Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temptation island Suomi 2018 - keskustelu

Kommentit (7556)

Vierailija
3721/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdistaa katsoa tätä kautta Eliaksen vuoksi. Ei oikeestaan käy enää edes viihteestä, koska on niin kylmäävä ja lisäksi vielä epälooginen tyyppi.

Aluksi puolustin täällä paljon Vilmaa, mutta ei hänkään taida ihan kunnossa olla, koska on aivan käsittämättömän typerä. Jokaiseen asiaan toistelee vain "Elias on sanonut mulle... Elias sano... En usko ennen kuin kuulen Eliaksen suusta..." Vaikka on jo tullut ilmi, että kyseessä on manipuloiva henkilö, jonka suusta Vilma ei tule totuutta kuulemaan, sillä sellaista se manipulointi on. Ja mitä ihmettä Vilma sano: "Mulla on mielipide, Eliaksella on fakta." Siis mitä h*lvettiä?! Suosittelisin terapiaa Vilmallekin...

Niinpä niinpä. Miksi E haluaisi sanoa Vilmalle jotain tyhmää lopussa? Kyllähän se näköjään haluaa pitää Vilman (liekassa).

Ei siinä kannata olla rehellinen: "Juuu, kyllä minä olin tarkoituksella ilkeä niille, kun en tykänny niistä kestään. Juu, kyllä oon harkinnut sustakin eroa, mutta katellaan nyt vielä kun ärsytät vähiten ja annat huomiota."

Tottakai se sanoo sitä samaa, että: "olit koko ajan ainoani ja tulet olemaan. Täällä on vääristelty kaikkea mitä sanoin, kultamussukka, se on pelin henki."

Vierailija
3722/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puolustaako Vilma vieläkin Eliasta?!? Jos kaiken tuon jälkeen (ja varsinkin, kun koko Suomi yrittää huutaa kaikilla mahdollisilla palstoilla ja iltapäivälehtien kommenteissa, että juokse pakoon nainen!) vielä liikkuu tollasen kanssa, niin ei ole mitään tehtävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3723/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmisiä, joiden kanssa en haluaisi lähteä sukellusveneretkelle. Just saying.

Vierailija
3724/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi kyllä yhtään noi videolla näkyvät uudet hiukset Vilmalle.

Vierailija
3725/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva pariskunnista alkaa muodostua vähin erin yhä selkeämmäksi.

Elias ja Vilma vaikutti tyypilliseltä narsisti-uhri pariskunnalta alkuunsa, mutta päivien edetessä ja nyt Vilman videon tultua julkisuuteen, alkaa huomaamaan, ettei tilanne ole niin yksioikoinen. Teollinen muotoilija jatkaa muotoilua ahkerasti myös vapaa-ajallaan ja uskoo olevansa taivaan lahja naisille, kun saa heistä parhaat puolet esiin muovaavamalla heitä. Elias nauttii huomiosta kybällä oli se sitten positiivista tai negatiivista, joten tuo ohjelma oli mahtava ponnahduslauta kävi siinä niin tai näin. Pahimman uhkan tälle huomiolle aiheuttivat aikaisemmat julkkikset eli Dani - jonka kanssa välit menivätkin jo alkumetreillä sekä Amanda, jonka kanssa ei myöskään viettänyt aikaa. Vilma ei sentään naureskele muiden pahalle ololle, mutta vaikka hän osaa kaikenmoisen itsesääli-itkun, niin mitään myötätuntoa ei häneltä kyllä tule huonosti kohdeltuja sinkkuja kohtaan. Empatia puuttuu siis häneltäkin. 

Minna vaikutti alkuunsa ihan järkyttävältä kommentteineen, että on ihan lomaa, kun ei tarvitse Sammya panna. Kun ohjelma etenee, niin tämäkin saa täyden selityksen. Sammy on varsin mukava ja fiksu ja sopivalla tavalla erikoinen Minnan sielunkumppani selvin päin. Kun Sammy saa viinaa, hän muuttuu täysin moraalittomaksi limanuljaskaksi, jolle kelpaa reikä kuin reikä ja se varmasti etoo Minnaa. Kuka haluaa nussia limanuljaskaa? 

Danin ja Even suhde on hyvin erikoinen. Dani on selvästi leimautunut Eveen. Muistuu mieleen oppikirjaesimerkit, joissa linnunpoika leimautuu ensimmäisenä näkemäänsä ilmapalloon. Eve saa tehdä mitä vaan ja Dani kestää kaiken. Alunperin suunnitellut rajat on jo pyyhitty kokonaisuudessaan pois ja vaikka Eve tekisi mitä tahansa, niin Dani jatkaisi Even kanssa, jos vaan Eve huolii hänet. Even tilanne on taas hyvin mielenkiintoinen, koska hänestä ei saa selvää, että kenestä hän pitää. Vahva vaikutelma tulee, että Evelle on tärkeämpää, että hänestä pidetään ja hän itse nauttii lähinnä huomiosta, ei muista ihmisistä.

Uusin pariskunta on vielä niin tuore, etten heihin osaa ottaa kantaa. Jotain yhtäläisyyksiä on huomattavissa aikaisemman kauden Pauliinaan ja Niklakseen, sillä miehelle tulee naisen tyytymättömyys täysin puskista. Ei tässäkään pariskunnassa nainen voi olla mikään empatian järjenjättiläinen, kun aloittaa paljastamalla, että ei ole tyytyväinen seksielämään.

Vierailija
3726/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ton Vilman videon ja huomaa vaan miten Elias on taas pistänyt sen päätä sekaisin. Oon ollut itekin tossa tilanteessa, että kun olisi oikeasti syytä syyttää omaa puolisoaan, puoliso saa asian käännettyä niin että vika onkin jossain muissa. Aloin uskomaan häntä, koska voin pahoin ja halusin löytää syyllisen ololleni. Oli helpompaa syyttää muuta kuin puolisoaan, koska sitä asiaa oli siinä hetkessä vaikeampi käsitellä. Hankalaa selittää, mutta ihminen kuka on sulle todella läheinen, sitä ei halunnut nähdä pahassa valossa ja sai pääni lisäksi ympäri puhuttua. Olin todella alamaissa noihin aikoihin ja niin näyttää vilmakin olevan, tyhjä katse ja surumieliset silmät :(

Vierailija
3727/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Vilma ei ole tullut ajatelleeksi, että normaalissa parisuhteessa hyvän miehen kanssa ei tarvitse koko ajan puolustaa miehen tekemisiä.

Vierailija
3728/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ton Vilman videon ja huomaa vaan miten Elias on taas pistänyt sen päätä sekaisin. Oon ollut itekin tossa tilanteessa, että kun olisi oikeasti syytä syyttää omaa puolisoaan, puoliso saa asian käännettyä niin että vika onkin jossain muissa. Aloin uskomaan häntä, koska voin pahoin ja halusin löytää syyllisen ololleni. Oli helpompaa syyttää muuta kuin puolisoaan, koska sitä asiaa oli siinä hetkessä vaikeampi käsitellä. Hankalaa selittää, mutta ihminen kuka on sulle todella läheinen, sitä ei halunnut nähdä pahassa valossa ja sai pääni lisäksi ympäri puhuttua. Olin todella alamaissa noihin aikoihin ja niin näyttää vilmakin olevan, tyhjä katse ja surumieliset silmät :(

Muistatko, mikä sai sut lopulta tajuamaan? Toivoisin sellaista herätystä nyt Vilmalle.

Vierailija
3729/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tylsä tuo Vilman video :/

Minulle tuli olo, että Vilma ja Elias todellakin ovat edelleen yhdessä enkä enää uskokaan heidän eroavan missään vaiheessa.

Käsitys myös Vilmasta muuttui, huonompaan suuntaan. Hänestä välittyi herkän ja pehmeän sijaan varmaankin tarkoituksellisesti kovempi ja ehkä jopa kopeampi kuva. Jonka takaa valitettavasti heijastuu täysin Elias ja hänen ”faktansa” :/

Vierailija
3730/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko, mikä sai sut lopulta tajuamaan? Toivoisin sellaista herätystä nyt Vilmalle.

Löysin elämääni takaisin vanhoja kavereita, joiden seurassa huomasin olevani oikeasti iloinen ja sen myötä aloin huomaamaan miten huonoa kohtelua sain puolisolta osakseni. Työterveydessä myös todettiin masennus ja alettiin selvittämään syitä. Siitä se palapeli alkoi pikkuhiljaa rakentua ja nykyään voin onneksi hyvin. Kiinnostaisi tietää minkälainen lähipiiri Eliaksella ja Vilmalla on ja miten he heidän tilanteen näkevät.

Vierailija
3731/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tuo Janten tatuointi. Ei kai sillä exän nimi ole kaulassa? Loogisin olisi tietysti oma tytär mutta ei kai noilla saa olla lapsia? Eikö joku tietäisi?

