Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin kamalimmat ongelmakohdat

Tanskanmallin kannattaja
01.02.2018 |

1. Töitä ja koulutus paikkoja ei ole kaikille, vain 5 000 - 10 000 onnekaalle.
2. Jos töitä onnistuu saamaan on edessä oikea byrogratiaviidakko ja paperisota.
3. Kun työsuhde päättyy, joutuu odottamaan peari viikkoa tuhjän päällä ennen kuin saa taas mitään tukia.

+ perhellisten tuöttömien on vaikeaa saada hoitopaikkaa lapselle kyhyellä varoitus ajalla.

Tästä syystä minä vastustan Suomen hallituksen kiireellä läpi ajamaa aktiivisuusmallia. Se ei ole lähelläkääb Tanskanmallia missä työbtekijöiden palkkaaminen ja irtisanomine on tehty huomattavasti helpommaksi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ByroKratia.

Aina on töitä jos haluaa.

Ja jos hoitaa kotona lapsia, ei pidä ilmoittautua työttömäksi.

Vierailija
2/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia mistä pitäisi päästä eroon on "odotusaika" mikäli ammattikoulutus puuttuu tai on jäänyt kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ByroKratia.

No mitä niille lapsille pitäisi työttömänä tehdä, kun hoitoonkaan niitä ei saa kuin korkeintaan puolipäiväisenä?

Vierailija
4/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BYROGRATIA LOL

Jos työttömät työnvieroksujat näkisivät työllistymisensä eteen yhtä paljon vaivaa kuin aktiivimallin aktiiviseen vastustamiseen ja siitä jänkkäämiseen, niin työttömyys vähenisi takuulla huimasti.

Vierailija
5/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain TE-keskuksen tarkoin kriteerein valittu puuhastelu kelpaa. Oman järjen käyttö ei ole sallittua. Omasta aktiivisuudesta rangaistaan! Kelalla on diktaattorin valtuudet hyväksyä ja hylätä aktivointi vaikka Kelalle ei ole TE-keskuksen toimintaa siirrettykään! Järjetön ristiriita tässä byrokratiassa. Kela ja TE-keskus voivat pallotella asiakkaan asioita, jos on ristiriitaa ja sina asiakkaan haitaksi.

Vierailija
6/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ByroKratia.

No mitä niille lapsille pitäisi työttömänä tehdä, kun hoitoonkaan niitä ei saa kuin korkeintaan puolipäiväisenä?

Tietenkin varautua keikkoihin hankkimalla hoitjan tai hoitopaikan. Itse. Kerrankin itse.

Ja jos on kotiäiti, on sitten.

Vierailija
7/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ByroKratia.

Eli jos lapsi on neljävuotias eikä hänen hoitoonsa saa enää tukea ja vanhempi on työtön, hänen pitää laittaa lapsi hoitoon vain siksi, että on työmarkkinoiden käytössä. Näin kun tekee, ihmiset paheksuvat sitä, että vanhempi lojuu kotona ja lapsi on hoidossa turhaan. Aiemmin lapsen pystyi työttömänäkin hoitamaan kotona ja jos sai töitä, sai sitten lapselle hoitopaikan. Nyt moni lapsi on turhaan hoidossa päiväkodissa. Tulee kalliiksi sekin yhteiskunnalle.

Vierailija
8/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ByroKratia.

Eli jos lapsi on neljävuotias eikä hänen hoitoonsa saa enää tukea ja vanhempi on työtön, hänen pitää laittaa lapsi hoitoon vain siksi, että on työmarkkinoiden käytössä. Näin kun tekee, ihmiset paheksuvat sitä, että vanhempi lojuu kotona ja lapsi on hoidossa turhaan. Aiemmin lapsen pystyi työttömänäkin hoitamaan kotona ja jos sai töitä, sai sitten lapselle hoitopaikan. Nyt moni lapsi on turhaan hoidossa päiväkodissa. Tulee kalliiksi sekin yhteiskunnalle.

Ei vaan jos möllöttää oikeqsti kotona vain kotirouvana minun rahoillani, edellytän että edes joskus raahaa sen laardisen takapuolen työhön ja siksi ajaksi ITSE hommaa sen hoidon.

Vierailija
9/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ByroKratia.

Normien purku talkoot eivät koske työttömiä, oikeastaan työttömien kokrma byrogratia Suomi ninesessä byroslavuassa on vain lisääntynyt. Tämä nostaa monella kynnystä hakea töitä.

Vierailija
10/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ByroKratia.

Ei vaan jos möllöttää oikeqsti kotona vain kotirouvana minun rahoillani, edellytän että edes joskus raahaa sen laardisen takapuolen työhön ja siksi ajaksi ITSE hommaa sen hoidon.

Aktiivimallia puolustavat ihmiset, joilla vaikuttaa olevan kovin huono olla. Suosittelen pohtimaan pahoinvoinnin syitä ja tekemään niille jotakin. Syiden ulkoistaminen johonkin ryhmään, jonka demonisoi mielessään, ei pidemmän päälle auta.

Vierailija
11/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byrokratia, vaikka tekisi tunnin töitä on palkkalaskelma odotettava ja tässä voi pahimmillaan käydä niin, että on kuukauden tai kaksi ilman tuloja.

Vierailija
12/12 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ByroKratia.

*huutonaurua*

Vai että sinun rahoillasi. Jos sinä maksat muutaman kympin kuussa veroa, sillä ei kustanneta edes sinun osuutta käyttämiesi katujen talvikunnossapidosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme