Lainaako vanhemmat teiltä rahaa?
Kommentit (13)
Miksi ihmettelet? Jos kaverisi äiti on vähävarainen ja kaverillasi taas paremmat tulot, niin voihan se niinkin päin mennä. Mun vanhemmat taas ovat sen verran vakavaraisia, että kyllä se rahan antaminen/lainaaminen menee toisin päin. Nytkin isäni palasi puoleksi vuodeksi töihin eläkkeeltä ja saa samaan aikaan täyden eläkkeen ja palkan (joka ei ole ihan pieni).
Lainaavat kyllä. En valita, maksavat takaisin kun voivat. Mieluummin autan vanhempiani rahallisesti kuin annan heidän syödä pelkästään makaronia ketsupilla
Kyllä, anoppi ehdotti että ostaisimme heille talon, jonka sitten ”perisimme” kälyjen kanssa.
Olisiko vähemmän outoa toisinpäin, tai jos kaverin vanhemmat lainaisivat vaikka sisaruksiltaan tai muilta tutuilta? Mikä tässä nyt on niin kummaa?
Harvemmin. Mutta on joskus historiassa vuosikymmeniä sitten lainanneet multa, ihan jopa kohtuu ison summan, olin silloin aika hyvillä palkoillakin.
Ihan mukava se oli vaihteeksi noinkinpäin lainailla, kyllä se avun suunta yleensä ollut vanhemmilta minulle päin.
Lainat on myös aina maksettu pois ei ole sellaisia ongelmia ollut meidän perheessä.
Lainaavat. Äiti avustaa paljon veljien perheitä ja sitten on omat rahat lopussa. Veljen vaimo on elämäntapatyötön mutta kaikki pitää olla viimeisen päälle. Heidän lapset kulkevat viimeistä muotia olevissa merkkivaatteissa vaikka laskuja on maksamatta. Omat lapseni saavat suuren osan vaatteistaan käytettyinä - ei sillä ettei olisi varaa ostaa uusia, mutta kun hyviä käytettyjä löytyy niin miksi tuhlata uusiin.
Juuri ostin veljen lasten pieneksi käyneen vk-haalarin vähän liian kalliiseen hintaan. Eivät tienneet että minun rahoilla se oli äitini kautta alunperinkin ostettu. Jotenkin koomista. Olisi ihanaa jos perheenjäsenet oppisivat rahankäytön mutta olen menettänyt toivoni sen suhteen, niin sitten hyvien neuvojen sijaan yritän auttaa rahallisesti välillä.
Vielä 7 jatkaa, yksi huvittava tapaus oli kun veljen perhe oli kutsunut luokseen syömään. Tultiin porukalla paikalle, mutta veljen vaimo ei ollutkaan ehtinyt laittaa ruokaa ja ehdottivat sitten että mennään läheiseen ravintolaan syömään. Arvatkaa kuka maksoi ravintolalaskun koko jengille.
Eivät lainaa, mutta annan isälleni ruokarahaa (tai käyn hänen puolestaan kaupassa).
Välillä lainaavat, vaikka tiedän etten saa rahoja takaisin. Ei se mitään, sain nuorempananiin paljon taloudellista apua mitä ei koskaan tarvinnut maksaa takaisin, joten annan mielelläni todelliseen tarpeeseen.
Eivät lainaa. Minä olen joskus 2kymppisenä lainannut rahaa äidiltäni.
Ai niin...kun olin 4v. niin isäni lainasi minun tililtäni 3000mk ja osti jonkun auton rämän. Maksoi takaisin kun olin 8v. Vetosi kyllä siihen että olen sen auton kyydissä ajellut niin ei maksa. Mutta en suostunut niin maksettava oli.
Lainaaminen on ok, jos takaisinmaksun kanssa ei ole epäilystä. Monesti olen lainannut rahaa lapsilta, kun itselläni ei ole ollut käteistä. Omalle isälleni lainasin aikoinaan isomman summan auton ostoa varten. Mikäs siinä lainatessa, kun molemmat hyötyvät. Appivanhemmille on myös lainattu rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kun 30v kaveri sanoi vanhempiensa pyytävän häneltä rahaa.
Tiedän varmaan tuon tyypin, se on ihan mulkku. Ei lainaa, edes vanhemmilleen.
Joskus. Äitini on aika köyhä. Ja on paljon edullisempaa lainata minulta kuin pankilta tai varsinkaan pikavippifirmalta.