Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät trampoliinikurssilla

Vierailija
30.01.2018 |

Hui kun jännittää, huomenna meidät viedään kurssilla hyppimään trampoliineilla. En ole koskaan ennen hyppinyt. Miten pitäisi valmistautua? Kokeileminen on kuulema pakollista, koska vuorosta on jo maksettu.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten trampoliini auttaa työllistymään?

Ei mitenkään, mutta:

1) Hypityskurssin moni kokee nöyryyttävänä, joten se lisää halukkuutta ottaa vastaan mikä tahansa työ- tai opiskelupaikka.

2) Se, joka on hyppyytettävänä, ei voi samaan aikaan olla kuutamourakoimassa pimeällä työmaalla. Näin torjutaan harmaata taloutta.

Vierailija
22/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykkykävelykurssi työttömille seuraavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä noloo. En hyppis trampalla, jos 20 kurssikaveria nauraa vieressä.

Se on tarkoituskin. Tarkoitus on tehdä työttömyydestä epämiellyttävämpää, jotta mikä tahansa työpaikka kelpaisi, vähän huonommillakin ehdoilla. Työmarkkinatuki on niin pieni, että siitä ei voi paljon leikata työtöntä tappamatta, mutta muita keinoja kiusata on.

Vierailija
24/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikkakunta? Tarkistan kurssin sisällön samantien työhallinnon intrasta ja jos et sitä kerro, ei tuollaista valmennusta edes ole.

Vierailija
25/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne yrittää saada työttömät ostamaan kalliista teknisiä treenikalsareita.  

Vierailija
26/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten trampoliini auttaa työllistymään?

Opit hyppimään käskystä :D Jos pomo käskee hyppäämään, kysyt kuinka korkealle.

Vierailija
27/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tärkeää, että kurssin järjestäjän nimi julkaistaan täällä ja annat myös te-palveluihin palautetta.

Minä en halua, että verorahoilla maksetaan tuollaista.

Vierailija
28/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksihän tuollaisia pidetään että mahdollisimman moni kieltäytyy ja saadaan annettua karenssi.

Vierailija
29/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin me uskomme, että joku yrittäjä suostuu maksamaan toiselle useita satasia valmennuksessa, joka on kilpailutuksen takia jo nyt juuri ja juuri kannattava! Jos yhtään paneutuisitte valtion hankintoihin niin teille selviäisi samantien, että tuo on aivan liian kallista suhteessa siihen, mitä valmennuksista maksetaan. Ei niitä yksitellen ostella vaan kerran vuodessa ja silloin hinta on noin 30% vertailukriteereistä. Sisältö on tärkeämpi eikä trampoliinista saa lisäpisteitä.

Vierailija
30/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä noloo. En hyppis trampalla, jos 20 kurssikaveria nauraa vieressä.

Se on tarkoituskin. Tarkoitus on tehdä työttömyydestä epämiellyttävämpää, jotta mikä tahansa työpaikka kelpaisi, vähän huonommillakin ehdoilla. Työmarkkinatuki on niin pieni, että siitä ei voi paljon leikata työtöntä tappamatta, mutta muita keinoja kiusata on.

Varmaan joo, mutta kyllä trampallakin voi kuolla, katkoa luunsa tai halvaantua. Erikoista touhua. Ensin työttömät komennettiin metsiin ja nyt ne hyppii trampalla. Mitähän seuraavaksi?

Vierailija
31/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tärkeää, että kurssin järjestäjän nimi julkaistaan täällä ja annat myös te-palveluihin palautetta.

Minä en halua, että verorahoilla maksetaan tuollaista.

Miksi et halua mielenterveyttä ja hyvinvointia tukevia kursseja? Onko sitten parempi että työttömät ovat masentuneita? Tälläisellä kursseilla pyritään edistämään ihmisten terveyttä.

Vierailija
32/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuosi sitten olin työkkärin kurssilla, missä opetettiin tyylikästä pukeutumista vartalotyypin mukaan, värianalyysin avulla hahmotettiin meille oikeat värit jne.

Oli kiva kurssi. Olisin voinut vaikka maksaa siitä.

Vierailija
33/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin tykätä kurssista, jolla PT tekisi saliohjelman ja yksilöllisen ruokavalion.

Kurssiin kuuluisi luonnollisesti ilmaiset kuntosalikäynnit.

Vierailija
34/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trampoliini on uusi normaali.

Näin on. Tästä lähtien jokainen työtön joutuu ensimmäisen kuukauden aikana hyppimään trampoliinilla.

Työttömiä halutaan hyppyyttää. Konkreettisesti. Viesti vastaanotettu.

Vierailija
35/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vuosi sitten olin työkkärin kurssilla, missä opetettiin tyylikästä pukeutumista vartalotyypin mukaan, värianalyysin avulla hahmotettiin meille oikeat värit jne.

Oli kiva kurssi. Olisin voinut vaikka maksaa siitä.

Miten se sinua auttoi? Mitä opit? Saitko töitä? Meillä oli vielä inhottavampi kurssi, harjoiteltiin videohakemuksen tekemistä ja inhoan kameran edessä olemista. Videoidut työhakemukset ovat muka tulevaisuuden normi.

Vierailija
36/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan työkkäri järjestää aktivointikurssin Flow Parkkiin?

Neulonta- ja huovutuskurssikin voisi olla kiva.

Työelämän ruotsiinkin menisin.

Jos ei ole kuntouttavaa aktivointia, niin ei sitten mikään!

Vierailija
37/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaanko teille temppulista, mitkä pitää suorittaa samalla kun teitä hyppyytetään? 

Vierailija
38/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja miten absurdia :D No, itse tykkään trampoliinilla pomppimisesta, joten mulle tuo olisi sinänsä OK, mutta ymmärrän ettei kaikille. Mun painajainen olisi joku joukkuepalloilulaji.

Vierailija
39/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, ap, mutta tätä kurssia ei ole työhallinnon tarjonnassa. Kävin läpi kaikki sopimukset (ne ovat valtakunnallisessa järjestelmässä ja niiden lisäksi kävin kunkin alueen materiaalit läpi). Yhdessäkään ei ollut mitään mainintaa tästä. Koska pitää varmistaa vakuutusten kattavuus, trampoliiniosuuden olisi pitänyt olla jo sopimuksessa mukana. Yksikään kouluttaja ei ota sitä riskiä, että joutuu itse maksumieheksi!

Vierailija
40/88 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kurssin; trampoliinihyppelyä kellarissa (huonekorkeus 180 cm). Kovapäisimmät läpäisivät kurssin.