Jos joku kutsuu itsensä kotiisi
Kommentit (24)
Olen pahoillani, mitta nyt ei oikein sovi. Olen tosi väsynyt ja selkää särkee. Täytyy päästä lepäämään.
Saa tulla siis tuttavapiiristä, suvusta ja työkavereista. Olen arka kutsuman ketään. Kiva, jos joku vain tulisi. Aina on koti siusti ja vierasvaraa.
Kysyn, että miksi haluat tulla kotiini.
Sanon, että ei sovi. Ja että minä sitten kutsun sinut kun sen aika koittaa.
Täälläpäin ihmiset vain saapastelevat ovesta sisään vanhan maailman malliin. Harva erikseen itseään kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Kissani ei pidä vieraista.
Entä jos vieras kertoo tuovansa kissatornin, mistä käsin kissa voi tarkkailla maailmaa korkealta turvallisesti? 😄
En onneksi tunne tökeröitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin ihmiset vain saapastelevat ovesta sisään vanhan maailman malliin. Harva erikseen itseään kutsuu.
Etkö pidä ovea lukittuna?
Ai kun kiva? Katotaan sopiva päivä ja pistän pannun tulille!
T: varhaiskeski-ikäinen helsinkiläinen
Tulkoon vaan, kunhan ei myy mitään, eikä jää asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai kun kiva? Katotaan sopiva päivä ja pistän pannun tulille!
T: varhaiskeski-ikäinen helsinkiläinen
Ja sit se tärkeä vinkki:
Minusta on kiva kun ihmiset käy. Mutta se ei voi olla yksipuolista, jos toinen ei ikinä halua minua kotiinsa tai kutsu minua edes vaikka puiston penkille termarikahville niin tunnen itseni tyhmäksi jos houstaaminen jää aina mulle. Eli jos tykkäät käydä kylässä niin muista "vuoroin vieraissa", tyyli vapaa toteutuksessa.
Sanon etten pidä kotiini tunkeutujista.
Helsingin keskustassa asuvana aika useinkin ilmoitellaan että sinä ja sinä päivänä tulee kaupunkiin ja voidaanko tavata. Mielelläni sanon että tervetuloa ihan kotiin käymään. Joskus myös pikatapaaminen kahviassa tai ravintolassa.
Riippuu vieraasta. Joidenkin kanssa tämä on ok ja odotan kovasti tuloa, mutta ei kaikkien. Järkytys oli, kun henkilö, kenen ajattelin olevan hyvä ja mukava vieras olikin vaativa. Koko ajan joku oli pielessä tai vääränlaista jne, niin meni maku tuosta hommasta.
Sanon, että kotini on yksitysaluettani.
Aina jaksan ihmetellä miten epävieraanvaraista porukkaa täällä on. Toivottavasti palstan otos ei ole kattava. Tottakai saa tulla ja tarjoilua järjestyy
Vaihdan puheenaihetta.