Saako saunan kiuaskivet vaihtaa itse?
Kommentit (18)
Vai jos homous ei ole tarttunut vielä.
Tarvitsen kivenvaihtoluvan ja sitten kiuaskivifirman vaihtamaan kivet.
Kannattaa kerätä itse junaradalta kivet
Ei saa vaihtaa. Vakuutus ei korvaa jos sauna alkaa palamaan. Ensimmäiseksi kysytään, kuka on kiuaskivet asentanut ja onko lupa ko. työhön.
Ei tietenkään saa. Kiuaskivet ovat luvanvaista tavaraa, pitää ensin hakea poliisilta kiuaskivien hankkimislupa. Sitä varten sinulla pitää olla kahden vuoden ajalta saunaseuran kiusakivienvaihtokouluttajalta tositus, että olet vaihtanut kiuaskivivaljojan alaisuudessa ainakin kuuteen saunaan kiuaskivet viimeisen kahden vuoden aikana.
Minun miesystävä vaihtoi ne. Osaa työnsä puolesta.
Pitää suorittaa ympäristöministeriön sertifikaatti jolloin olet sertifioitu kiuaskivien vaihtaja.
Mitenköhän suomalaiset ovat selvinneet hengissä näin pitkälle?
Ohessa yksi esimerkkivideo ja kiviä tulee vastusten väliinkin. Liian tiiviiseen ei saa kiviä latoa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa. Asettele ne kivet sitten niiden vastusten päälle, äläkä tunge vastusten väleihin.
Ai että jätetään koko kiuas tyhjäksi ja kiviä vain vastusten päälle? Onkohan sinulla tuota alla mainittua sertifikaattia, vähän rohkenen epäillä..
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään saa. Kiuaskivet ovat luvanvaista tavaraa, pitää ensin hakea poliisilta kiuaskivien hankkimislupa. Sitä varten sinulla pitää olla kahden vuoden ajalta saunaseuran kiusakivienvaihtokouluttajalta tositus, että olet vaihtanut kiuaskivivaljojan alaisuudessa ainakin kuuteen saunaan kiuaskivet viimeisen kahden vuoden aikana.
Sellaista satiiria ei tästä holhousvaltiosta ole mahdollista tehdä ettei se olisi täyttä totta parin vuoden kuluttua.
Jokaista kentällä kulkevaa kiuaskiventarkastajaa kohden on uudessa virastossa ainakin 12 poliittisin perustein nimitettyä johtajaa nauttimassa 10-20k€ kuukausipalkkaa.
Tiedolta tilataan miljardilla virallinen kiuaskivitietokanta joka ei valmistu koskaan mutta maksaa silti 2 miljardia.
Mikäli sinulta löytyy Trafin myöntämä kiuaskivienvaihtosertifikaatti,niin saat.
Ei saa, vaan naapurin pitää homma tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ohessa yksi esimerkkivideo ja kiviä tulee vastusten väliinkin. Liian tiiviiseen ei saa kiviä latoa.
Kunhan ensin saisin oven auki.
Tietenkin saa ja pitääkin itse vaihtaa ja kaverini vaihtaa myös vuokra asunnossaan.
Tietysti saa. Asettele ne kivet sitten niiden vastusten päälle, äläkä tunge vastusten väleihin.