Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin laatijat ja puoltajat eivät ymmärrä ihmisen psykologiaa

Vierailija
01.02.2018 |

Eli käytännössä he eivät tutki omia tunteitaan ja sitä, miten ne vaikuttavat heidän toimintaansa eri tilanteissa. Näiden virkamiesten ja poliitikoiden olisi pitänyt siis kysyä itseltään: "Olisinko kiitollinen työnantajalle, jos palkkani laskisi 4,65% sen takia, etten päässyt koulutukseen, johon ei ollut edes paikkoja avoinna? Motivoisiko se minua tekemään töitä paremmin?"

Vastaukset mietittyään olisi helposti voinut laatia järkevämmän mallin. Ilmeisesti hyväosaiset ajattelevat olevansa jotenkin erilaisia kuin muut, mutta homo sapiensin psykologia toimii kyllä kaikilla yksilöillä samalla tavalla. Epäoikeudenmukaisuus suututtaa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota olen ihmetellyt itsekin. Miten kukaan kuvittelee, että sillä asenteella, joka aktiivimalliin sisältyy, motivoidaan tai innostetaan ketään. Eihän tuo synnytä kuin passivoivaa kapina-asennetta.

Vierailija
2/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti on ollut se porkkana eli 9€ lisää jokaiselta valmennuspäivältä. Se ei toiminut, te-toimiston järjestämät työnhakuvalmennukset olivat jatkuvasti vajaakäytöllä. Nyt kokeillaan systeemiä toisinpäin eli koska porkkana ei kelvannut, otetaan käyttöön keppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne halusi rangaista kaikkia työttömiä parin elämäntapaidiootin takia. Sivussa saattoi olla myös halu leikata ilman että rikkoisi lupauksia. Leikata, vaikka siitä koituisi enemmän kustannuksia kuin mitä säästetään. Näitä idiootteja ei kannata ikinä äänestää uudelleen.

Vierailija
4/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet on ne rahat mitä noilta työttömiltä revitään. Keskittyisivät rikkaiden rötöstelijöiden jahtiin.

Vierailija
5/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pienet on ne rahat mitä noilta työttömiltä revitään. Keskittyisivät rikkaiden rötöstelijöiden jahtiin.

Ehkä pitäisikin kysyä mitä rötöksiä tällä aktiivimallilla halutaan piilottaa? Aiheuttaa niin paljon melua että liittovaltion tekeminen voisi olla salaa menossa.

Vierailija
6/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne mieti tollasia. Ylipäätään työttömyys tai työtön on näille tyypeille asia, joka voisi yhtä hyvin olla vaikka Kuussa. Ei se kosketa heidän elämäänsä millään tavalla. Tehtiin nyt tällänen laki kun joku sitä ehdotti ja illalla himaan ja punkkupullo auki vaimon kanssa.

Vierailija
7/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömät työnvieroksujat näkisivät työllistymisensä eteen yhtä paljon vaivaa kuin aktiivimallin aktiiviseen vastustamiseen ja siitä jänkkäämiseen, niin työttömyys vähenisi takuulla huimasti.

Vierailija
8/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pitäisikin kysyä mitä rötöksiä tällä aktiivimallilla halutaan piilottaa? Aiheuttaa niin paljon melua että liittovaltion tekeminen voisi olla salaa menossa.

ne haluaa viedä huomion pois soteuudistuksesta ja suhmuroida itselleen kaikki rahat yksityisten sairaaloiden kautta veroparatiiseihin.

Syyttäkää aina vähäosaisia ja työttömiä!

Vituttaa olla kunnon kansalainen, joka on tehnyt kaikkensa, että ei joutuisi työttömäksi. Olen opiskellut kahta alaa, joissa on suht hyvä työllisyystilanne. Toisen näistä tutkinnoista osittain maksoin itse omasta pussista suorittamalla avoimen opintoja. Kiitokseksi en ole saanut mitään tältä yhteiskunnalta saatana. 

Vierailija
9/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön käpertyy liian helposti omaan maailmaansa ja kuvittelee, että muu maailma on vihollinen, jota vastaan pitää kapinoida. Tämä aktiivimalli on viimeinen oljenkorsi; työttömälle annetaan silta astua sieltä työttömän maailmasta normaaliin maailmaan. Se on mahdollisuus. Ne neljä seinää työttömän ympärillä eivät ole mahdollisuus. Olen työtön, kannatan aktiivimallia. Tunnen työttömiä, tunnen työn saaneita lyhyen tai pitkän työttömyyden jälkeen. Tunnen ihmisen, joka oli 20 vuotta työttömänä. Tiedän mistä puhun.

Vierailija
10/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ne haluaa viedä huomion pois soteuudistuksesta ja suhmuroida itselleen kaikki rahat yksityisten sairaaloiden kautta veroparatiiseihin.

Vituttaa olla kunnon kansalainen, joka on tehnyt kaikkensa, että ei joutuisi työttömäksi. Olen opiskellut kahta alaa, joissa on suht hyvä työllisyystilanne. Toisen näistä tutkinnoista osittain maksoin itse omasta pussista suorittamalla avoimen opintoja. Kiitokseksi en ole saanut mitään tältä yhteiskunnalta saatana. 

Tiedoksi sinulle olen opiskellut kahta alaa on täysin eri asa kuin valmistua kahdelta alalta. Töitä saadaan tutkintotodistuksella jos/kun saadaan. Avoimen opinnot ovat harrastus.

Vierailija
11/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat unohtaneet kultaisen säännön: Se jolla on kulta, määrää säännöt.

Tässä tapauksessa siis demokraattisesti vaalien avulla valittu eduskunta ja hallitus, joka vastaa veroeurojen tehokkaasta käytöstä.

Tuskin kukaan voi pitää kovin tehokkaana, että työttömille maksetaan yli 500 € / kk, eikä mitään vaadita vastineeksi. Ei edes puistojen siivoamisia, graffitien poistoja puistoista yms.

Ei mitään vastineeksi, ei mitään järkeä moisessa.

Vierailija
12/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just siksi ottavat työttömiltä ja sairailta kun eivät uskalla niiltä omilta rikkailta kavereilta, sukulaisilta ja äänestäjiltä ja sponsoroijilta ottaa. Hyvin todennäköisesti pistävät itsekin rahojaan johonkin veroparatiisiin joten miksi sotkisivat omat bisneksensä. Oman edun tavoittelijoita kaikki päättäjät. Pienikin valta turmelee. Pieneltä ihmiseltä on helppo ottaa, me kun ei nosteta isoa meteliä ja jos nuristaan, on helppo sanoa että ei ne ymmärrä asian vakavuutta. 

Vierailija
13/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen näkökulma aktiivimalliin. Pitää paikkansa.

Vierailija
14/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi sinulle olen opiskellut kahta alaa on täysin eri asa kuin valmistua kahdelta alalta. Töitä saadaan tutkintotodistuksella jos/kun saadaan. Avoimen opinnot ovat harrastus.

Olen valmistunut näiltä aloilta ja olen töissä ja maksan kiltisti verot. Silti yhtään helpotusta en ole elämääni saanut. Eikä kiitoksen sanaa.

Vierailija
15/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen valmistunut näiltä aloilta ja olen töissä ja maksan kiltisti verot. Silti yhtään helpotusta en ole elämääni saanut. Eikä kiitoksen sanaa.

Hieno juttu, että olet töissä. Millaista helpotusta odotat? Kerro toiveista ääneen ja ala ohjaamaan elämääsi haluamaasi suuntaan. Kai teillä töissä jokin palautejärjestelmä on. Pienikin kiitos on kiitos. Kuka sen kissan hännän pöydälle nostaa, jollei kissa itse. Eli säilytä ne kiitokset mielessäsi ja ota ne esiin positiivisena palautteena, kun teillä on kehityskeskustelu.

Vierailija
16/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännisen tissuttelun ja laatoittamisen jälkeen ei kylene samaistumaan toiseen roollin kun pitää luulojaan itsestään selvänä, on sitten sokea usko asiaan. Sama kun mikromanageeraa omia muniaan. Keskitysleirin "arbeit macht frei" yritetään luonnehtia perustuslain oikeudeksi tehdä "työtä" (vastikkeesta riippumatta). Näkyyhän tuo selvästi sellaisten kansanedustajien puheenvuorossa ja sävyssä (sekä heitä nuolevissa).

Joskus joku ministeri yritti testata miten minimituilla elättää itsensä ,ei elättänyt.

Vierailija
17/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti on ollut se porkkana eli 9€ lisää jokaiselta valmennuspäivältä. Se ei toiminut, te-toimiston järjestämät työnhakuvalmennukset olivat jatkuvasti vajaakäytöllä. Nyt kokeillaan systeemiä toisinpäin eli koska porkkana ei kelvannut, otetaan käyttöön keppi.

Tuo 9 euroa ei useimmiten riittänyt edes matkakuluihin, siksi se ei erityinen porkkana ollut. Kun itse olin kolmatta kertaa "cv-kurssilla" meni matkoihin 16 euroa per päivä. Ei paljon motivoinut kun kurssin sisältö oli muutenkin täysin turha.

Vierailija
18/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömät työnvieroksujat näkisivät työllistymisensä eteen yhtä paljon vaivaa kuin aktiivimallin aktiiviseen vastustamiseen ja siitä jänkkäämiseen, niin työttömyys vähenisi takuulla huimasti.

Millä yhtälöllä se vähenee kun niitä työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole? Miten työttömät pystyvät taikomaan lisää työpaikkoja kepin avulla?

Vierailija
19/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka työpaikat lisääntyvät sillä, että ihmiset oppivat tekemään tyylikkäitä cv:itä?

Vierailija
20/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön käpertyy liian helposti omaan maailmaansa ja kuvittelee, että muu maailma on vihollinen, jota vastaan pitää kapinoida. Tämä aktiivimalli on viimeinen oljenkorsi; työttömälle annetaan silta astua sieltä työttömän maailmasta normaaliin maailmaan. Se on mahdollisuus. Ne neljä seinää työttömän ympärillä eivät ole mahdollisuus. Olen työtön, kannatan aktiivimallia. Tunnen työttömiä, tunnen työn saaneita lyhyen tai pitkän työttömyyden jälkeen. Tunnen ihmisen, joka oli 20 vuotta työttömänä. Tiedän mistä puhun.

Joo, minäkin olen ollut pitkään työttömänä ja sitten taas työllistynyt vuosiksi, ja tämä jopa useita kertoja. Ja tämä ilman mitään aktiivimalleja. Eli minäkin tiedän, mistä puhun, kun sanon että sinä puhut ihan soopaa. 

Kerropa nyt miten sinulle aktiivimalli antaa mahdollisuutta yhtään mihinkään. Haet töitä ihan normaalisti kuten ennenkin, eikös, ja jos et satu saamaan edes pientä pätkää, saat vähemmän rahaa.

Mutta trollihan sinä oletkin.