Pariskunnilla ei saa olla. Sinkuilla saa. Voit itse miettiä miksi näin on.

Vierailija
3732/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin just kuudennen jakson ja voi että mun tekee niin pahaa ton Vilman puolesta :( Elias on täydellinen esimerkki siitä, että ulkonäön perusteella ei kannata puolisoa valita. Toivottavasti Vilma saa elämältä parempaa ja Elias saisi korjattua itsensä jotenkin. 

Sammy on aivan hem.metin oksettava läähättäjä, lyhyt ja ruma ja todella epätoivoinen. Inhottaa pelkkä ajatuskin jos joutuisi olla tuollaisen kanssa lähekkäin :D 

No, nyt alkaa seiska jakso

Vierailija
3733/7556 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin elämääni takaisin vanhoja kavereita, joiden seurassa huomasin olevani oikeasti iloinen ja sen myötä aloin huomaamaan miten huonoa kohtelua sain puolisolta osakseni. Työterveydessä myös todettiin masennus ja alettiin selvittämään syitä. Siitä se palapeli alkoi pikkuhiljaa rakentua ja nykyään voin onneksi hyvin. Kiinnostaisi tietää minkälainen lähipiiri Eliaksella ja Vilmalla on ja miten he heidän tilanteen näkevät.

Hienoa kuulla, että voit nyt hyvin! Ja että pääsit eroon ko. tyypistä.

Olen nähnyt vierestä ystävälläni ja sukulaisellani suhteen narsistin kanssa ja havahtuminen otti heilläkin aikansa. Toinen jäi suhteeseen vaikka voi todella pahoin - ja mies yritti saada naisen hengiltä. Onneksi jäi yritykseksi. Toinen teki vuosikausia kaikenlaista kiusaa, kunnes löysi uuden uhrin. Hirveitä juttuja... mitä pidempään kestää, sen pahempaa.

Vierailija
3734/7556 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä tuli Vilman videota katsellessa. Miten hölmö ihminen voi olla. Toistaa papukaijana perässä Eliaksen kertomia juttuja. Polttaa siltoja varattuihin miehiin ja sinkkunaisiin Eliaksen takia, syyttää heitä kaikesta. Ei ole todellista. Ihan kuin Elias olisi käsikirjoittanut koko videon ja Vilma vaan robottimaisesti toistaa kaiken.

Jos ei tajua omaa parastaan eikä osaa käyttää omia aivojaan ollenkaan, niin ei voi mitään.

Vierailija
3735/7556 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida, kun porukka tuntuu täällä enenevissä määrin ajattelevan Vilman käytöksen johtuvan siitä että hän on tyhmä, sokea, naiivi yms. Ulkopuolisen on helppo arvioida, että Vilman pitäisi vaan "avata silmänsä" tai "käyttää aivojaan". Lähtökohtaisesti kai monet meistä tahtovat uskoa läheisistään hyvää viimeiseen asti, miksi ei siis myös Vilma tekisi niin? Jotkut ihmiset jäävät roikkumaan onnettomiin, sairaisiin tai väkivaltaisiin parisuhteisiin jopa vuosikymmeniksi. Onko Vilma nyt sitten poikkeuksellisen hölmö kun ei tässä muutaman viikon tai viimeisen vuoden aikana ole tehnyt päätöstä parisuhteensa lopettamisesta?

Vielä analyysia siitä, mikä näitä kahta ehkä vetää puoleensa. Minusta molemmat ovat pohjimmiltaan jossain määrin samanlaisia, heissä on jotain samaa överiksi menevää rationaalisuutta. Kyllä, Vilman ensimmäinen reaktio asioihin on usein itkuinen tunteenpurkaus, mutta sen perään tulee yritys tukahduttaa tunteet analysoimalla Eliaksen käytöstä kylmällä järjellä omaksi eduksi. Vilma siis käyttää kyllä aivojaan, mutta kovin joustavaa tällainen ajattelu ei ole. Lisäksi kummaltakaan ei oikein näytä löytyvän sympatiaa muita ihmisiä kohtaan. Tämä ei ole mitenkään poikkeuksellista silloin jos ihminen on tarpeeksi syvällä omissa ongelmissaan.

Tuontapaiset ihmiset tuntuvat herättävän muissa joko vihaa tai sääliä, mutta mielestäni heihin ei tulisi suhtautua tällaisilla äärimmäisillä tunteilla vaan samoin kuin he itsekin tämän maailman pyrkivät näkemään, siis kylmän analyyttisesti. Muiden on turha yrittää vedota heidän tunteisiinsa, vaan lähestyä asioita ennemmin järjen kautta.

Vierailija
3736/7556 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Vilmaa voi ymmärtää paremmin jos on opiskellut balettia tai klassista musiikkia aidon tavoitteellisesti. Kun kasvaa ja elää niiden opetusmetodien parissa pitkään, se muuttaa ihmistä tietynlaiseksi.

Vierailija
3737/7556 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna etsii kumppaneikseen itseään heikompia yksilöitä. Sammylla on alkoholiongelma ja seuraavaa jaksoa esittelevästä klipistä päätellen myös jotain mt-ongelmaa. 24 h deitille Minna valitsee Markuksen, joka on hiljaisempi kuin muut ja aika hymytön (täällä on sanottu, että olisi jotain mt-taustaa myös). Hän vaikuttaa aistivan miehissä heikkouden ja hakeutuu tällaisten miesten lähelle. Epäilen, että suhteessa hän miehen auttamisen sijaan (jonka väittää olevan motiivi seurustella rentun kanssa) nöyryyttää näitä miehiä lisää ja heikentää heidän jo ennestään heikkoa psyykeään. Ihailee myös Hitleriä. Ehkä hän sairaassa mielessään kuvittelee itsekin olevansa joku rouva Fuhrer, joka voi alentaa itseään heikompia ihmisiä.

Vahvoja ja vertaisiaan miehiä Minna ei kestä edes tuolla saarella.

Vierailija
3738/7556 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lähes täysin varma, että nuo Eliaksen lapsikommentit ovat jostain leffasta..jenkki "romanttinen hömppä". Mutta en yhtään muista mistä eikä ainakaan vielä ole google auttanut..

Onko kellään muulla tullu samaa muistikuvaa?

Vierailija
3739/7556 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minna etsii kumppaneikseen itseään heikompia yksilöitä. Sammylla on alkoholiongelma ja seuraavaa jaksoa esittelevästä klipistä päätellen myös jotain mt-ongelmaa. 24 h deitille Minna valitsee Markuksen, joka on hiljaisempi kuin muut ja aika hymytön (täällä on sanottu, että olisi jotain mt-taustaa myös). Hän vaikuttaa aistivan miehissä heikkouden ja hakeutuu tällaisten miesten lähelle. Epäilen, että suhteessa hän miehen auttamisen sijaan (jonka väittää olevan motiivi seurustella rentun kanssa) nöyryyttää näitä miehiä lisää ja heikentää heidän jo ennestään heikkoa psyykeään. Ihailee myös Hitleriä. Ehkä hän sairaassa mielessään kuvittelee itsekin olevansa joku rouva Fuhrer, joka voi alentaa itseään heikompia ihmisiä.

Vahvoja ja vertaisiaan miehiä Minna ei kestä edes tuolla saarella.

Niin miksi täällä heti lytättiin se kommentti, jossa Minnassa sanottiin olevan narsistisia piirteitä? Ei välttämättä narsisti, mutta kyllä myös hän saalistaa psyykkisesti epävakaita ja heikkoja miehiä ja alistaa heitä. Sammya on pettänyt ja tuolla harrastaa seksiä Markuksen kanssa. Sammyn touhut ovat lähinnä vain kostoa ja näyttämisen halua Minnalle.

Vierailija
3740/7556 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon lähes täysin varma, että nuo Eliaksen lapsikommentit ovat jostain leffasta..jenkki "romanttinen hömppä". Mutta en yhtään muista mistä eikä ainakaan vielä ole google auttanut..

Onko kellään muulla tullu samaa muistikuvaa?

Kannattaa olla tarkkana, jos tuo leffavihjailuja Eliakseen liittyen tälle palstalle! Alussa kun joku eka kerran mainitsi Fifty Shades of Greyn ja Christian Greyn Eliakseen liittyen joku Elias-vihaaja sekosi täysin. Suolsi varmaan kymmeniä vihapilkkaviestejä putkeen ja haukkui pataluhaksi Eliaksen, kommentoijan ja varmaan kaikki peukuttajatkin kirosi maan rakoon. Vaikka näitä leffavertauksia ei edes missään myönteisessä tarkoituksessa ole tuotu. Kyseinen riehuja on varmaan jo lynkannut TIS-Jonnenkin, joka sanoi Extrassa Eliaksen katsoneen liikaa Fifty Shadesia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi