Olen ihastunut epävakaaseen naiseen. Kokemuksia ?
Olen jo miehen iän saavuttanut +40v ja siitä huolimatta en ole ennen tuntenut ketään kohtaan näin suuria tunteita. Olisin valmis tekemään tämän naisen eteen mitä vain ja itseasiassa olen tehnytkin, sillä jätin naisen jota olen tapaillut yli vuoden. Nainen on suoraan kertonut ettei halua kanssani suhteeseen, koska hänellä on epävakaa persoonallisuushäiriö. Olen asiaa googlettanut, mutta haluaisin kuulla kokemuksia ihmisiltä, jotka ovat olleet parisuhteessa epävakaan kanssa. Tällä hetkellä tuntuu ettei mikään voi estää tunteitani häntä kohtaan. Minulla oli edellisessä suhteessa "kaikki hyvin", mutta en siitä huolimatta ollut erityisen onnellinen, vaikka kumppanissa ei mitään vikaa ollut.
Kommentit (42)
Pidä tiukasti kiinni. Edessä on pomppuinen matka jos ajot elää yhteistä elämää naisen kanssa. Sille ei vaan mitään voi että päivät ovat erillaisia. Kuvittele itse mitä nainen joutuu itse kestämään 24/7. Se on jopa haaste hänelle itselle. Jos on lääkitys ja tasapaino sillä saatu edes johonkin malliin niin hieno homma. Aika moinen haaste mutta sen ei pitäisi missään nimessä olla este sille parisuhteelle. Kaikki me ollaan tavalla tai toisella outoja. Omat jutut ja ”viat”
Tarvitsee paljon turvallisuuden tunnetta, rauhallista ja vakaata elämää ympärilleen sekä jatkuvaa positiivista kannustamista, muutokset voivat olla vaikeita.
Ihastuksesi säännöllisessä terapiassa diagnoosinsa kanssa? Tämän laittaisin reunaehdoksi seurustelulle. Kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Miten häiriö ilmenee naisen arjessa?
Jänniä aikoja ja mielenkiintoista elämää tiedossa. Ei tule ainakaan aika pitkäksi. Onnea.
Miten hoitotasapaino? Käykö hoidossa, onko lääkitystä, onko sitoutunut hoitoon? Miten epävakaus näkyy arjessa? Itselläni on sama diagnoosi ja nykyään arki ja työ sujuvat mukavasti, parisuhdekin on mallillaan. Voin silti myöntää etten etenkään nuorempana ollut kummoinen kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsee paljon turvallisuuden tunnetta, rauhallista ja vakaata elämää ympärilleen sekä jatkuvaa positiivista kannustamista, muutokset voivat olla vaikeita.
Tässä .. juurikin tätä he kaipaavat! Turvaa ja vankkaa olkapäätä.
Oma vaimo on epävakaa ja hänellä on sekä huonoja että hyviä jaksoja. Rakastan häntä siitä huolimatta enkä päivääkään pois vaihtaisi.
Tärkeää on, että epävakaa tuntee itsensä koko ajan rakastetuksi ja että kotona on tasaista ja turvallista elämää.
Meillä on kolme lastakin, joista nuorinkin jo teini-ikäinen.
Vaimoni tapauksessa epävakaa on rakastava, älykäs ja ihana nainen, joka kamppailee ajoittain tämän epävakauden kanssa ja kärsii siitä suunnattomasti.
Hän on ihminen johon on helppoa ihastua, vaikeuksien ylittäminen hänen kanssaan vaatii jo rakkautta.
Minä taas sanoisin ei. Olen mielenterveystapaus ja sanon samalla tavalla että ei, jos joku ehdottaa suhdetta ym. Sitä pitäisi kunnioittaa. Yhden kerran olen kokeillut ja voin sanoa että sotkuinen lopputulos oli. Jos nainen itse olisi jo sillä mielellä että voisi kokeilla eikä vetoaisi tilaansa samoin kun minä niin voisi olla mahdollista. Ja noita miehiä yhäkin tulee jotka sanoo että "heille" se on ok, mutta eivät he oikeastaan tiedä mistä puhuvat ja se ei tarkoita että tilanne on ok "minulle" vaikka heistä noin terveen ihmisen näkökulmasta voisi toimiakin.
Jos pidät hänestä niin jatka hänen kanssaan ja anna hänen epävakailla.
Mies555 kirjoitti:
Oma vaimo on epävakaa ja hänellä on sekä huonoja että hyviä jaksoja. Rakastan häntä siitä huolimatta enkä päivääkään pois vaihtaisi.
Tärkeää on, että epävakaa tuntee itsensä koko ajan rakastetuksi ja että kotona on tasaista ja turvallista elämää.
Meillä on kolme lastakin, joista nuorinkin jo teini-ikäinen.
Vaimoni tapauksessa epävakaa on rakastava, älykäs ja ihana nainen, joka kamppailee ajoittain tämän epävakauden kanssa ja kärsii siitä suunnattomasti.
Hän on ihminen johon on helppoa ihastua, vaikeuksien ylittäminen hänen kanssaan vaatii jo rakkautta.
Huoh, aina miehet sortuu näihin jännänaisiin!
Vierailija kirjoitti:
Pidä tiukasti kiinni. Edessä on pomppuinen matka jos ajot elää yhteistä elämää naisen kanssa. Sille ei vaan mitään voi että päivät ovat erillaisia. Kuvittele itse mitä nainen joutuu itse kestämään 24/7. Se on jopa haaste hänelle itselle. Jos on lääkitys ja tasapaino sillä saatu edes johonkin malliin niin hieno homma. Aika moinen haaste mutta sen ei pitäisi missään nimessä olla este sille parisuhteelle. Kaikki me ollaan tavalla tai toisella outoja. Omat jutut ja ”viat”
Ei ole epävakauteen olemassa lääkitystä. Epävakaus yhdistyy kyllä toisilla masennukseen tai bipolaarisuuteen, jolloin lääkityskin voi olla aiheellinen, mutta persoonallisuushäiriötä sinänsä ei voi hoitaa lääkkeillä.
t. Epävakaa nainen
Ei kannata, tulet väsymään siihen irrationaaliseen paskaan. Tuollaiset naiset osaavat luoda taivaan, mutta helvetti tulee ihan samalla vaivalla.
dfhgfhd kirjoitti:
Ei kannata, tulet väsymään siihen irrationaaliseen paskaan. Tuollaiset naiset osaavat luoda taivaan, mutta helvetti tulee ihan samalla vaivalla.
Aloittajan ihastus on jo sanonut ei, mutta aloittaja itse rilluttele vaaleanpunaiset silmälasit silmillä välittämättä naisen sanoista. Siinä on kyllä minusta helvettinsä ansainnut jos on tullakseen.
Epävakaissa on sitä jotain, minkä takia miehet niihin haksahtaa... en ymmärrä. Exä jätti minut epävakaan naisen takia ja nyt on niin onnellista, vaikka tiedän, että nykyinen on hankala nainen ja minä olisi ollut.
Nelmsnddl kirjoitti:
Epävakaissa on sitä jotain, minkä takia miehet niihin haksahtaa... en ymmärrä. Exä jätti minut epävakaan naisen takia ja nyt on niin onnellista, vaikka tiedän, että nykyinen on hankala nainen ja minä olisi ollut.
No hänellä on varmasti ollut muuKIN syy kun sinut jätti.
Epävakaa menettää herkästi luottamuksen ja jättää itse, ettei tulisi jätetyksi. Suhteet ovat tuskaisia tuon takia, minkä vuoksi moni saattaa tehdä sen päätöksen, ettei halua suhdetta. Jos nainen on sanonut, ettei halua suhdetta, niin se voi johtua siitä, ettei halua sinua tai sitten siitä, ettei halua enää sitä, mitä suhteesta seuraa, jos kumppani ei ole hyvin vakaa, turvallinen ja luotettava. Epävakaallakin on oma persoonallisuus ja historia, eivät kaikki ole samanlaisia luonteeltaan ja taustaltaan, mutta edellä kirjoitettu on tyypillistä. Suhdetta voi vältellä siksi, että tietää, ettei elämä epävakaan kanssa ainakaan alkuun ole helppoa. Terapia tietysti auttaa hyvin paljon epävakaata tasaamaan tunteitaan.
Ei tuollainen suhde ole tuhoon tuomittu, mutta paljon se sinulta tulee vaatimaan. Valitettavasti sinun on ainakin osattava varautua melkoisiin ongelmiin parisuhteessanne. Ja hyväksyttävä se, että monissa tulevissa tilanteissa 'järkipuhe' ei vaan auta tippaakaan.