Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnseisaus 2.2. vaikutukset elämääsi

Vierailija
31.01.2018 |

Mielestäni hienoa, että SAK:n alaiset ammattijärjestöt (toivottavasti myös jäsenet) reagoivat työttömien aktiivimalliin. Itsekin hengessä mukana, sovittiin työnantajan kanssa palkaton vapaa.
Hauskin asiasta lukemani kommentti ylen uutisissa: Joku helsinkiläinen jumppaohjaaja ei jaksa kävellä 4 kilometrin työmatkaa? (jaksaa jaksaa, vielä jaksaa, opastaa muille)

Miten lakko vaikuttaa sinun elämääsi?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla töihin aamulla, työantaja maksaa kuten myös taksimatkan kotiin. On pakollinen palaveri töissä, muuten pysyisin kotona koko päivän. Työmatka 16km suuntaansa joten ei ole edes ajatellut, että muulla kuin taksilla menisin. Autoa ei minulla ole. 

Taksi tilattu jo tiistaina perjantai-aamuksi. Ei mikään lähitaksi vaan taksifirma josta saa kuljettajan nimen ja puhelinnumeron jo tilausvaiheessa. Tavalliset ennakkotilaukset kun menevät vain jonoon, ne eivät ole millään tavalla varmoja. Saa nähdä miten taksia saa iltapäivällä kotiin. Valmistaudun pitkään odottamiseen.

Vierailija
22/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, tänään tuplavuoro huomisen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ei vaikuta mitenkään, koska olen äitiyslomalla. Mies pääsee töihin autolla. Tiedostan kyllä, että monelle voi muodostua todella vaivalloiseksi :o Toivottavasti tästä on myös jotain hyötyä.

Vierailija
24/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä. Jos perjantaina on toinen työhaastattelu, mistä maanantaina oli puhetta (jos pääsen jatkoon), niin joutunen ajamaan ruuhkissa. Ja viikonloppulomalle tuleva lapsi joutuu kävelemään rautikselta, mutta hän on usein kävellyt sieltä muutenkin joten ei mitään suurta draamaa tässä.

Vierailija
25/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetän yhden päivän palkan, tienaan yhden ylimääräisen vapaapäivän - eli voiton puolelle jään, kyllä se 32 työtuntia riittää tälle viikolle. En joudu heräämään huomenna klo 4:50.

Saan tekosyyn kävellä raittiissa ilmassa Helsingin keskustaan. Kerkeän pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa. Saan viettää pari tuntia sängyssä lukien.

Jaksan tänään töiden jälkeen käydä kuntosalilla ja pidemmän kaavan mukaan ruokakaupassa.

Enimmäkseen positiivisia vaikutuksia mun perjantaihin, siis.

Vierailija
26/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan idioottimainen tempaus tämä lakko. Jos SAK haluaa protestoida hallituista vastaan niin järjestäkööt sellaisen lakon joka vaikeuttaa ainoastaan hallituksen jäsenten elämää........ei sellaista joka vaikeuttaa lähinnä viattomien työssäkäyvien elämää!!!! Todellakaan ei tule tukea tälle idioottimaiselle lakolle!!

Aktiivimallin on hyväksynyt EDUSKUNTA. Jos aktiivimalli on kynnyskysymys, ja ei ole edustajansa kantaan tyytyväinen, voi äänestää ensi kevään vaaleissa. Taitaa vaan yli 50 % äänestäjistä olla edustajiinsa ja a-malliin tyytyväisiä. Ja heidän kannatus kasvaa tämän typerän lakon vuoksi. A.Rinne on viime vuosituhannen lumia.

Vierailija
27/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden sinne torille, työtön kun olen. Onneksi asun Helsingissä suht lähellä junapysäkkiä, joten matka ei ole ongelma.

Vierailija
28/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika kapeakatseista miettiä tämän mielenilmauksen vaikutuksia vain itseeni. Kysymys on paljon suuremmista asioista jotka huonolla tuurilla voivat vielä joskus koskea minuakin. 

Jos nyt kuitenkin ajattelen suoria vaikutuksia niin eipä niitä ole. Pidän töissä etäpäivän, saan jopa enemmän aikaiseksi kun konttorilla. 

Toivon että mielenilmaisulla on jotain vaikutusta itse asiaan.

Vierailija
29/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti perjantaina voi olla marketissa vähän tyhjää osilla hylylillä, jos täyttöä ei oo tullut. Siinäpä se.

Vierailija
30/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksilla töihin aamulla, työantaja maksaa kuten myös taksimatkan kotiin. On pakollinen palaveri töissä, muuten pysyisin kotona koko päivän. Työmatka 16km suuntaansa joten ei ole edes ajatellut, että muulla kuin taksilla menisin. Autoa ei minulla ole. 

Taksi tilattu jo tiistaina perjantai-aamuksi. Ei mikään lähitaksi vaan taksifirma josta saa kuljettajan nimen ja puhelinnumeron jo tilausvaiheessa. Tavalliset ennakkotilaukset kun menevät vain jonoon, ne eivät ole millään tavalla varmoja. Saa nähdä miten taksia saa iltapäivällä kotiin. Valmistaudun pitkään odottamiseen.

Työnantaja maksaa taksin.  Maksaako myös itse autolla tulevien kulut huomenna ? - Autoa minulla ei ole - minulla on siis etuoikeus taksiin työnantajan kustannuksella.

Vierailija
31/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään, kun olen lomalla. Jos olisin töissä, kävelisin 5 km työmatkani normaaliin tapaani.

Vierailija
32/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka hidastuu ehkä viisi minuuttia eli ei vaikuta juuri mitenkään.

Vierailija
33/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, olen työtön ja mehän vain maataan sohvalla neljän seinän sisällä ja syljeskellään kattoon.

Vierailija
34/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika kapeakatseista miettiä tämän mielenilmauksen vaikutuksia vain itseeni. Kysymys on paljon suuremmista asioista jotka huonolla tuurilla voivat vielä joskus koskea minuakin. 

Sampo Terho on jo todennut että lakko on turha, aktiivimalli pysyy joka tapauksessa.

Joten aivan turhaan joutuvat sadat tuhannet tai jopa yli miljoona suomalaista kärsimään perjantaina ja mm. ajamaan omalla autolla töihin ja maksamaan itse bensakulut.  

Tuskinpa työttömät saavat tällä lailla yhtään sympatioita työssäkäyviltä.

Vierailija
35/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hienoa, että SAK:n alaiset ammattijärjestöt (toivottavasti myös jäsenet) reagoivat työttömien aktiivimalliin. Itsekin hengessä mukana, sovittiin työnantajan kanssa palkaton vapaa.

Hauskin asiasta lukemani kommentti ylen uutisissa: Joku helsinkiläinen jumppaohjaaja ei jaksa kävellä 4 kilometrin työmatkaa? (jaksaa jaksaa, vielä jaksaa, opastaa muille)

Matkustan jo tänään kumppanini luo, koska huomenna on etäpäivä. Saan nukkua ainakin kahdeksaan asti, riittää kun aloitan työt 9:30 mennessä. Tehdään yhdessä aamiaista, mikä ei yleensä kuulu aamurutiineihini silloin, kun pitää lähteä töihin. Sitten minä työskentelen koneella noin 15-16 saakka ja sen jälkeen vaihdan vapaalle ilman, että tarvitsee matkustaa kahta tuntia.

Vierailija
36/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään koska pääsen töihin vain junalla. Voi kyllä olla että juna on aika täynnä mutta ainahan se on siihen aikaan kun minä kuljen.

Vierailija
37/37 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kävellen töihin pari kilsaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi