Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa kiltit! Onko pakko osallistua perjantain lakkoon?!

Vierailija
30.01.2018 |

Olen niin stressaantunut tästä asiasta. Aloitin työpaikassani vuoden alusta parin vuoden työttömyyden jälkeen. Työ ei ole yliopistokoulutukseni mukaista, mutta tykkään siitä ja minua koulutetaan koko ajan.

Minulla on omaa kokemusta työttömyydestä ja pidän aktiivimallia hyvänä. Lisäksi uskon, että vasemmistopuoleet ja ay-liike ovat pahasti vääristelleet asioita sekä lain syntyhistorian että esim Tanskan mallin suhteen. Tanskassa on keskimäärin lähes yhtä monta asiakasta per työvoimavirkailija kuin Suomessa. Ja ay-liike vastusti neuvotteluissa työntekijälle kevyempiä ja suotuisimpia malleja.

Olen itse käynyt työvoimatoimiston kursseja ja osallistunut kaikkiin juttuihin ja koulutukseen, jota minulle on tarjottu. Sen vuoksi sain nykyisen työpaikkani.

En halua osallistua poliittiseen lakkoon, joka on vastoin omaa vakaumustani. Tunnen, että minua kuitenkin painostetaan ja pelkään mitä tapahtuu, jos menenkin töihin perjantaina.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu tästä asiasta työkavereittesi / luottamusmiehen kanssa tai kysy esimieheltäsi, "mitä hemmettiä perjantaina tapahtuu".

Ymmärrän henkilökohtaisen huolenaiheesi, mutta paikalla saattaa olla lakkovahteja. Ja kyllähän esimiehen pitäisi ymmärtää, että olet tässä puun ja kuoren välissä. Sano vaikka näin.

Vierailija
2/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko johonkin noista liitoista, joka lakkoa järjestää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes pääluottamusmiehiä joten se on yks hailee vaikka jotkut liittolaiset haluaisikin lakkoilla, mennään "paikallisella sopimisella".

Vierailija
4/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko siis liittoon, joka osallistuu lakkoon? Läheskään kaikki liitot eivät ole mukana. Jos et kuulu liittoon, joka osallistuu mielenilmaukseen, niin miksi menisit mukaan. Osallistuminen on kaikille vapaaehtoista, myös liittoon kuuluville. Jos oletvpoisbtöistä, se on palkaton päivä.

Vierailija
5/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko, jos et kuulu liittoon. Päinvastoin saat ehkä vaikeuksia työnantajan taholta, jos osallistut lakkoon liittoon kuulumattomana. 

Jos taas kuulut liittoon, olet rikkuri ja saat tuta varmasti eli turpiin tulee lakkovahdeilta. 

Vierailija
6/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tilanne on se, että jos työpaikassasi on kiihkeitä ay-fasisteja etkä osallistu lakkoon, niin nämä ay-fasistit tekevät elämäsi työpaikassa tämän jälkeen niin hankalaksi, että sinut käytännössä savustetaan työpaikasta ulos. Näin kävi esim. Espoossa yhdelle naispuoliselle bussinkuljettajalle, joka ei halunnut osallistua laittomaan lakkoon joskus takavuosina.

Jos työpaikka on sinulle tärkeä, niin minä sinuna tässä tapauksessa tyytyisin löysäämään periaatteistani ja taipuisin osallistumaan laittomaan lakkoon, vaikka tekisinkin sen todella pitkin hampain.

Vierailija
7/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun liittoon, joka on mukana lakossa. Haluaisin jopa erota tämän asian takia ja liittyä johonkin riippumattomaan työttömyyskassaan, mutta.....

Ap

Vierailija
8/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kannattaa uhrata periaatteensa sen takia, että niistä kiinnipitäminen aiheuttaa suuremman pahan. Kukaan tuskin kärsii suurta vahinkoa siitä, että sinä olet lakossa. Mutta sinun elämäsi käy tosi hankalaksi, jos ay-fasistit aloittavat kiusaamisesi.

Vierailija
9/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi taidat olla lahtari!

Vierailija
10/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun liittoon, joka on mukana lakossa. Haluaisin jopa erota tämän asian takia ja liittyä johonkin riippumattomaan työttömyyskassaan, mutta.....

Ap

Ei mitään muttia. Liitosta saat erota koska tahansa ja jos haluat vaihtaa liiton työttömyyskassan johonkin toiseen, niin se on ihan sinun oma asiasi.

Vierailija
11/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Liity ihmeessä Loimaan kassaan.

Itse en ole koskaan maksanut ammattijärjestöille latin latia -enkä maksa!

Vierailija
12/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kannattaa uhrata periaatteensa sen takia, että niistä kiinnipitäminen aiheuttaa suuremman pahan. Kukaan tuskin kärsii suurta vahinkoa siitä, että sinä olet lakossa. Mutta sinun elämäsi käy tosi hankalaksi, jos ay-fasistit aloittavat kiusaamisesi.

Nouskaamme kaikki joukolla ay-fasisteja vastaan!

Vierailija
13/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä  ainakaan aio  osallistua siihen lakkoon.

Vierailija
14/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäkää keskaria noille lakkojohtajille ja menkää töihin.

Vierailija
15/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nouskaamme kaikki joukolla ay-fasisteja vastaan!

Juuri näin. SAK ja AKT vain kiusaavat ihmisiä lakoillaan!

Vierailija
16/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pomo päättää ketä irtisanotaan, kun sellainen tarve tulee.

Vierailija
17/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrran olet nyt lakkoon liittyvän jäsen niin osallistu lakkoon.Muuten teet työpaikalla olostasi jatkossa hankalan ja saat rikkurin maineen.Nyt on liian myöhäistä erota liitosta lakon kynnyksellä.

Vierailija
18/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla ap vaikka ylityövapaita pitämättä? Voisitko sopia esimiehesi kanssa, että pitäisit vapaapäivän vaikka et osallistu lakkoon? Näin ei ainakaan olisi pelkoa, että ay-mafia haittaisi työntekoasi jatkossa.

Vierailija
19/20 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko tämä oikeasti olla totta??? Siis vuonna 2018, eli ei puhuta nyt vuodesta 1918 tai sen jälkeisistä vuosista?

Aivan kammottavaa. Vetää täysin sanattomaksi jos tämä on totta. Tehän olette täysin liittojen orjia! En voisi koskaan kuvitella, että minua kyykytettäisiin ja painostettaisiin työelämässä noin. Enkä olisi koskaan voinut kuvitella että Suomessa voisi oikeasti olla tuollaista, siis 2000-luvulla. 

Jotain aivan järkyttävää.  

Vierailija
20/20 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä