eläkkeelle" ei tarkoita sitä, että sitten istutaan kotona kuluttamassa pääomaa. Se tarkoittaa sitä, että elelee pääoman tuotoilla ja tekee mitä haluaa, myös niitä töitä. Työpaikan loppuminen ei ole maailmanloppu. Voi viettää puolet vuodesta töissä ja puolet matkustella. Voi aloittaa yritystoiminnan, kun elanto ei ole yrityksen tuloista kiinni. Kyllä niistä pääoman tuotoistakin maksetaan veroa.

Vierailija
12/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt asian ihan väärin. Se, että haluaa taloudellisen riippumattomuuden ja päästä nuorena "eläkkeelle" ei tarkoita sitä, että sitten istutaan kotona kuluttamassa pääomaa. Se tarkoittaa sitä, että elelee pääoman tuotoilla ja tekee mitä haluaa, myös niitä töitä. Työpaikan loppuminen ei ole maailmanloppu. Voi viettää puolet vuodesta töissä ja puolet matkustella. Voi aloittaa yritystoiminnan, kun elanto ei ole yrityksen tuloista kiinni. Kyllä niistä pääoman tuotoistakin maksetaan veroa.

Nimenomaan. Minäkin voin elää noin. Toki käytän siihen yhteiskunnankin varoja ja edellyttää sitä että käyttää rahaa fiksusti. Mutta ei mun tarvi odotella neli-viiskymppiseksi että voin tehdä vähemmän töitä.

Vierailija
13/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Minäkin voin elää noin. Toki käytän siihen yhteiskunnankin varoja ja edellyttää sitä että käyttää rahaa fiksusti. Mutta ei mun tarvi odotella neli-viiskymppiseksi että voin tehdä vähemmän töitä.

Ethän sinä ole taloudellisesti riippumaton, koska tarvitset yhteiskunnan tukia. Sinun täytyy kuitenkin selvittää, mitä olet tehnyt ja milloin. En kutsuisi tuota riippumattomuudeksi.

Vierailija
14/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhteiskunnan almujen varassa eleleminen ole riippumattomuutta nähnytkään.

Vierailija
15/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoittelusi on perseenreijjässäsi saatana kamelin paska.

Vierailija
16/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitä, ettei tarvitsisi käydä töissä. En usko, että tulen koskaan eläkkeelle pääsemään tai jos pääsisin niin minun alan palkalla ei eläke kovin häävi ole. Olen joutunut jäämään tekemään osa-aikatyötä vastoin tahtoani mutta nyt ymmärrän, että olen oikeastaan riippumaton. Varakas en ole enkä olisi sitä työssäkään, mutta voin tehdä täyttä viikkoa tai pitää viikon vapaata. Ihan miten haluan :) Palkka ja soviteltu päiväraha turvaa elannon.

Mutta ethän sinä ole edes ymmärtänyt mitä taloudellinen riippumattomuus tarkoittaa!

Se ei sisällä mitään viranomaiskontakteja rahan saamiseksi, ei lippulappujen täyttelyä, ei rahojen laskemista jne. Taloudellisesti riippumaton ihminen elää omillaan ilman tulonsiirtoja ja/tai palkkaa. Työntekoakin voi harrasta jos haluaa, mutta rahan takia työnteko on menettänyt merkityksensä. Myöskään puolison rahoja tarvitseva ei ole taloudellisesti riippumaton. Sinä et tai nut sada yhtäkään rastia ruutuun?

PS Mitä teet jos sovitellun päivärahan maksaminen joskus lopetetaan?

Vierailija
17/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö sinä ihan täysillä...?

Vierailija
18/44 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa esim. lottoamalla äkkirikastuneista alkaa heti downshiftaamaan, ei hullukaan siinä vaiheessa enää töissä käy vain koska yhteiskunta ja verot.

Vierailija
19/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä ole taloudellisesti riippumaton, koska tarvitset yhteiskunnan tukia. Sinun täytyy kuitenkin selvittää, mitä olet tehnyt ja milloin. En kutsuisi tuota riippumattomuudeksi.

Enhän minä väittänytkään olevani taloudellisesti riippumaton. Puhuin työstä. Osa kerää ja säästää voidakseen tehdä vanhemmalla iällä vähemmän töitä. Minä teen nyt.

Vierailija
20/44 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ethän sinä ole edes ymmärtänyt mitä taloudellinen riippumattomuus tarkoittaa!

Se ei sisällä mitään viranomaiskontakteja rahan saamiseksi, ei lippulappujen täyttelyä, ei rahojen laskemista jne. Taloudellisesti riippumaton ihminen elää omillaan ilman tulonsiirtoja ja/tai palkkaa. Työntekoakin voi harrasta jos haluaa, mutta rahan takia työnteko on menettänyt merkityksensä. Myöskään puolison rahoja tarvitseva ei ole taloudellisesti riippumaton. Sinä et tai nut sada yhtäkään rastia ruutuun?

PS Mitä teet jos sovitellun päivärahan maksaminen joskus lopetetaan?

En missään vaiheessa sanonut olevani taloudellisesti riippumaton. Sanoin että voin tehdä vähemmän töitä. Jos ja kun päiväraha tippuu, kiristän nyörejä tai teen enemmän töitä. Ei sen kummempaa :) Siksi elänkin tässä ja nyt kun ei tulevasta tiedä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan