Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitseeko minun hävetä sitä, etten päässyt armeijaan sairauteni takia?

Huolestunut jannu
31.01.2018 |

Pari vuotta sitten armeijan tutkintalääkäri totesi minulla sydämen sivuäänen, jonka johdosta C:n paperit. Erikoiskardiologit eivät jatkotutkimuksissa löytäneet mitään siihen viittaavaa mutta armeijaan en hakemuksista huolimatta päässyt riskien minimoimiseksi. Tämä on minulle aika kova paikka. Koen, että armeija on jotenkin "must" miehille ja muiden puhuessa armeija ajoistaan, olen vain hiljaa ja toivon, ettei minulta kysytä asiasta. Sivariin en edes yrittänyt. Onko häpeäni aiheeton mielestänne?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla häpeissään, ei pidä olla. 

Vierailija
2/10 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehä muualle provoilemasta heti aamusta. Eikö ole koulua tai työtä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän alkoi hyvin. Olen SH-opiskelija ja koulu alkaa puolen tunnin päästä, kiitos kysymästä =)

Vierailija
4/10 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse arvelet?

Vinkki: Kysymys on tyyppiä "Onko mun syy, että tuli rankkasade?"

Vierailija
5/10 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, et menettänyt mitään. 

Vierailija
6/10 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Tunsin kerran miehen, joka oli saanut vapautuksen astman takia eikä se ollut todella mikään ongelma ainakaan mulle! Fiksu kumppani esim. koittaa ennemmin viedä sinun harmituksesi asiasta, kuin lisätä sitä, ja mitä muihin miehiin tulee niin sama varmaan hyvissä ystävissä ja eri sitten huonoissa tai typerissä.

Tai ainahan sitä voi ajatella, että siitä voi ajatella huonoa joku muuten kivan tuntuinen kaveri, mutta mitä tuollainen armeijakelpoisuus nyt oikeasti kertoo ihmisestä? Sen voi itse miettiä, mitä se kertoo ihmisestä, eli että onko sivuääni sydämessä jotain, mikä kertoo ihmisestä jotain pahaa? Ei kenties kestä pitkäkestoista korkea-asteista rasitusta? Se on tosiaaia, tyhmempihän olisi lähtenyt riskeeraamaan omalla hengellään sinne, eikö niin.

Vierailija
7/10 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehellä jäi myös armeija käymättä aikoinaan sairauden takia. Se oli hänelle kova paikka ja paljon pyöritteli mielessään samaa kysymystä kuin Ap.

Sairauden takia armeijan välistä jääminen on "hyväksytty syy", niille joiden mielestä miehen kuuluu käydä armeija. Vapaammin ajatteleville sillä tuskin on edes väliä, miksi armeija on käymättä.

Vierailija
8/10 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla miehellä jäi myös armeija käymättä aikoinaan sairauden takia. Se oli hänelle kova paikka ja paljon pyöritteli mielessään samaa kysymystä kuin Ap.

Sairauden takia armeijan välistä jääminen on "hyväksytty syy", niille joiden mielestä miehen kuuluu käydä armeija. Vapaammin ajatteleville sillä tuskin on edes väliä, miksi armeija on käymättä.

Näin just ja tämän takia tämä on aivan turha aloitus. Armeija on yks hiton vitsi mikä pitää käydä sen takia, että omistat munat. Parempi vaan että moiseen paskaan ei tartte elämäänsä tuhlata.

Vierailija
9/10 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tässä nyt yritetään jotain hassu vitsailua viritellä, mutta voi tuo tilanne olla ihan oikea ongelma jos on suunnitellut ammattiupseerin uraa. Se voi olla iso pettymys jos on suunnitellut omaa elämää siihen suuntaan.

Vierailija
10/10 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän alkoi hyvin. Olen SH-opiskelija ja koulu alkaa puolen tunnin päästä, kiitos kysymästä =)

Öh mitä hyötyä armeijan käymisestä olisi hoitajana