Miksi ihmiset pettävät, mutteivat eroa?
Tarkoitan lapsettomia pareja tai pareja, joiden lapset ovat jo aikuisia.
Mikä saa pettäjän pysymään puolisonsa luona? Puolison kanssa ollaan näennäisen hyvässä liitossa, käydään lomamatkoilla, konserteissa, harrastetaan yhdessä, käydään iltakävelyllä, kutsutaan ystäviä kylään jne.
Miksi pettäjä ei lähde sen toisen matkaan, kun ei tarvitsisi kuin nostaa kytkintä?
Kommentit (23)
Koska eivät uskalla, koska pelkäävät jäävänsä sittenkin yksin. Siksi tyytyvät siihen huonoon puolisoon. Reetalla juuri tällainen mies, joka ei uskalla lähteä huonon naisen luota lopullisesti.
Koska seksielämään kaipaa vaihtelua ja sillee. Onko se nyt jotain ihmeellistä?
Ei osata/uskalleta olla yksin. Mielummin huono suhde kuin suhdetta ollenkaan. Itse henk koht en ymmärrä. T. Ikisinkku
Pettäjät ovat itsekkäitä ihmisiä. Halutaan pitää kotona se tuttu ja turvallinen ja seikkailla sitten muualla. Kun jäädään kiinni itketään ja ei haluta millään erota. Vannotaan rakkautta. Luvataan ettei pettäminen toistu. Useilla se vaan ikävä kyllä toistuu. Kun on menty ns. kynnyksen yli kerran, on se seuraavalla kerralla helpompaa.
Ei pettämistä kannata jäädä katselemaan, varsinkaan jos ei ole yhteisiä lapsia. Kuka haluaa olla ihmisen kanssa, joka valehtelee päin naamaa. Missä muissakin asioissa mahdollisesti myös valehtelee? Siinä vaan rikkoo itsensä.
Ehkä siksi että kädestä pitäminen tai silmiin katsominen voi olla intiimimpää kuin pelkkä genitaalien vastakkain hinkkaaminen.
Kuka sanoi että haluan pysyä vanhassa liitossa? Olen erosta puhunut jo pitkän aikaa mutta toista osapuolta asia ei kiinnosta paskan vertaa.
Siksi kun niillä asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi että haluan pysyä vanhassa liitossa? Olen erosta puhunut jo pitkän aikaa mutta toista osapuolta asia ei kiinnosta paskan vertaa.
Senkus otat eron, ei siihen mitään lupia keneltäkään kysellä. Selityksiä, selityksiä.
Vaihtoehtona olisi puolisoiden "heittäminen" yhteiskunnan kannateltavaksi. Tällä järjestelyllä saavat tukea jakuitenkin välittävän hoivan.
Ihmistä ei voi omistaa. Joillekin on ihan ok, että käydään vieraissa, mutta on se tietty kumppani, jonka luokse aina palaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmistä ei voi omistaa. Joillekin on ihan ok, että käydään vieraissa, mutta on se tietty kumppani, jonka luokse aina palaa.
Jos se on molemmille suhteen osapuolille ok niin silloinhan kyseessä ei ole pettäminen.
Ukko35 kirjoitti:
Ehkä siksi että kädestä pitäminen tai silmiin katsominen voi olla intiimimpää kuin pelkkä genitaalien vastakkain hinkkaaminen.
Niin? Oikeuttaako tää sun mielestä sitten pettämisen vai mikä tämän viestin pointti on?
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Niin? Oikeuttaako tää sun mielestä sitten pettämisen vai mikä tämän viestin pointti on?
Pettämisen oikeuttaa se että haluaa seksiä jonkun muun kuin puolisonsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Ja eron oikeuttaa se, ettei halua elää pettäjän kanssa. Harmi kun sitä ei aina heti tiedä, mutta lopulta se aina paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Ja eron oikeuttaa se, ettei halua elää pettäjän kanssa. Harmi kun sitä ei aina heti tiedä, mutta lopulta se aina paljastuu.
Höpö höpö. Ei pettämisestä voi jäädä kiinni jos ei halua. Se on mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Höpö höpö. Ei pettämisestä voi jäädä kiinni jos ei halua. Se on mahdotonta.
Höpö höpö. Aina jää.
Uskomattoman monet ihmiset on läheisriippuvaisia ja pelkäävät yksinoloa. Ollaan huonossa suhteessa mieluummin kuin yksin. Mun sukulaisissa on paljon tällaisia tapauksia, selvästi aivan onnettomia avioliittoja, pettämistä, alkoholismia yms. Kuitenkin minua sitten säälittelevät, kun olen "yksin" :D
Raha, ystävyys- ja sukulaissuhteet jne. Syitä riittää. Itse eroaisin.
En ole koskaan tajunnut. Jälkiä yritetään peittää, ja kun jäädään kiinni, syytetään toista vainoharhaiseksi. Ihme touhua.