Idiootit facekirppiksellä... "Onko kiinasta?" -"On" - "En mä sit osta"
Joo-o... Jotain vaatteita myyn pois ja räteillä tosiaan hintaa se noin 2-5e. Ja mikä parasta: tosi moni on kysellyt että "onko kiinanpaita", "onko kiinanmekko" ja eivät halua ostaa jos on. Eikö ihmiset tajua että varmaan 99% maailman vaatteista tehdään kiina/intia/pakistan/bangladesh alueella? Siellähän ne H&M,Vila,New Yorker ja jopa lähes kaikkien kalliidenkin merkkien kuteet tehdään.
Kommentit (30)
Joku myyjä pyysi minulta kerran 20e postikuluja yhdestä mekosta koska "täytyy ostaa myös pahvilaatikko ja teippiä". Jos postikulut on noin 8e niin mikä pahviloota ja teippi maksaa 12? Sitäpaitsi tuollaisia teippi yms kuluja ei ostajalta pyydetä.
"AV! Mulle tää!"
-Laita ostajalle tunnin sisällä viestiä-
"Sori en otakkaa kun löysin jo toisen :D"
Vierailija kirjoitti:
"AV! Mulle tää!"
-Laita ostajalle tunnin sisällä viestiä-
"Sori en otakkaa kun löysin jo toisen :D"
Mä myin käyttämätöntä kosmetiikkatuotetta facen kirpparilla puoleen hintaan mitä kaupassa. Oma hutiostokseni kaupasta. Postikujenkin jälkeen jäi paljon halvemmaksi kuin kaupassa. Yksi heti varasi tuotteen, muttei sitten vastannutkaan enää viestiin lähetyksistä ym. Kunnes sitten parin tunnin päästä ilmoittikin, että oli tällä välin käynyt ostamassa kaupasta vastaavan, eli vapautan. Jee!
Kirjoita siihen myynti-ilmoitukseen riittävästi tietoa, niin ei tarvitse selostaa jokaiselle uudestaan. Kyllä itseänikin kiinnostaisi, sikäli kun toisen käyttämiä vaatteita ostaisin, mistä ne ovat peräisin. Hinnastahan ei sitä voi kirpputorimyynnissä päätellä.
En jaksa lakata ihmettelemästä sitä, miten ihmiset ylipäätään viitsivät kaupata jotain parin euron tavaroitaan yksitellen jossain nettikirppiksillä. Kai se on se vaivannäön ilo, minkä siitä saa. Mitään muuta selitystä en tuolle käytökselle keksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo-o... Jotain vaatteita myyn pois ja räteillä tosiaan hintaa se noin 2-5e. Ja mikä parasta: tosi moni on kysellyt että "onko kiinanpaita", "onko kiinanmekko" ja eivät halua ostaa jos on. Eikö ihmiset tajua että varmaan 99% maailman vaatteista tehdään kiina/intia/pakistan/bangladesh alueella? Siellähän ne H&M,Vila,New Yorker ja jopa lähes kaikkien kalliidenkin merkkien kuteet tehdään.
Mun vaatteista miltei 99% on valmistettu muualla kuin Kiinassa. Pääosin Italiassa. En halua olle mitenkään tukemassa lapsityövoimaa, sortoa ja ihmisoikeusloukkauksia. Lisäksi Kiinalaiset tuotteet saattavat sisältää terveidelle haitallisia aineita.
Sellaiset fantasiat siellä.
Kyllä mä tiedän missä vaatteeni on valmistettu. En ikinä osta vaatetta jos se on made in China, joten ei niitä kerry. En tarvitse rytkyjä. Ainoat Kiinalaisvaatteeni ovat lahjaksi saatuja.
Tiesithän että toi made in maa tarkoittaa vaan maata mihin yli 50% valmistuskuluista menee? Eli jos kiinapaita maksaa 1e ja siihen ommellaan pari nappia ja pakataan pussiin italiassa niin hokkuspokkus se onkin made in italy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljonkin vaatteita, joita ei ole tehty Kiinassa tai muualla Aasiassa, ja jos ostajat ei halua ostaa sitä nopeasti hajoavaa paskaa niin miksi niiden pitäisi?
Oletatko saavasi luksusta jos ostat 2-5e vaatteita kirpparilta?
Sain kirppikseltä Adodaksen Superstars lenkkarit tmv silloi. Kun ne olivat muotia hintaan 5€. Valkoiset täysin puhtaat ja pohjakin melko koskematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljonkin vaatteita, joita ei ole tehty Kiinassa tai muualla Aasiassa, ja jos ostajat ei halua ostaa sitä nopeasti hajoavaa paskaa niin miksi niiden pitäisi?
Oletatko saavasi luksusta jos ostat 2-5e vaatteita kirpparilta?
Sain kirppikseltä Adodaksen Superstars lenkkarit tmv silloi. Kun ne olivat muotia hintaan 5€. Valkoiset täysin puhtaat ja pohjakin melko koskematon.
En yhtään ihmettele, että oot löytänyt halvat Adodakset.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lakata ihmettelemästä sitä, miten ihmiset ylipäätään viitsivät kaupata jotain parin euron tavaroitaan yksitellen jossain nettikirppiksillä. Kai se on se vaivannäön ilo, minkä siitä saa. Mitään muuta selitystä en tuolle käytökselle keksi.
Minusta on parempi yrittää myydä käytetty tavara/vaate halvalla eteenpäin, kun heittää menemään. Erikseen sitten rikkoituneet tai jo rievuiksi luokiteltavat vaatteet tai esineet.
Hups, siis ei ole ok, mutta eiköhän pointti selvinnyt kuitenkin.