Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huudatko töissä työkaverillesi?

Vierailija
31.01.2018 |

Hävettääkö yhtään jälkikäteen?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esimies enkä todellakaan huuda töissä kenellekään. Se ei ole ammatillista käyttäytymistä enkä suvaitse sitä muiltakaan. Onneksi ei sellaista ole tullut esiin.

Vierailija
22/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään huuda. En ole ikinä töissä edes nähnyt/kuullut, että joku huutaisi kollegalleen, ainakaan asiantuntijaorganisaatiossa.

Luulisi, että tuollaisesta käytöksestä saisi jo huomautuksen tai varoituksen?

Yleensä saa vasta jos asiakas tai vastaava näkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen esimies enkä todellakaan huuda töissä kenellekään. Se ei ole ammatillista käyttäytymistä enkä suvaitse sitä muiltakaan. Onneksi ei sellaista ole tullut esiin.

Kuinka hyvin tunnet alaisesi ja kuinka käyttäytyvät töissä? Onko sinulle kukaan työntekijä koskaan tuonut esille jonkun toisen tiuskimista?

Vierailija
24/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO VITTU EN HUUDA.

Vierailija
25/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin tunnet alaisesi ja kuinka käyttäytyvät töissä? Onko sinulle kukaan työntekijä koskaan tuonut esille jonkun toisen tiuskimista?

No en tietenkään ole heitä joka hetki vahtimassa, mutta luotan aikuisiin, asiantuntijoina toimiviin ammattilaisiin. Ilmapiiri työpaikalla on leppoisa ja kahvipöydässä jutellaan mukavia, niitä näitä. Yksi työntekijä on kärkkäämpi sanomaan asioista, mutta ei hänkään huuda. /esimies

Vierailija
26/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantotiloissa koneiden tuottama melu yltää välillä jopa 80db asti. Pakko siinä on huutaa työkaverille...

Vierailija
27/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tietty, eihän kukaan huuda eikä kellään ole koskaan huonoa päivää. No, minulla on huonoja päiviä myös töissä ja saatan vähän välillä huutaa, mutten tietenkään suoraan työkaveria haukkuen tai vastaavasti. Joku yksitoikkoinen homma vaan saattaa alkaa käymään hermoon ja siitä saatan hieman jollekin avautua.

Vierailija
28/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä jokaisella pitäisi olla sillä tavalla turvallinen olotila, että asioista voi aina keskustella ja saada apua tarvittaessa. On hirveän stressaavaa jos joutuu pelkäämään ja arvailemaan, saako tällä kertaa asiallisen vastauksen vai huutoa päin naamaa. Ei sellaisessa tilanteessa pitäisi joutua kenenkään olemaan.

Asiakaspalvelijat, hoitajat yms. toki joutuvat kohtaamaan epäasiallisia asiakkaita, mutta kollegojen kesken tällaista ei pitäisi tapahtua. Kollegoihin pitää voida luottaa, että ollaan ammattilaisia toiselle ammattilaiselle.

Vierailija
29/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Kuuluu työelämätaitoihin osata hillitä itsensä ja keskustella asioista. Eräässä entisessä työpaikassa oli työntekijä joka sai itkupotkutaivarit joka kerta kun asiantuntija oli eri mieltä työasiasta hänen kanssaan. Työasiat on työasioita ja on väärällä alalla jos menee niin tunteisiin kuin tuolla meni. Ei siis todellakaan mistään henk. koht. asiosta vaan asiakkaan asioista kysymys.

Vierailija
30/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tietty, eihän kukaan huuda eikä kellään ole koskaan huonoa päivää. No, minulla on huonoja päiviä myös töissä ja saatan vähän välillä huutaa, mutten tietenkään suoraan työkaveria haukkuen tai vastaavasti. Joku yksitoikkoinen homma vaan saattaa alkaa käymään hermoon ja siitä saatan hieman jollekin avautua.

Ikävää jos tämä on sinulle jotenkin vaikea sisäistää. Sinun huonot päiväsi eivät kuulu tai kiinnosta ketään - ne eivät kuulu sinun ammatilliseen työrooliisi. Vaikka kuinka olisit muutoin aggressiivinen sekopää. Hae apua.

Vierailija
31/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa jos et sittenkään huuda päin naamaa, mutta luuletko, että muilla ei ole koskaan huonoja päiviä ja suorastaan v*ttumaisia päiviä töissä? He eivät silti hoida tilannetta huutamalla, koska pitävät kiinni ammattimaisuuden rippeistään ja yleisistä normeista työpaikkakäyttäytymisen suhteen.

En tiedä, mitä tarkoitat "avautumisella", mutta sehän on selvää, että työkaverin kanssa tulee joskus purnattua ikävistä asioista. Mutta ei siihen sävyyn, että se olisi työkaverin syy.

Vierailija
32/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani eräs nuori keikkalainen päivitteli kerran kovaan äänen toisen työntekijän pätevyyttä (ja siis tuo toinen on pätevä), haukkui sitä toista epäpäteväksi. Muutenkin usein puhuu kovaan ääneen, lähes huutaa työpaikan epäkohdista yms.

Vierailija
33/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko aivokuollut keskusteluaihe. Kaikki on tietenkin pyhimyksiä ja yläpeukuttelevat toisiaan ja harvat puutteensa tunnustavat haukutaan ja alapeukutetaan lyttyyn.

Vierailija
34/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se huutaminen perustellaan usein sanomalla, "Minä kun olen suorapuheinen ja uskallan sanoa asiat suoraan."

En ole koskaan ymmärtänyt miten suorapuheisuus ja huutaminen liittyvät toisiinsa.

Vierailija
35/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis koko yrityksen ideologian vastaista, että joku huutais. Ei todellakaan. Huomautus tulee sellaisesta tosi herkästi. Asiat käsitellään, kuten aikuiset ihmiset ne käsittelee eli keskustelemalla.

Vierailija
36/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko aivokuollut keskusteluaihe. Kaikki on tietenkin pyhimyksiä ja yläpeukuttelevat toisiaan ja harvat puutteensa tunnustavat haukutaan ja alapeukutetaan lyttyyn.

Voidaan me keskustella minunkin puutteistani, mutta niihin ei kuulu huutaminen työpaikalla. Olen siis mielestäsi "pyhimys", mutta miksi väittäisin muutakaan?

Sinänsä kyllä totta, että huutamisen tunnustaminen saa paheksuntaa tässä keskustelussa. Se voi olla syynä, että kovin moni ei uskalla sitten tunnustaa. Mutta toivottavasti saavat nyt edes lukemalla jotakin uutta näkökulmaa. Että se oma käytös ei olekaan ihan "normaalia". Koska ei se ole.

Vierailija
37/37 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huuda, yritän hillitä itseni, olla hiljaa ja ajatella että olen meistä se fiksumpi, kun en huuda hänelle takaisin. Vaikka välillä ei kyllä yhtään siltä tunnu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi