Vihaan ”ostan kaiken netistä” -ihmisiä!
Teidän takianne kaupungit näivettyyvät ja tylsistyvät, on vain sairaaloita ja pankkeja.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Itse en käy missään kaupoissa, koska suomessa niissä seurataan ilmeisesti varastelun takia.
Viimeksi kosmetiikkaliikkessä vartija hönki niskaan koko ajan. Ruohonjuuressa käydessä mt-ongelmainen myyjä repi kädestäni testeriä ja seurasi ympäri kauppaa. Olen siis ihan tavallisen näköinen, semi-varakas henkilö, en mikään myymälävaras.
Ei kiinnosta, jos joku haluaa tulla seuratuksi, ahdistelluksi, profiloiduksi jne. niin se on niiden oma asia, itse haluan olla rauhassa, joten teen ihan kaikki ostokset netistä ja ulkomailta.
Melko... erikoisia kokemuksia sulla!
Minulla ei ole varaa ostaa laatua normaalihintaisena, joten ostan alennettuna netistä suoraan valmistajien sivuilta yms.
Itse olen nautinnollinen yhdistelmä "en osta mitään"-ihmistä, joka kuitenkin joutuessaan jotain ostamaan muuttuu "ostan kaikki kirpputoreilta"-ihmiseksi ja viimeisenä vaihtoehtona kääntyy vielä "ostan kaiken netistä, koska kiinakaupoissa on tismalleen samat tuotteet kun Suomen kaupoissa murto-osalla hinnasta"-ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko suomalaisyrittäjien hinnoitella itsensä ulos? Saati julistaa globalisaation onnea ja autuutta?
Suomalaisyrittäjä maksaa myymistään tuotteista veroa 24%, liiketilan vuokra ja työntekijän palkkaaminen maksaa...ei yrittäjä saa sitä rahaa suoraan itselleen.
KUKA MAKSAA VEROT JA PALKAT? kiinalaisetko?
Ostan vaatteet ihan suoraan kaupoista, mutta kaiken isomman tilaan. Kuten astianpesukoneen, kohta tilattava uusi pyykinpesukone ja rattaat tilaamme tarjouksella netistä, liikkeessä on 100€ kalliimmat ja on kyse ihan suomalaisesta nettikaupasta.
Minulla on viime vuosina ollut taipumusta tuohon "ostan kaiken netistä" -ihmisyyteen. Inhoan tuotteiden etsimistä ihmispaljoudessa ja hälinässä. En ole koskaan ajatellut asiaa ap:n mainitsemasta näkökulmasta. Ihan huomionarvoinen pointti se on. Olen ohimennen nimittäin harmitellut näivettyviä kaupunkien keskustoja.
Kapitalismin idea on ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. Sääli on sairasta. Ostan ihan kaikki mitä vain pystyy verkkokaupasta, mielellään Kiinasta. Mikäli ruokaa saisi esimerkiksi Virosta tai Saksasta, niin tilaisin senkin kotiini suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko suomalaisyrittäjien hinnoitella itsensä ulos? Saati julistaa globalisaation onnea ja autuutta?
Suomalaisyrittäjä maksaa myymistään tuotteista veroa 24%, liiketilan vuokra ja työntekijän palkkaaminen maksaa...ei yrittäjä saa sitä rahaa suoraan itselleen.
KUKA MAKSAA VEROT JA PALKAT? kiinalaisetko?
Jos asiakkaat siirtyvät nettiin, kannattaa yrittäjänkin siirtyä nettiin eikä kiukutella, kun kivijalkamyymälän ovi ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käy missään kaupoissa, koska suomessa niissä seurataan ilmeisesti varastelun takia.
Viimeksi kosmetiikkaliikkessä vartija hönki niskaan koko ajan. Ruohonjuuressa käydessä mt-ongelmainen myyjä repi kädestäni testeriä ja seurasi ympäri kauppaa. Olen siis ihan tavallisen näköinen, semi-varakas henkilö, en mikään myymälävaras.
Ei kiinnosta, jos joku haluaa tulla seuratuksi, ahdistelluksi, profiloiduksi jne. niin se on niiden oma asia, itse haluan olla rauhassa, joten teen ihan kaikki ostokset netistä ja ulkomailta.
Samanlainen kokemus, tosin minulla johtunee ulkonäöstäni (rastat, lävistyksiä, nuhruiset vaatteet), joten sinällään ymmärrän voivani olla epäilyjen kohteena. Minulla on kuitenkin ulkonäöstäni huolimatta ihan kivat tulot joista tykkään hassata reippaan osuuden tavaroihin, joten olisi mukava jos tässä pikkukaupungissa ne samat vartijat eivät olisi aina hengittämässä niskaan kun maksat liikkeessä kolminumeroisia summia maksavia ostoksia ties kuinka monennen kerran.
Entä jos lähimpään kaupunkiin on 300 kilometriä? S- ja K-marketeista ei paljoa löydy.
