Mielestäni kiinteät laajakaistat on törkeän hintaisia
50 megan yhteys on kaikilla n 32 e kk. Se on pienin mikä kannattaa ottaa nykyään. Edelleen operaattorit kiskovat vaikka tämän piti olla yhteiskunnassa perusasia.
Kommentit (14)
Itselläni maksaa DNA:n 100 megan kiinteä yhteys 9.90€/kk (Vantaalla). Joten juu törkeän hintaista :D
Monissa talothtiöissä tuo kuuluu vuokraan.
No tottakai ne maksaa, koska porukkaa ajetaan mobiilinetteihin. Täälläpäs maksaa kuppainen 10/2-megainen 50e/kk.
Talo laajakaista 10 megaa ja toimii hyvin eikä maksa mitään. Dna Welho. Kannattaa kysellä.ja kilpailuttaa.
Valokuitu vähän yli 20 000 e ja siihen päälle liittymä 50 e/kk.
10 M ei riitä, jo hd-video alkaa tökkiä, siinä samalla ei sitten tehdä mitään.
Meillä nykyään 50 megaa ja hyvin toimiva yhteys Elisalta 17,90 /kk, olen oikein tyytyväinen haja-asutusalueella asuva.
Entinen liittymämme oli paikallisen puhelinyhtiön aina pätkivä 10 megainen, joka kustansi 60,28/kk.
Vierailija kirjoitti:
Meillä nykyään 50 megaa ja hyvin toimiva yhteys Elisalta 17,90 /kk, olen oikein tyytyväinen haja-asutusalueella asuva.
Entinen liittymämme oli paikallisen puhelinyhtiön aina pätkivä 10 megainen, joka kustansi 60,28/kk.
Täällä taas heikkeni kiinteiden kaistojen suhteen, kun paikallisen yhtiön hommelit siirtyi Elisalle. Minulla on jo vuosien ajan ollut 24/2 ADSL n. 25e/kk joka vielä voimassa vuoden verran, mutta sen jälkeen kai pitää katsella muuta kun Elisalta ei löydy kuin 16/2 VDSL-yhteyttä viiteenkymppiin ja modeemikin pitäisi vaihtaa. Kai se sitten pitää viimein kokeilla miten pärjää 4G:n kanssa.
Nopeutta tärkeämpää olisi hyvä reititys. Sinällänsä ihan sama onko siirtonopeus 10 MB/s vai 30 MB/s, muttaa vitüttaa, että paskan reitityksen takia tulee ylimääräisiä hyppyjä ja pingit ovat paskoja, kun reitti Suomesta Hollantiin kulkee jostain syystä Moskovan kautta. Vain yksi esimerkki, että reititys kusee laajakaistoissa usein. Laajakaistan suurin etu langattomaan on kuitenkin se, että sen pitäisi olla langatonta vakaampi yhteys, jonka nopeus on jotakuinkin vakio, eikä siihen vaikuta esim. sääolosuhteet, mutta eipä siitä ole mitään hyötyä jos pingit kusevat paskan reitityksen takia.
Kiinteät maksaa enemmän kuin riippuvat, se on arvostus kysymys.
Kyllä mä mieluummin tästä kiinteästä maksan, joka toimii ja tekee mitä lupaa. Mulla oli vuosia mobiilireititin, josta ei todellakaan voinut samaa sanoa. Siihenkin tottui, mutta tämä on ihan toista.
Ei työtön tuollaista voi maksaa.