Työttömät trampoliinikurssilla
Hui kun jännittää, huomenna meidät viedään kurssilla hyppimään trampoliineilla. En ole koskaan ennen hyppinyt. Miten pitäisi valmistautua? Kokeileminen on kuulema pakollista, koska vuorosta on jo maksettu.
Kommentit (88)
Oliko ne toisiaan teloneet metsuritkin jollain vastaavalla työttömien metsurikurssilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, ap, mutta tätä kurssia ei ole työhallinnon tarjonnassa. Kävin läpi kaikki sopimukset (ne ovat valtakunnallisessa järjestelmässä ja niiden lisäksi kävin kunkin alueen materiaalit läpi). Yhdessäkään ei ollut mitään mainintaa tästä. Koska pitää varmistaa vakuutusten kattavuus, trampoliiniosuuden olisi pitänyt olla jo sopimuksessa mukana. Yksikään kouluttaja ei ota sitä riskiä, että joutuu itse maksumieheksi!
Kirjoitit ensimmäisen viestin klo 18:01 ja väität vajaassa tunnissa käyneesi tarkkaan läpi tiedot jostain ihme rekisteristä jota ei edes Googlaamalla löydy. Uskottavaa?
osaatko käyttää hakusanoja?
Vierailija kirjoitti:
Oliko ne toisiaan teloneet metsuritkin jollain vastaavalla työttömien metsurikurssilla?
En tiedä, mutta kai olet kuullut siitä kuinka vaateartisaani oli saanut neulan koulussa käteen.
Minä uskon kyllä että veltolle elämäntapatyöttömälle on trampoliinilla pomppiminen ylivoimainen haaste.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon kyllä että veltolle elämäntapatyöttömälle on trampoliinilla pomppiminen ylivoimainen haaste.
Ja mitä tyydytystä sinä saat jos työtön hyppii trampoliinilla?
Tai miten se auttaa tätä yhteiskuntaa/säästää sinun verorahojasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tärkeää, että kurssin järjestäjän nimi julkaistaan täällä ja annat myös te-palveluihin palautetta.
Minä en halua, että verorahoilla maksetaan tuollaista.Miksi et halua mielenterveyttä ja hyvinvointia tukevia kursseja? Onko sitten parempi että työttömät ovat masentuneita? Tälläisellä kursseilla pyritään edistämään ihmisten terveyttä.
Minä luulin, että kurssi oli suunnattu työttömille. En nähnyt tietoa, että se oli suunnattu masennuksesta kärsiville mielenterveyspotilaille. Pahoittelen virhettäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo trampoliinilla pomppiminen olisi nimetty työttömien ilmaiseksi virkistyspäiväksi niin johan olisi ollut osallistujia innosta kirkuen.
Saan siitä sen tyydytyksen että elämäntapatyöttömät pakotetaan liikkeelle sieltä sohvalta missä röhnöttävät toisten elätettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo trampoliinilla pomppiminen olisi nimetty työttömien ilmaiseksi virkistyspäiväksi niin johan olisi ollut osallistujia innosta kirkuen.
Saan siitä sen tyydytyksen että elämäntapatyöttömät pakotetaan liikkeelle sieltä sohvalta missä röhnöttävät toisten elätettävänä.
Voisitkohan olla ihan oikeasti noin tyhmä? Ei, olen päättänyt yrittää uskoa ihmisistä hyvää. Ihan lystikkäästi vitsailet.
Mulle tuli osoitus lumilautakursille. Olen jo 50v. Hiihtäessäkin olen kaatunut pahasti laskiessa auraten keskisuomen mäkiä. Pelottaa, koska lumilsudassa jalat on yhdellä suksella.
Hei oikeesti, missä kunnassa tämä kurssi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten trampoliini auttaa työllistymään?
Ei mitenkään, mutta:
1) Hypityskurssin moni kokee nöyryyttävänä, joten se lisää halukkuutta ottaa vastaan mikä tahansa työ- tai opiskelupaikka.
2) Se, joka on hyppyytettävänä, ei voi samaan aikaan olla kuutamourakoimassa pimeällä työmaalla. Näin torjutaan harmaata taloutta.
Hei, nyt mietippä ihan järjellä vaihteeksi, että miten siis ratkaiset tämän yhtälön?
Siis miten tunget 500 000 työtöntä 50 000:een avoimeen työpaikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten trampoliini auttaa työllistymään?
Ei mitenkään, mutta:
1) Hypityskurssin moni kokee nöyryyttävänä, joten se lisää halukkuutta ottaa vastaan mikä tahansa työ- tai opiskelupaikka.
2) Se, joka on hyppyytettävänä, ei voi samaan aikaan olla kuutamourakoimassa pimeällä työmaalla. Näin torjutaan harmaata taloutta.Hei, nyt mietippä ihan järjellä vaihteeksi, että miten siis ratkaiset tämän yhtälön?
Siis miten tunget 500 000 työtöntä 50 000:een avoimeen työpaikkaan?
Helposti. Näistä 150 000 ei kykene töihin, heillä on joku sairaus taihe ovat alkoholisteja/narkkareita. Saman verran ei halua töihin, koska kotona on mukavampaa. Jää enää 200 000, joista noin 100 000 odottaa eläkettä. Ja sitten on 100 000, joista 50 000 työllistyy joka tapauksessa ns. piilotyöpaikkoihin ja loput 50 000 niihin avoimiin työpaikkoihin.
Näistä kursseista pitää ilmoittaa eteenpäin ja kertoa julkisesti, kaikkialla, järjestävä taho.
Vierailija kirjoitti:
Näistä kursseista pitää ilmoittaa eteenpäin ja kertoa julkisesti, kaikkialla, järjestävä taho.
Ei näitä kursseja ole kuin palstatrollin omassa elämässä! Kukaan ei ole kyennyt kertomaan edes paikkakuntaa eikä näihin ole koskaan osallistuneet muut kuin palstalaiset. Tarkoitus on mollata valmennuksia ja saada ne huonoon valoon, vaikka tilastojen mukaan esim. työnhakuvalmennuksen suorittaminen edistää selkeästi töihinpääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä kursseja ole kuin palstatrollin omassa elämässä! Kukaan ei ole kyennyt kertomaan edes paikkakuntaa eikä näihin ole koskaan osallistuneet muut kuin palstalaiset. Tarkoitus on mollata valmennuksia ja saada ne huonoon valoon, vaikka tilastojen mukaan esim. työnhakuvalmennuksen suorittaminen edistää selkeästi töihinpääsyä.
Eli kaikki trampoliiniretket, keilaushetket, pupuleikit, kuntotestit, leikkaa ja liimaa -leikit ovat vain ihmisten keksimiä vitsejä?
Toivottavasti ap kertoo tänään, kuinka hyppely meni ja samalla kertoo myös kurssin järjestäjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki trampoliiniretket, keilaushetket, pupuleikit, kuntotestit, leikkaa ja liimaa -leikit ovat vain ihmisten keksimiä vitsejä?
Pääosin kyllä. Ne eivät ole te-toimiston 2010-luvun valmennuksia, vaan erilaisia kuntouttavaan työtoimintaan tai mielenterveyskuntoutujien tarpeisiin liittyviä toimia. Tosin on mahdollista, että osana uravalmennusta joku porukka on käynyt keilaamassa, mutta se on silloinkin liittynyt osioon "terveet elämäntavat". Leikkaa-liimaa -leikit ovat aika lailla tavallinen menetelmä jopa johtotason koulutuksissa, joissa pyritään visualisoimaan ajatuksia, joten en ymmärrä, miksi niitä ei menetelmänä olisi myös te-toimiston valmennuksissa.
Työttömillä on hirvittävä halu tehdä selväksi, että te-toimisto ei tarjoa mitään hyvää, joten se on turha. Se estää heitä elämästä ihmisenarvoista elämää tekemättä mitään. Silti työtön selaa työpaikkoja te-palvelut.fi sivulta, joka sekin on te-toimiston tarjoama palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääosin kyllä. Ne eivät ole te-toimiston 2010-luvun valmennuksia, vaan erilaisia kuntouttavaan työtoimintaan tai mielenterveyskuntoutujien tarpeisiin liittyviä toimia. Tosin on mahdollista, että osana uravalmennusta joku porukka on käynyt keilaamassa, mutta se on silloinkin liittynyt osioon "terveet elämäntavat". Leikkaa-liimaa -leikit ovat aika lailla tavallinen menetelmä jopa johtotason koulutuksissa, joissa pyritään visualisoimaan ajatuksia, joten en ymmärrä, miksi niitä ei menetelmänä olisi myös te-toimiston valmennuksissa.
Työttömillä on hirvittävä halu tehdä selväksi, että te-toimisto ei tarjoa mitään hyvää, joten se on turha. Se estää heitä elämästä ihmisenarvoista elämää tekemättä mitään. Silti työtön selaa työpaikkoja te-palvelut.fi sivulta, joka sekin on te-toimiston tarjoama palvelu.
Miksi uravalmennuksessa on jokin terveet elämäntavat -osio? Itse olen hakemassa töitä, en ohjeita elämäntapoihini, jotka ovat varmasti terveemmät kuin monella työssä käyvällä, joille näyttää 6 kilometrin kävelykin olevan ylivoimaista.
Tiedän myös, että noita leikkaa, liimaa -visiointeja käytetään monissa elämä paremmaksi -kurssituksissa, mutta en usko niiden toimivan, jos ihminen on yksinkertaisesti hakemassa töitä, eikä ole sisäisesti motivoitunut askartelemaan pakotetusti noita tulevaisuuskollaaseja.
Joko aloittaja oli hyppimässä? Kuinka meni? Löytyikö työpaikka?
Olette Helsingissä onnekkaita, Jyväskylässä ja Korpilahdella työtön ei saa tuota alennusta ollenkaan vaan pitäisi oulittaa omasta taskusta koko kurssin hinta. Kansalaisopiston kursseille ei myönnetä edes harkinnanvaraista toimeentulotukea sillä se on "oma aloitteista opiskelua" eli toisin sanoen sooloilua.