Mikä ihme vaivaa kiukkuista ja epävarmaa miestä?
En ymmärrä, mieheni on nykyään jatkuvasti kiukkuinen, epävarma, vihainen, ja sitten illalla viimeistään haluaa tulla kainaloon ja kaipaa sellaista lämpöä ja hyväksyntää. Ei osaa itse sanoa että miksi on kireänä koko ajan. Mä en tajua, onko muilla ollut tällaisia samanlaisia kokemuksia? En oikein osaa paremmin selittää, mutta mies on yleensä heti aamusta kireä ja kiukkuinen, päivälläkin kiukkuinen, mutta sitten illalla ehkä tunti ennen kun mennään nukkumaan, niin jotenkin rentoutuu ja haluaa läheisyyttä, muuttuu sellaiseksi "reppanaksi". Masennus tai joku muu sairaus? Itse ei osaa sanoa mitään asiaan.
Kommentit (16)
Testosteronitasot kannattaa tarkistaa, voi olla myös masennusta. Kaamosmasennukseen auttaa kirkasvalo ja liikunta, muihin saattaa tarvita lääkitystä. Apua kannattaa hakea.
Onko töissä? Tykkääkö työstään vai aiheuttaako stressiä?
Vierailija kirjoitti:
Nukkuuko mies tarpeeksi?
Nukkuu n9h yössä, mutta on siitä huolimatta väsynyt hyvin usein, melkeinpä joka päivä.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kuumetta?
ei ole
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Onko töissä? Tykkääkö työstään vai aiheuttaako stressiä?
On töissä, ja tykkää työstään. Työnsä on kuitenkin melko stressaavaa mielestäni.
t.ap
Stressi, joku kriisi tai sitten vain vittumainen luonne, joka on paljastumassa pikkuhiljaa nyt kun tunnette paremmin ja mies ei sitä enää jaksa niin paljon peitellä. Kitiseviä marttyyrejä löytyy niin naisista kuin miehistä. Harva haluaa heti paljastaa luonteensa heikkoudet uuteen ihastukseen tutustuessaan. Mutta kun yhteiseloa takana parisen vuotta, alkaa olla rennosti oma itsensä?
Oisko ihan vaan stressiä jostain? Miehet on niin yksinkertaisia otuksia, että syytkin kaikkeen on yleensä yksinkertaisia:) Ainaki oma mies tuommonen ku stressaa joku asia, työ tai bändihommat yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Oisko ihan vaan stressiä jostain? Miehet on niin yksinkertaisia otuksia, että syytkin kaikkeen on yleensä yksinkertaisia:) Ainaki oma mies tuommonen ku stressaa joku asia, työ tai bändihommat yleensä.
Niin, kyllä varmaan todennäköisin vaihtoehto on stressi. Kamalan raskasta kun ei oikein pysty auttamaan toista. Olen tietenkin tukena ja turvana, ja onneksi olen itse varustettu lehmän hermoilla, niin siedän aika paljon kiukuttelua. Ja yritän ymmärtää miestäni, on vaan kauhean avuton oli kun tuntuu että en voi tehdä mitään että tilanne parantuisi.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Stressi, joku kriisi tai sitten vain vittumainen luonne, joka on paljastumassa pikkuhiljaa nyt kun tunnette paremmin ja mies ei sitä enää jaksa niin paljon peitellä. Kitiseviä marttyyrejä löytyy niin naisista kuin miehistä. Harva haluaa heti paljastaa luonteensa heikkoudet uuteen ihastukseen tutustuessaan. Mutta kun yhteiseloa takana parisen vuotta, alkaa olla rennosti oma itsensä?
Vittu mitä paskaa. Suosittelen, että harkitset vakavasti eutanasiaa jos oikeasti asenteesi on tuo.
Älä kuitenkaan siedä ihan mitä tahansa. Muuten mies käyttää sitä hyväkseen ja purkaa stressiään sinuun turhan usein. Hänen pitäisi löytää myös muita kanavia purkaa stressiä, esim. liikunta. Ennen pitkää tulee teidän suhteenne kärsimään, jos tuo jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Älä kuitenkaan siedä ihan mitä tahansa. Muuten mies käyttää sitä hyväkseen ja purkaa stressiään sinuun turhan usein. Hänen pitäisi löytää myös muita kanavia purkaa stressiä, esim. liikunta. Ennen pitkää tulee teidän suhteenne kärsimään, jos tuo jatkuu.
Olet ihan oikeassa, minulla on itselläni se paha tapa että siedän asioita ja sisälläni alkaa kerääntyä näitä sietämisiä liikaa, kunnes en enää siedä :) Tämä on huono ominaisuus, tiedän. Olenkin kyllä muutaman kerran sanonut miehelleni että en mäkään loputtomiin jaksa ja kyllä mullakin menee hermo jos vaan kiukuttelee. En vaan itse millään jaksa lähteä "turhaan" kiukutteluun mukaan.
t.ap
Vakio neuvo hankaliin miehiin. Jätä se, jos ei osaa kertoa mikä mättää. Luulisi, että puhekylyinen jo on. Mitä tahansa ei tarvitse sietää. Erityisen ikävältä kuulostaa se, että päivällä kiukutaan ja vihotellaan ja illalla ollaan hoitoa vailla. Pistät sen nyt kylmän viileästi jäähylle, että oppii käyttäytymään. Tällä hetkellä mahdollistat huonon käytöksen.
Nukkuuko mies tarpeeksi?