Millainen ihminen polttaa tupakkaa?
Kommentit (77)
No tämmöinen juuri koulunsa lopettanut lähtee tupakille just nyt. En ole "heikosti koulutettu".
Väitttäisin että mitäää aktiiivisempi ja moniipuoliseeempi elääämä ihmisellä on sen vähemmmän ihmineeen käytttää päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka haluaa nauttia elämästään.
Uskallan olla täysin eri mieltä. Jos ihminen haluaa haistaa ja maistaa ja tuoksua hyvälle, hän ei polta. Tupakka turmelee makuaistin ja jos elämässä ei edes herkut maistu miltään , niin nautipa siinä sitten.
Ja kun et polta, rahaa jää kaikkeen ihanaan ja nautit paljon enemmän. Tupakka vie rahat ja terveyden . Ja polttava ihminen haisee kuvottavalta.
Ihminen poltaa elämänsä aikana omakotilalon verran rahaa tupakkana taivaantuuliin. Sillä rahalla kyllä nauttisin muuten, kun savustamalla itseni. Ja nautinkin, kun en polta.
Monenlaiset. Yksi lempiprofessoreistani on tupakkamiehiä. Viisas, sydämellinen, äärimmäisen sivistynyt. Ei tulisi mieleenkään häntä arvioida tupakoinnin perusteella.
Ykksi ongelmaa ja ristiriitaahan varmaaan on siinä kun ihhmisellä on rajalliset energiavarannnot, niin se kompensointii johtaa helposssti päihteisiin.
Minä. 32v nainen, naimisissa, äiti, hoikka, ihan perus kaunis, siisti koti, esimiesasemassa, aina ollut "kaikki hyvin" ja elämänhallinta kunnossa, alkoholia en juo ollenkaan. Teini-iästä asti olen tupakoinut päivittäin. Minuun tupakka vaikutti hyvin nopeasti niin että tulin siitä todella riippuvaiseksi. Ja senkun alapeukutatte, vastasin vain omalta osaltani kysymykseen millainen ihminen tupakoi.
Minä ostan joskus topan, esimerkiksi mökille. Ihana juoda aamulla kahvit ja poltella parit. Rantasaunasta laiturille sauhuamaan... Toiset ostaa korin kaljaa,minä tupakkaa. Ei mene kontrolli, miksi se juominen on hyväksyttävämpää? Voin olla kuukausiakin ilman. Muuten elän todella terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miltähän tämä ketju olisi näyttänyt vielä 60-70 -luvulla?
Älykäs, luova, rento...
Vain jotkut rahattomat perusjuntit tai uskovaiset tiukkikset eivät polttaneet :D
Oli se hirveätä aikaa nyt kun ajattelee. Linja-autossa sai takaosassa polttaa, ihan kuin se savu ei olisi sieltä leijaillut koko autoon. Junissa oli tupakkavaunut. Tupakoijat kävivät siellä polttamassa ja tulivat sitten haisemaan tavalliseen vaunuun :) Meilläkin isälläni, joka ei itse polttanut, oli tupakka-aski vieraiden varalta. Sitten vieraat savustivat koko kodin ja me lapset puhaltelimme savupilviä olohuoneessa. Ja meillä kävi yksi naaruri kylässä lähes joka ilta ja poltteli jotakin holkkitupakkaa. Minäkin olen hengittänyt koko lapsuuteni tupakansavua, vaikka meillä ei kukaan polttanut. Onneksi ne ajat ovat ohi. Enää ei voisi kuvitellakaan sellaista savustamista.
Vierailija kirjoitti:
Minä. 32v nainen, naimisissa, äiti, hoikka, ihan perus kaunis, siisti koti, esimiesasemassa, aina ollut "kaikki hyvin" ja elämänhallinta kunnossa, alkoholia en juo ollenkaan. Teini-iästä asti olen tupakoinut päivittäin. Minuun tupakka vaikutti hyvin nopeasti niin että tulin siitä todella riippuvaiseksi. Ja senkun alapeukutatte, vastasin vain omalta osaltani kysymykseen millainen ihminen tupakoi.
Muistan kuinka yhdessä työpaikassa oli työkaveri joka poltti. Juuri kuin sinä. Naimisissa, hoikka peruskaunis jne. Hänellä oli kaksi lasta kymmenen vuoden nurkilla. Lapsilla oli hirveä tressi äidin polttamisesta. pelkäsivät raukat, että äiti kuolee siihen tupakkaan. Vaativat äitiään lopettamaan, mutta ei äiti pystynyt lopettamaan. Tupakka oli niin tärkeä. Tätkeämpää kuin lasten mielenrauha.
Ihhminen polttaa tupakkaa jos haluaaa, turrha siihen on kenenkään tulla mussuttamaan.
Suurin osa siivoojista ja kaikki esimiehet!
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle, joka ei ole koskaan maistanut tupakkaa, että mitä siitä saa irti? Ymmärrän miksi ihmiset juovat alkoholia (siitä tulee humalaan), ymmärrän miksi ihmiset polttavat pilveä (siitä tulee todella rentoutunut ja pehmeä olo), ymmärrän miksi ihmiset ottavat ekstaasia bileissä (siitä tulee euforinen ja energinen olo), jne jne jne.
Mutta mitä positiivista tupakasta saa? Siis ihan ensimmäisillä kerroilla, ennenkuin on riippuvainen ja saa riippuvaisuudesta johtuvan rentoutumisen (eli vieroitusoireiden tyydyttämisen). Miksi kukaan haluaa polttaa tupakkaa, kun se ei anna ihmiselle mitään muuta kuin negatiivisia asioita kuten terveyshaitat ja pahanhajuisuus?
Rakastuin röökiin heti. Nikotiini ja kuolema ilmeisesti vaan sopii mulle, tunne oli ihanan pysähtynyt ja rentouttava. Lopetan aika ajoin, sillä riippuvuus ja nikkikset tuhoavat sen tunteen, tilalle tulee maaninen pakko, ei kiva.
Kukako olen? Perheellinen kolmekymppinen maisteri kehittämistyössä, normaalipainoinen ja nätti, harrastan liikuntaa ja kulttuuria. Nautinnonhaluinen olen kyllä, enkä oikein usko itsekuriin. Raskaana en silti tietenkään ole polttanut, enkä koskaan polta lasten nähden.
Minusta tupakointi on sitä varsinaista itsesaastutusta, ei se sukuelinten hiplaaminen:) Toivon kuitenkin, ettei kukaan ala tupruttelemaan.
Yritin minäkin lukioaikaan opetella tupakoimaan kavereiden mukana, mutta ei minulta onnistunut kun tuli aina pää kipeäksi.
Karmeinta on kuunnella niiden vuosikymmeniä tupakoineiden keuhkolimojen rykimisiä - ja naisten heleän äänen muuttumista miehiseksi viskibassoksi!
Tupakkaa polttavat tunteella päätöksiä tekevät ihmiset. Järjellä ajatteleva ei sorru tupakkaan koska siinä ei ole järkeä. Tunteella ajatteleva näkee tupakassa jotain mystistä rentouttavaa vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa siivoojista ja kaikki esimiehet!
Minäääkinhsluaisinn diivojaksi. Päääsisin juomaaan noita pesuuaineita.
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan keskimäärin:
- Heikosti koulutettu
- Huonosti tienaava
- Yksin asuva
- Liikuntaa karttava
- Lihava
- Huonosti hygieniastaan huolehtiva (=haiseva)
- Persuja tai vasemmistoa äänestävä
- Pelkkää ennakkoluuloa (tuo viimeksi mainittu)! Minä äänestän perussuomalaisia, mutta en ole ikänäni tupakoinut. Myös alkoholin olen jättänyt kokonaan, sen jälkeen kun perustin perheen.
Siis mitä helvettiä, kyllä laittaa aina suututtamaan ihan kunnolla kaltaisesi ihmiset. Minä pyrin polttamaan aina jossain syrjässä: en polta sisäänkäyntien lähellä, siirryn terassilla kauemmas, jos lähellä on lapsia, en polta raskaana olevan ystäväni lähellä, heitän tumpit aina roskiin (mikä voi tarkottaa pitkääkin kävelyä tumppi kädessä, jos roskiksia ei ole lähelläkään), menen rannalla sellaiseen paikkaan missä ei ole ketään vieressä ja vien tumpit lähtiessäni roskiin. En ymmärrä miksi edes yritän, kun kaltaisesi idiootit luokittelevat kaikki tupakoitsijat samaan kastiin.
Mites sitten lihavat ihmiset eli ruokaan addiktoituneet, minkälaisia he mielestäsi ovat? Tai yleensä mihinkään muuhun koukussa olevat? Yleistätkö heidätkin kaikki samaan kastiin? Miten voi olla niin hemmetin vaikeaa käsittää, että kaikki eivät käyttäydy samalla lailla?