Jos työnantajasi ehdottaisi pimeää palkkaa, suostuisitko?
Kommentit (34)
Asuntovelkaisella työntekijällä ei ole muuta mahdollisuutta kuin suostua pimeään palkkaan.
En. Kerran ehdotettiinkin ja en suostunut.
Nuorena suostuin, enää en. Eläkkeen kertyminen on lähellä sydäntä työuran jälkimmäisen puoliskon käännyttyä. Jos olisin työtön, eikä muita vaihtoehtoja olisi, niin saattaisin jälleen suostua.
Olisi aika outoa jos valtio mulle moista ehdottaisi. Mutta en ole ikinä suostunut. Appi suostui aikoinaan ja on nykyään aika surkea eläke.
Te jotka suostuisitte, olisko teistä OK nostaa työttömyystukea samanaikaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Minä yksityisenä nannyna ollut en ainakaan nostanut työttömyystukea samaan aikaan vaan osa palkasta jätettiin ilmoittamatta, mitähän se siihen maailman aikaan oli se yksityinen kotihoidontuki, sen päälle sain jonkun nimellisen summan palkkaa ja 1000 mk pimeänä. Eipä noista olisi eläkekertymääkään tullut kun olin alle 23 vielä tuolloin.
Jo 12 vuotta palkka lapaseen ja työkkäri maksaa vielä lisät päälle. Työkkäri rahat menee vapaaehtoiseen eläkemaksuun.
Vaihdoin työpaikkaa, mutta tein vielä pimeästi edelliselle työnantajalle iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi oikeastaan muuta mahdollisuutta kuin ottaa työttömyystuki vastaan. Ei voisi mitenkään selittää että miksi ei ota tukea:
Vierailija kirjoitti:
Jo 12 vuotta palkka lapaseen ja työkkäri maksaa vielä lisät päälle. Työkkäri rahat menee vapaaehtoiseen eläkemaksuun.
Eikö pelota, että jäät kiinni? Tai mitä jos pomo ei haluakaan maksaa palkkaa, kenelle valitat?
Tottakai suostu(isi)n ja työkkäristä fyrkat myös. Miksi vain eliitillä saisi olla oikeus veronkiertoon?
En. En usko tosin, että mun ikäryhmä enää saa vuosien päästä eläkettä nykyiseen malliin, mut kaippa vaan pelkään kaikessa tuollaisessa niin paljon kiinni jäämistä ja siitä seuraavia maksuja, et mieluummin maksan verot ja eläkemaksut. Verot enempi mielelläni kuin eläkemaksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö pelota, että jäät kiinni? Tai mitä jos pomo ei haluakaan maksaa palkkaa, kenelle valitat?
Poliisi pelottaa aina. Vaihdan toiseen diileriin jos tulee ongelmia.
En suostuisi. Olisi myös pokkaa käräyttää työnantaja verottajalle, tuskin nimittäin olisin ensimmäinen jolle pimeää maksua on tarjottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle siitä nyt pitäisi valittaa? Eiköhän työntekemisen lopettaminen riitä valittamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi. Olisi myös pokkaa käräyttää työnantaja verottajalle, tuskin nimittäin olisin ensimmäinen jolle pimeää maksua on tarjottu.
Eiköhän siellä syynättäisi pitempi historia ja kiinni jäisit itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle siitä nyt pitäisi valittaa? Eiköhän työntekemisen lopettaminen riitä valittamiseksi.
Tuskin pomo korvia letkauttaa jos yks lopettaa työn teon, eiköhän tänä päivänä ole tusina jonossa odottamassa, jopa (etenkin?) pimeeseen työhön :D siinä ei auta pamiin soitella
No olisi kyllä ennenkuulumatonta että kuntatyönantaja tuollaista ehdottelisi! Nuorena olen yksityisenä nannyna osan tienannutkin pimeästi.