Ravintoterapeutti Hanna Partasella veritulppa
Kommentit (38)
Veritulppa voi tulla vaikka söisi terveellisesti ja liikkuisi paljon.
Minulla on veren hyytymishäiriö eli GEENIVIRHE ja on ollut veritulppa jalassa. On 10 x riski saada veritulppa verrattuna ihmiseen jolla tätä geenivirhettä ei ole.
Ja en todellakaan käytä esim. e-pillereitä tai polta tupakkaa koska silloin riskit kasvaa lisää.
Hoikka ja urheilullinen tuttu sai 4kymppisenä keuhkoveritulpan ja kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on veren hyytymishäiriö eli GEENIVIRHE ja on ollut veritulppa jalassa. On 10 x riski saada veritulppa verrattuna ihmiseen jolla tätä geenivirhettä ei ole.
Ja en todellakaan käytä esim. e-pillereitä tai polta tupakkaa koska silloin riskit kasvaa lisää.
Olet jäljillä. FH:ta eli suvuttain menevää hyperkolesterolismia on noin 1% kansasta ja silti kaikille tuputetaan statiineita kolesterolia alentamaan. Eli eikö olisi viisasta tutkia se genetiikka ennen pillereiden syömistä ja säätää ruokavaliokin sen mukaan mikä kellekin sopii?
Oi kyllä tämäkin kiireinen yrittjä räjähtää polleudesta arkussan kun kivessä lukee "Olin vain kaksi päivää poissa töistä".
Muistotilaisuudessa sitten katsellaan valokuvia sadoista lomareissuista. Mutta lasketaanko niitä? Kun on yrittäjä? Kiireinen?
On se jännä miten osalla ihmisistä on tarve ilkkua ja syyllistää muita jopa veritulpasta. Varmaan läski laiska sika jos tulee veritulppa...joopa joo.
Niin se elämä opettaa sitten useimpia että voi tipahtaa sieltä omalta jalustalta kun napsahtaa omaan nilkkaan!
Elämä päättyy aina kuolemaan enemmin tai myöhemmin ja kukaan ei tiedä kuinka itselle käy vaikka kuinka eläisi hyvin ja terveellisesti.
Niin ja minulla on täysin normaali kolestroli vaikka on se veren hyytymishäiriö. Korkea kolestroli on eri asia vaikka toki voi olla molemmat "viat" mikä tietysti taas nostaa lisää riskiä saada veritulppa.
Hb on 150-170. Mikä on turhan paljon naiselle. Mutta edes runsaat menkat ei laske Hb:tä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja minulla on täysin normaali kolestroli vaikka on se veren hyytymishäiriö. Korkea kolestroli on eri asia vaikka toki voi olla molemmat "viat" mikä tietysti taas nostaa lisää riskiä saada veritulppa.
Hb on 150-170. Mikä on turhan paljon naiselle. Mutta edes runsaat menkat ei laske Hb:tä.
Etpähän hengästy niin helpposti kun on hapenkuljettimia verenkierrossa. Venesektiokin on aika turha jos ei ole muuta ongelmaa.
Marevanin suhteen olisi hyvä tietää genetiikkansa, koska annostelu on hyvin paljon riippuvaista millainen genetiikka sattuu olemaan. Esimerkki https://source.wustl.edu/2007/08/genetic-information-makes-it-safer-to-…
Kyllä on tyhmää olla muka noin " korvaamaton"!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jäljillä. FH:ta eli suvuttain menevää hyperkolesterolismia on noin 1% kansasta ja silti kaikille tuputetaan statiineita kolesterolia alentamaan. Eli eikö olisi viisasta tutkia se genetiikka ennen pillereiden syömistä ja säätää ruokavaliokin sen mukaan mikä kellekin sopii?
Totta! Statiineista on itse asiassa apua vähemmistölle ihmisistä, ja heillekin hyöty on vähäinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto mikä itsensä ylentäjä 😲 niin kiireinen yrittäjä että unohti olleensa juuri muutaman viikon Thaimaan lomalla 😂
Missä sanoi niin? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panostamalla omega-3.een ei olisi tullut tulppia.
Niinpä,kalaöljy on paljon hyödyllisempää kuin kolesterolin vahtaaminen.Eskimoilla ei ole sydänkohtauksia,tai japanilaisilla kalastajilla.Entä mitä sanoo suomalainen "asiantuntija" Ursula Schwap? Kalaöljyä tämän välkyn mukaan ei saa syödä kun se "nostaa kolesterolia" - jolla ei ole tässä pienintäkään merkitystä.Svappi luulee että kala on terveellistä ja kalaöljyvalmisteet vain vaarallisia.
Onko tämä Svappi se Diabetesliiton "asiantuntija"? On järkyttävää, kun hänenlaiset ihmiset ovat "tulppana" oikean tiedon tiellä! Diabeteshoito-ohjeetkin peräisin Lääketeollisuudelta. Saa syödä leipää ja sokeria!?Kunhan vain käyttää insuliinia!?
On mullakin jalat turvoksissa jos ajan Lappiin mutta ei siitä mitään veritulppia ole tullut
Mua aina huvittaa jos pullukka opettaa muita syömään terveellisesti tai hullu puhuu ihmisen mielenterveydestä silmät kiiluen. Jälkimmäinen tuli koettua kun kouluun saapui jostakin valtion laitoksesta joku mielenterveystyötä tekevä mummeli millä silmät seisoi päässä. Oli ilmeisesti napit kohallaan.
Höpötti luokalleni mikä sisälti täysin normaaleita ja terveitä aikuisia, että ''kyllä teille kaikille lääkitys löytyy''.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä viestejä ketju täynnä. Naisille määrätään e-pillereitä vaikka niissä on veritulppariski. Nämä yhdistettynä pitkään lentomatkaan aiheuttivat kohtauksen. Miesten ehkäisyvslmisteita ei tuoda markkinoille jos niissä on pienintäkään sivuvaikutusta. Naiset voivat syödä pillereitä henkensä uhalla.
Kuka niitä pakottaa syömään? En minä ainakaan suostu.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeitä viestejä ketju täynnä. Naisille määrätään e-pillereitä vaikka niissä on veritulppariski. Nämä yhdistettynä pitkään lentomatkaan aiheuttivat kohtauksen. Miesten ehkäisyvslmisteita ei tuoda markkinoille jos niissä on pienintäkään sivuvaikutusta. Naiset voivat syödä pillereitä henkensä uhalla.
Miesten hormonaalinen ehkäisy ei ehkä ole taloudellisesti kauhean kannattavaa ja siihen sisältyy riskejä. Onhan sitä toki tutkittu, mutta harmillisesti niissä tutkimuksissa on ilmennyt odottamattomia sivuvaikutuksia, kun tutkimuksen kokoa on kasvatettu, joten homma on mennyt toistaiseksi jäihin. Ei naisia kukaan pakota e-pillereitä käyttämään, mutta onhan se selvä juttu, että epätoivotun raskauden ehkäiseminen hyödyttää naisen terveyttä enemmän kuin miehen, joten e-pillereiltä ehkäisyltä voidaan hyväksyä enemmän haittojakin kuin miesten hormonaaliselta ehkäisyltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttää ehkäisyä
Ei ehkä kaipaa vauvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttää ehkäisyä
Ei ehkä kaipaa vauvoja?
tai sitten kärsii esim. endometrioosista ja syö sairauden hoitoon e-pilsuja?
Keuhkoembolia on vaarallinen tila, mutta tässäkin objektina on nuori terveellisesti elävä nainen.
Koomista on se, että joku lihava karppaaja porskuttaa menemään ilman minkäänlaista huolta terveydestään.
Mutta kun business is business, niin sitä aivopestään joka kannattaa, eikö niin?