Millainen nainen joutuu petetyksi?
Tiedän, että ei voi yleistää ja vika on miehessä, mutta millaisia kokemuksia teillä on?
Mun tuttavapiirissä petetty nainen on ollut hurjan usein nätti, mutta usein kuitenkin hiljaisempi, rauhallinen ja ehkä jopa vetäytyvä, eikä itseään esille tuova. Mukautuva, joka laittaa perheessä lasten tarpeet edelle.
Pettävätkö ekstrovertit useammin, joutuvatko introvertit petetyiksi?
Kommentit (38)
Ihan kaikenlaiset naiset tulevat petetyiksi. Täällä jotkut säälittävät munattomat luuserit yrittää taas kerran vierittää vastuuta pettämisestä naisten omaksi syyksi.
Nalkuttaja tai pihtari tai ehdottomasti nalkuttava pihtari
Avoimessa suhteessa elävät pettävät äärimmäisen harvoin.
Sellainen, jonka kanssa tietää ettei ole tulevaisuutta. Esim. minä petin exääni kerran nykyisen vaimoni kanssa. Se 6kk suhde kariutui ja alkoi nyt 6v kestänyt avioliitto. Tiesin, että pettäminen on väärin mutta silti halusin sitä koska tiesin ettei meillä ole mitään yhteyttä millään tasolla.
Nainen oli täysin uusavuton, ei osannut edes perunoita kuoria. Ei pitänyt huolta itsestään, ei siisteydestään, ei kodistaan. Äitinsä kertoi kenen kanssa pitää panna ja kenen ei (tositarina). Minkäänlaista kunnianhalua ei ollut, koulutus oli peruskoulutasoinen ja häntä piti palvella joka asiassa. Ensivaikutelma tosin oli erilainen. Olihan se selvä juttu ettei se toimisi. Tietenkin olisi pitänyt erota ennen pettämistä mutta en valita päätöksestäni.
Ihan millainen vaan. Mutta ehkä aika usein myös kiltti ja luottavainen, hyväntahtoinen ja hyvää uskova. (Ei näe ajoissa ennakoivia merkkejä petollisuudesta ja itsekeskeisyydestä jne. Varoitusmerkeistä huolimatta selittää pitkään itselleen kaiken parhain päin, uskoo ja luottaa. Toinen käyttää taas hyväuskoisuutta väärin.)
Ihmisillä on taipumusta kuvitella läheinen herkästi sellaiseksi kuin itsekin on.. Kärjistettynä: Pettäjät kyttää ja on mustiksia pienimmästäkin, lojaalit ja rakastavat eivät näe petollisuutta toisessa helposti, koska he itse eivät ajettele siten... ennen kuin ehkä joutuu kantapään kautta oppimaan, sen jälkeen saattaa luottavaisuus karista ja tämä voi vaikuttaa esim. seuraavassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että ei voi yleistää ja vika on miehessä, mutta millaisia kokemuksia teillä on?
Mun tuttavapiirissä petetty nainen on ollut hurjan usein nätti, mutta usein kuitenkin hiljaisempi, rauhallinen ja ehkä jopa vetäytyvä, eikä itseään esille tuova. Mukautuva, joka laittaa perheessä lasten tarpeet edelle.
Pettävätkö ekstrovertit useammin, joutuvatko introvertit petetyiksi?
Kuvailit juuri minut ja mua on petetty jokaisessa ihmissuhteessa. Hyvin helposti ihmiset käyttävät hyväksi. Loppujen lopuksi aina on näin käynyt. Nykyisestä miehestä ja lasten isästä en tiedä. Meillä menee huonosti ja hän ei oikeastaan kunnioita mua enää, eikä ilmoittele menoistaan eikä tulemisistaan eikä niistä yhdessä sovita. Mutta minä en meinaa päästä mihinkään. Pattitilanne, en osaa ratkaista. Epäilen vahvasti. Toisaalta toivon että tekisikin niin ja jäisi kiinni tai ilmoittaisi ihastuneensa toiseen niin päästäisiin lasten kanssa jatkamaan elämää. Mies on sen verran kaheli ja veemäinen että hankaloittaisi mun elämää ja kostaisi lasten kautta mikäli eroaloite tulisi minulta..
Ei kai sillä petetyksi tulemisella ole silloin mitään tekemistä naisen kanssa? Mutta jos nyt parisuhteista puhutaan, niin nainen joka rakastuu sellaisiin miehiin jotka eivät sovi oikeasti parisuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani näin, että petetyksi joutui usein viimeisillään raskaana oleva nainen.
Päätelmäni: miehille oma pikku genitaali on tärkeämpi kuin vaimo ja yhteinen lapsi.
Silloin mies olisi eronnut, jos genitaali ois ollu perhettä tärkeämpi. Nythän hän ei joutunut moisen ikävän valinnan eteen jos vain kävi hoitamassa seksihommat muualla ja jatkoi perheensä hoitamista.
En ymmärrä, miten seksi ja rakastaminen jotenkin koplataan yhteen. Kaksi ihan eri asiaa. Ei kukaan menetä malttiaan jos en yhtenä päivänä syökään puolisoni tekemää ruokaa vaan haen hampparin heseltä. No big deal.
Miksi kuvitellaan että, jos löytää sen oikean, että kaikki loksahtaa kulkemaan kun putkessa ja näin mennään hautaan asti? Ihminen muuttuu, elämä kohtelee välillä hyvin ja välillä huonosti. Ei tarvitse kun tietty tilaisuus ja muutama tunne osuu kohdalleen, silloin lähtään panemaan, ei tässä ole mitään ihmeellistä, biologiaa, samaan naamaan kyllästyy kaikki, ennemmin tai myöhemmin.
Pettäjä ottaa yleensä riskin, joten useimmiten petetään naista, joka on varaa menettää tai naista, josta mies on 95% varma, ettei hän jätä miestä vaikka mitä tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani näin, että petetyksi joutui usein viimeisillään raskaana oleva nainen.
Päätelmäni: miehille oma pikku genitaali on tärkeämpi kuin vaimo ja yhteinen lapsi.
Silloin mies olisi eronnut, jos genitaali ois ollu perhettä tärkeämpi. Nythän hän ei joutunut moisen ikävän valinnan eteen jos vain kävi hoitamassa seksihommat muualla ja jatkoi perheensä hoitamista.
En ymmärrä, miten seksi ja rakastaminen jotenkin koplataan yhteen. Kaksi ihan eri asiaa. Ei kukaan menetä malttiaan jos en yhtenä päivänä syökään puolisoni tekemää ruokaa vaan haen hampparin heseltä. No big deal.
Tuosta vertauksesta näkee hyvin miten pihalla olet. Puolisosi on se joka hermostuu jos haet hampparin grilliltä. Hän on nähnyt vaivaa valmistamansa aterian eteen, on odottanut sinua ruokailemaan ja ehkä tinkinyt omista menoistaan ja haluistaan valmistaakseen sinulle herkullisen aterian, mutta sinä päätitkin mennä grillille.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä ottaa yleensä riskin, joten useimmiten petetään naista, joka on varaa menettää tai naista, josta mies on 95% varma, ettei hän jätä miestä vaikka mitä tapahtuisi.
Jos pettää harkitusti.
Olen nainen ja mulla on ollut halu pettää jo pitkään erään kanssa. En ole tehnyt sitä, koska koin, etten halunnut menettää miestäni. Nyt on ikävä kyllä tilanne se, että olen alkanut miettiä, että pitäisikö erota. Kyse on siitä, että mies on nitistänyt itsetuntoni enkä pysty haluamaan häntä, vaikka olen vuosia yrittänyt. Olen miettinyt, että jos toinen mies saa palautettua sen kokemuksemän, että olen haluttu, niin ehkä sitten pystyn taas haluamaan miestäni. Viimeinen oljenkorsi ikäänkuin. Kuulostaa epäloogiselta, mutta näin olen miettinyt asian. Tein hiljattain pienen aloitteen sen toiaen miehen suuntaan ja hän känäytti reagoivan ystävällisesti. arvatkaa mitä - aloin kotiin tultuani heti miwttiä seksiä oman mieheni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan menetä malttiaan jos en yhtenä päivänä syökään puolisoni tekemää ruokaa vaan haen hampparin heseltä. No big deal.
Tuosta vertauksesta näkee hyvin miten pihalla olet. Puolisosi on se joka hermostuu jos haet hampparin grilliltä. Hän on nähnyt vaivaa valmistamansa aterian eteen, on odottanut sinua ruokailemaan ja ehkä tinkinyt omista menoistaan ja haluistaan valmistaakseen sinulle herkullisen aterian, mutta sinä päätitkin mennä grillille.
Juuri meinasin ihan miehenä kommentoida täsmälleen samaa. Minä laitan meillä ruuat ja jos vaimo päättääkin vetää hampparin kotimatkalla, kun ruoka odottaa pöydässä, niin saa varmasti kuulla. Ja onpa hän hakenutkin. Sekä hampparia, että sitä muuta. Eli..joo.
Varmaankin ihan millainen tahansa, mutta yksi yhdistävä tekijä löytyy: mies ei rakasta.
Luulen että mieheni on jossain vaiheessa pettänyt minua.
Ai minkälainen olen?
Aikaansaava, oma-aloitteinen, voimakastahtoinen, seksuaalisesti avoin ja paljon aktiivisempi kuin mieheni, pidän läheisyydestä, normaalipainoinen, huolehdin itsestäni, menestynyt työssäni, pitänyt aina parisuhteeni ykkössijalla, tasavertainen kumppani arjessa, en nalkuta enkä vahdi menemisiä tai tekemisiä.
Juttelin juuri tuosta epäilyksestä ja miehen pihtaamisesta täällä kotona yhden miesystäväni kanssa ja hän oli aivan ymmällään; jos miehellä on kaltaiseni upea halukas ja seksikäs nainen kotona mitä hän etsisi kodin ulkopuolelta? Niinpä, sen minäkin haluaisin tietää.
Sellainen, jonka miehellä on identiteettikriisi / jonka mies on lohkonut osan itsestään.
Kohdallani mieheni petti, kun haki uudenlaista ihastumisen tunnetta. Kotona en todellakaan pihdannut, koti ja lapset hoidettiin yhdessä eikä kumpikaan alistunut, tarjouduin kuskaamaan harrastukset silloin kun miehelle tuli *kröhöm* yllättävän pitkiä työpäiviä... Mies kehui kauniiksi melkein joka päivä, seksiä noin joka toinen päivä, saunapäivinä useamminkin. Puutetta ei ollut kuin siitä kutkuttavasta jännityksestä ja ihastumisesta.
Miehelle kiinnijääminen oli valtava shokki, ehkä vielä isompi kuin minulle. Ei kerta kaikkiaan ollut kuvitellut että asia voisi mitenkään tulla tietooni, että on täysin turvallista pitää peliä tuon naisen kanssa.
Mies sanoi, että tunsi itsensä parisuhteessamme "huonommaksi osapuoleksi" ja halusi testata, että viehättyvätkö muut hänestä niin paljon kuin hänen ystävänsä minusta. Helvetin huono syy. Koska tuolla teolla menetti kyllä minun ihasteluni lopullisesti. Vielä tuo nainen oli niin tavis, että en kyllä sanoisi että se hänen kruunuaan kirkasti että sellaisen sai kellistettyä...
Eli nainen, jonka miehellä on huono itsetunto?
Lihonut.