Olen 51-v korkealta pudonnut työtön, kysy!
Vielä kolme vuotta sitten olin Pariisissa töissä ja palkkani oli todella hyvä. Opin tuntemaan huippuravintolat ja oopperatalot. Sitten työnantajilla alkoi mennä huonosti kerta toisensa jälkeen ja vuodenvaihteessa sain potkut. Ansiosidonnaista saan toki vähän ylinpari tonnia, mutta työpaikoista en saa edes vastauksia, kun lähetän niihin meilejä.
Kommentit (28)
Osasitko odottaa/pelätä tuota vai uskoitko että "kyllä hyvä tyyppi aina töitä saa"?
Ei ole mitään kysyttävää, minäkin tunnen monta vastaavaa tapausta. Asuin ennen paikkakunnalla, mistä lakkautettiin paperitehdas....kassaan kuulumattomat eivät oikein tuntuneet ymmärtävän peruspäivärahan määrää, eivätkä sitä, että työssä käyvän hoitajapuolison tulot on este saada mitään muita tukia.
Olin Pariisin jälkeen siunataan Suomessa töissä. Ja tottakai luotin siihen että ”tällä cv:llä” saa aina töitä. Ja saisikin, jos olisi 31-v.
Olen pahoillani. Mun mielestä on niin väärin, että 50 -vuotiaita heitetään vaan tylysti ulos. Ei niin saisi tehdä, koska sitä työkokemusta on jo niin paljon.
Saavutitko taloudellisen riippumattomuuden hyväpalkkaisen urasi aikana?
No löytyykö niitä töitä, jos on vain itse tarpeeksi aktiivinen?
Olen sinkku, joten Helsingin asumisen hinnoilla ei saavuteta yhtään mitään.
Ap
En ole optimisti enkä pessimisti. En tiedä löytyykö niitä, kaikki on sattumasta kiinni, ei omasta aktiivisuudesta.
Luulin, että asemasi ja koulutuksesi olisi ollut eri ja kk palkkasi yli 10 000€. Olet siis mielestäsi pudonnut korkealta? Paljonko olisi tyydyttävä bruttopalkka kokoaikaisesta 8-4 työstä?
Ehkä Suomessa herätään 10 vuoden sisään tähän ikäsyrjintään kuten on herätty homojen oikeuksiin jne. Kukas tekisi siitä trendikkään someilmiön?
Palkkani ulkomailla etuineen oli kymppitonnin luokkaa.
Ap
4000 e kk niin menisin töihin.
Ap
0/5, surkea provo. Et ole käynyt lähelläkään Pariisia. Kuusamossa ehkä.
Opit tuntemaan ravintolat ja muut hömpötykset, häh?
Kait sinulla nyt substanssi osaaminen on hallussa? Siitähän ne työnantajat haluavat maksaa.
Vierailija kirjoitti:
4000 e kk niin menisin töihin.
Ap
mikä on koulutuksesi?
Miksi et hakeudu taas ulkomaille töihin? Miksi haluat jäädä Suomeen?
Onko terveys vielä OK?
Täällä yksi toinen työtön, jolla eka pallolaajennus takana. Lisäksi paha nivelrikko.
Olen 50 v. nainen ja takana kymmenen vuoden virkamiesura lähetettynä työntekijänä. Vuoden olin Suomessa hoitamassa iäkkäitä vanhempiani ja nyt työmarkkinoiden käytettävissä. Enää en kelpaa. Ilman säästöjä en kestäisi.
Ostin asunnon Helsingistä, mutta muuttaminen johtaa siihen, että joutuu massan jatkoksi palveluiden hännille.
Kaltaisiasi on työkkärissä pilvin pimein.
Not interested.
Mene jonoon.