Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isan mielesta siskoni kuuluu saada enemman perintoa ja lahjoja (siis nyt jo) koska han on tehnyt kotona enemman toita! Maaseudulla siis asuvat.

Vierailija
16.04.2006 |

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi ajatella jotakin perintöä jo etukäteen? Mistä te edes tiedättä kuinka kauan vanhempanne elää tai saatteko edes itse elää siihen asti.

Vierailija
2/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on oikeutettu saamaan perinnöstä isomman osan. sitä on turha itkeä ja valittaa että olet töissä etkä pysty samaan. tosiasiana säilyy se, että siskosi käyttää nyt aikaansa tilan ylläpitämiseen, aikaa, jonka hän voisi käyttää vaikka sohvalla makoiluun tai mihin vaan. tuosta ajasta hänen kuuluu saada korvaus, samalla tavalla kuin sinä saat työhön käyttämästäsi ajasta palkkaa. vaikka perintö olisi isokin, ei tuntipalkaksi varmaan kovin suurta summaa tule. vai tuleeko?

ja joka tapauksessa sinä saat vähintään neljänneksen perinnöstä, ihan ilmaista rahaa. ole siitä iloinen ja tyytyväinen äläkä katkeroita mieltäsi sillä, että siskosi saa enemmän. perheessähän se perintö säilyy joka tapauksessa.

ja kun sanot, että vanhempiesi tulisi tuhlata rahat itseensä: tiedän omista vanhemmistani, että se ei kerta kaikkiaan ole vaihtoehto. heidän sukupolvensa ei arvosta moista eikä kykene siihen. pilaat välisi heihin varmasti, jos jankutat siitä, että heidän pitäisi luopua jostakin, jonka eteen he ovat tehneet töitä koko elämänsä ja jota he arvostavat huomattavasti enemmän kuin kylpylälomia ja uusia vaatteita - omasta tilastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat paskat ei ansaitse mitään

Vierailija
4/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet perinnöstä on pakko antaa rintaperillisille, mutta siitä toisesta puolesta voi itse päättää, niin kuin haluaa.

Ja se on hyvä.

Jos toisesta sisaresta on enemmän apua ja iloa, niin miksei häntä voisi palkita? Jos siis itse sen kokee oikeaksi.

Vierailija
5/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan antaa toiselle lapselle enemmän perintö kuin toiselle ja IHAN LAILLISESTI.

Erittäin harvinaista, mutta olenpahan seurrannut läheltä tapausta ja YLEENSÄ nämä harvinaiset tapaukset ovat juuri maatiloilta tyyliin

Toinen sisaruksista on lähtenyt lätkimään 18v eikä ole päin kuseksinu ja toinen on hoitanut tilan ja sairaat vanhempansa hautaan......

Siinä on se hoitamaan jäänyt saanut tilan ja toinen on jöäänyt nuolemaan kusisia näppejään........

Ja tiedättekö mitä ? IHAN OIKEIN ON; ETTÄ LAILLA SUOJELLAAN SITÄ JOKA ON TYÖTÄ VIITSINYT TEHDÄ........

En kehtais edes pyytää mitään jos olisin AP.......

Vierailija
6/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikein on että se joka tekee enemmän saa myös enemmän. Olisit itsekin järjetänyt elämäsi niin että olisit voinut auttaa. Muttei oo tainnu kiinnostaa, turha sitte tulla tänne itkemään. Ei oo mikään peruste et on vaativa työ, järjestelykysymys se vaan on...

Vierailija
7/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vain? Mutta valitsit toisin ihan itse. Sillä on hintansa.

Käsi sydämelle: Jos voisit vaihtaa paikkaa siskosi kanssa, jättäisitkö elämäsi ja työsi kaupungissa ja vaihtaisit sen maatilan elämään ja töihin joita siskosi tekee. Siis jos tietäisit, että palkaksi saat ilmaisen aterian silloin tällöin ja ehkä joskus tulevaisuudessa (mahdollisesti vasta kymmenien vuosien kuluttua) hiukan enemmän perintöä kuin sisaresi?

Jos vastaus on ei, pulinat pois.

Vierailija
8/43 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

o tempora o mores

Vierailija
9/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin heti palkkaa, kun työtä tekee.

Vierailija
10/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itänyt mielistellä ja ajatella taloudellisesti.

Vierailija
11/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lue=nuorin veli tekee kaiken mitä äiskä käskee). Me muut elämme omaa elämää eikä poukkoilla toisen mielihalujen mukaan = ollaan siis huonoja lapsia... :)

Vierailija
12/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

(lue=nuorin veli tekee kaiken mitä äiskä käskee). Me muut elämme omaa elämää eikä poukkoilla toisen mielihalujen mukaan = ollaan siis huonoja lapsia... :)

Vierailija
13/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi on tehnyt palkatta töitä perittävän omaisuuden säilymiseksi ja vanhempiesi asumismukavuuden eteen. Mielestäni hän ansaitsee korvauksen työstään palkkana tai perintonä. Sinun kannattaa korkeintaa ehdottaa palkan maksua siskollesi.

Vierailija
14/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskosi saamat lahjat otetaan isäsi kuoleman jälkeen perinnönjaossa huomioon Ennakkoperintönä

Vierailija
15/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilleni. Ja itse arvelen, että auttaa siitä syystä, että tietää saavansa siitä hyötyä.

Vierailija
16/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siskosi saamat lahjat otetaan isäsi kuoleman jälkeen perinnönjaossa huomioon Ennakkoperintönä

Vierailija
17/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 22-vuotias veli asuu vanhempiemme luona, itse muutin pois 17-vuotiaana. Vanhemmat maksaa tietysti kaiken elämisen. Mutta olisivat maksaneet varmasti mullekin jos olisin halunnut siellä aikaani kuluttaa, vaan valitsin muun elämän ja hyvä elämä on ollutkin.

Miksi sun pitäisi laskea sitä mitä muut sisarukset saavat? Aikuisia tässä ollaan, ei kai kukaan laske että tuonne meni nyt 100 euroa mun perinnöstä?

Vierailija
18/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä...

t: 14

Vierailija
19/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan itse en vanhempana voisi sanoa lapselleni koskaan mitään tuollaista. Olen ehdottomasti tasa-arvoisuuden kannalla. Kaikki lapset ovat yhtä arvokkaita.

Omat vanhempani ovat aina hyysänneet sisaruksiani ja jättäneet minut pärjäämään omillani. Olin teini-iän heillä ilmaisena lapsenvahtina ja siivoojana kaikki iltapäivät, illat ja viikonloput. Sisaruksilleni vanhempani syytävät aina rahaa ja ovat hankkineet toiselle autonkin yms. Olen miettinyt että ehkä he pitivät mua ilmaisena piikana eikä lapsenaan ja siitä tää kohtelu... Vaikuttaa voimakkaasti meidän väleihin vieläkin. Minusta se on tosi ikävää enkä halua omalle perheelleni käyvän samoin. Ymmärrän sua ap täysin. Tuollainen loukkaa.

Vierailija
20/43 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun en pidä sitä oikeana. Sisko nimittäin on myös hyötynyt vanhemmistani, käyttää työkaluja ja autoja yms. Käy usein kotona syömässä perheensä kanssa yms. Eli hän on MENOERÄ

Penneistähän tuossa on kyse. t: 14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme