Olen 51-v korkealta pudonnut työtön, kysy!
Vielä kolme vuotta sitten olin Pariisissa töissä ja palkkani oli todella hyvä. Opin tuntemaan huippuravintolat ja oopperatalot. Sitten työnantajilla alkoi mennä huonosti kerta toisensa jälkeen ja vuodenvaihteessa sain potkut. Ansiosidonnaista saan toki vähän ylinpari tonnia, mutta työpaikoista en saa edes vastauksia, kun lähetän niihin meilejä.
Kommentit (28)
No kyllä se siitä. Peruspäivärahalle pudottuasi opit säästeliääksi ja tämä on mahdollisuus henkiseen kehitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkku, joten Helsingin asumisen hinnoilla ei saavuteta yhtään mitään.
Ap
43 v lähes koko ikänsä sinkkuna viihtynyt hyvin tienaava tuttavani on asunut Helsingissä ja sijoittanut samalla osan tuloistaan, eikä laittanut kaikkea menemään.
Vierailija kirjoitti:
Palkkani ulkomailla etuineen oli kymppitonnin luokkaa.
Ap
Saitko säästöjä tai puskuria tai omaisuutta kerrytettyä työssäolovuosinasi?
Jos on jäänyt omaisuutta, muuta jonnekin halpaan maahan palmun alle eläkettä odottamaan.
Miten se virkamiesura noin loppui? Et kai sentään 10 vuotta ollut määräaikaisuuksilla?
Vierailija kirjoitti:
Olen 50 v. nainen ja takana kymmenen vuoden virkamiesura lähetettynä työntekijänä. Vuoden olin Suomessa hoitamassa iäkkäitä vanhempiani ja nyt työmarkkinoiden käytettävissä. Enää en kelpaa. Ilman säästöjä en kestäisi.
Ostin asunnon Helsingistä, mutta muuttaminen johtaa siihen, että joutuu massan jatkoksi palveluiden hännille.
Onko tämä ap vai kohtalotoveri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 50 v. nainen ja takana kymmenen vuoden virkamiesura lähetettynä työntekijänä. Vuoden olin Suomessa hoitamassa iäkkäitä vanhempiani ja nyt työmarkkinoiden käytettävissä. Enää en kelpaa. Ilman säästöjä en kestäisi.
Ostin asunnon Helsingistä, mutta muuttaminen johtaa siihen, että joutuu massan jatkoksi palveluiden hännille.
Onko tämä ap vai kohtalotoveri?
Olen kohtalontoveri. Oma alani on verkkolaskenta. Puolentoista vuoden työttömyyden aikana olen kyllä kelvannut EU:n tukihakemusten arviointiin (ovat lyhytkestoisia), mutten enää Suomessa. Virkoihin kaksi korkeakoulututkintoa ovat liikaa ja vapaille markkinoille "vanha nainen" sitä samaa.
Oletko eronnut? Et ilmeisesti parisuhteessa?