Vierailija kirjoitti:
Plastiikkakirurgisia sairaaloita ja pankkiiriliikkeitä sekä kampaamoita. Niitä on esim Punavuoressa Helsingissä mutta ei paljon muuta.
Me ei taideta liikkua samassa Punavuoressa. Siellähän on pieniä vaateputiikkeja joka makuun, levykauppaa, galleriaa, kahviloita, kukkakauppaa, karkkikauppa, sisustuskauppoja, antikvariaatteja, erikoistuneita ruokakauppoja jne. Sehän on varmaan viimeinen kaupunginosa, mistä pikkuputiikit poistuisivat.
Hyväntekeväisyyttäkö se kuluttajuus onkin?
Sama se, ei tähän yhteiskuntaan kannata enää panostaa. Kaikki hyvä on jo kaiverrettu ontoksi ja kohta romahtaa kokonaan, viimeistään seuraavan maailmanlaajuisen talouskriisin koittaessa. Parempi keskittyä vaan huolehtimaan siitä että itse selviää kun hetki koittaa. Meillä on alle 10 vuotta aikaa nauttia rikkaudesta ja alle 30 vuotta aikaa nauttia ehjästä maailmasta.
Sori, tilaan netistä juuri sen takia kun lähimpiin ei-ruokakauppoihin on sellaiset 25km. Ja kivijalkakaupoissa tulee aina tehtyä heräteostoksia.
Mä inhosin shoppailua ja keskustassa pyörimistä jo ennen nettiä, peltomarket on siedettävä.
Käyn töissä ja mulla on lapsi, mulla ei ole aikaa iltaisin pyöriä missään kaupoissa etsimässä olematonta vaatetta tms.
Ei meillä oo kauppoja vierässä.
Kaupunkiin tulee 20km matkaa, joten tilaan kaiken kiinasta mitä vaan voin.
Kahdella taalalla saa jo monenlaista, ja kotiin kannettuna. Sama suomessa 20euroa.
Se vaan on tyhmää maksaa liikaa!
Olen töissä klo 10-18, eli en ikinä ehdi pieniin kauppoihin niiden aukioloaikojen puitteissa.
Netistä, ihan suomalaisiltakin toimijoilta, saa kaiken halvemmalla, vaikka tulisi toimituskulutkin päälle. Mulla ei ole varaa sympatian takia kannattaa kivijalkaputikkeja, vaikka haluaisinkin. Turha tästä on kuluttajaa syyttää, syyttävä sormi kohdistuu meidän päättäjiin, kulutus tulee vähentymään koko ajan. Kansantalous ei pyöri jos kansalla ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen kannattaisi todella katsoa peiliin ennen kuin valittaa ettei keskustoissa ole mitään kivoja liikkeitä.
Mitä niillä liikkeillä tekee, jos kerran niissä ei halua kierrellä? Eli verkko-ostajat eivät ole noiden liikkeiden kohderyhmää eivätkä niitä kaipaa. Mutta kivoja, edullisia kahviloita, ruokapaikkoja tms. oleskelupaikkoja voisi tuoda keskustoihin lisää. Monet eivät jaksa kuluttaa päivää kierrellen liikkeestä toiseen, mutta kivassa paikassa rauhassa ystävien treffaaminen ja hyvän ruuan nautiskelu on eri juttu.
Netissä paremmat valikoimat ja edullisemmat hinnat. Suomessa ei muutenkaan ole naisellisten vaatteiden kauppoja, eli minkäs teet. Muutkin tavarat tilaan netistä sen helppouden vuoksi. En myöskään tykkää shoppailusta paikanpäällä.
Se on ihana fiilis, kun saa paketin noudettua. Kuin jouluna.
En valita koskaan, että kaupungilla on niin vähän tai huonoja kauppoja. En pidä shoppailusta, se on nopeaa ja tehokasta kotikoneelta. Ei nettitilaaminen tarkoita vain Kiinasta tilaamista. Ps. myös USA:sta voi tilata kiertokautta vaikka kauppa ei toimittaisi Eurooppaan. Tilaat väliliikkeen kautta, joka kerää paketin/pakettisi ja toimittaa ne sinulle. Tällaista tulee varmasti Kiinakauppaankin, jos on tarve.
Tässä oikeasti näkyy se kuluttajan valtava voima. Aina nauretaan, ettei yhden ihmisen pikku tekemisillä ole väliä. On sillä. On sillä kun 10 000 suomalaista tilaa euron romppeen kerran viikossa Kiinasta.
Ja nettikaupat toimittavat nopeammin, niissä on hyvä palvelu ja esim. lempivaateliikkeeseeni Englantiin voi palauttaa ilmaiseksi.
Kaupat kuolevat muutenkin. Todennäköisesti jossain pienissä tiloissa käydään vaikka sovittamassa asua ellei avatar koneella kelpaa. Sitten se tulostetaan omien mittojen ja valintojen, esim. värin, mukaisena kotiin omalle 3D-printterille.
Ihanaa. Tulen nauttimaan elämästäni eläkkeellä.