Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastensuojelun uhrit

Vierailija
29.01.2018 |

Jossain keskusteluissa mainittiin ko. ryhmä, ja menin sitten katsomaan mitä siellä on. Kyseessä on siis avoin ryhmä, jonka kuka vain näkee.

Ja voi luoja mitä settiä. Ihmiset kirjoittavat puolen romaanin vuodatuksia, joissa ei ole päätä eikä häntää. Joku täti syyttää exäänsä huonosta vanhemmuudesta, kun lapsilla on liikaa ruutuaikaa, ja keskustelun edetessä käy ilmi että naisella on itsellään valvotut tapaamiset koska on pahoinpidellyt lapsiaan!!! Puolustaa tätä kertomalla olevansa uskovainen ja kasvattavansa raamatun mukaan!! Herranjumala! Ja hänkin kokee olevansa lastensuojelun uhri!

Tuolla on niin ihmeellisiä vuodatuksia, että itselleni näyttää kyllä aika selvältä, miksi nämä henkilöt ovat ns. lasun kynsissä... eivätkö nämä ihmiset itse näe sitä?

Lastensuojelun uhrit

Vaihtoehdot

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa. Ei voi muuta sanoa että kuin voi luoja. Uskomatonta.

Vierailija
2/54 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tää ryhmä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa

Vierailija
4/54 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin ton keskustelun ryhmästä, ja on kyllä aika kauhea:

"Mulla siis kaks kovapäistä poikaa ja olen heihin vanhan ajan kurinpitokeinoja jonkin verran harkitusti käyttänyt. Viimeinen pisara lasulle oli, kun lopetin nuoremman poikamme aloittaman jumalauta-sanan käytön. Yritettiin keskustelua ja jäähyä, mutta mikään ei tehonnut. Olen vakaumukseltani kristitty ja otan vakavasti kymmenestä käskystä toisen "älä turhaan lausu Herran Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä joka hänen nimensä turhaan lausuu." Muutakin tottelemattomuutta oli tällä pojalla ollut. Mutta. Tämä ei ole tämän hetken kysymys millään tavalla, koska lapsethan tosiaan otettiin sitten tämän takia minulta pois. Nyt on uudet ongelmat, paljon pahemmat, lasteni paha eristäminen lasten maailmasta. Oppivat niin epäsosiaalisiksi, kun ovat sitä jo luonnostaan, eikä enää tarvi yrittääkään mitään.

Se että oon ruumiillista kuritusta lapsiini käyttänyt, ei tarkoita ettenkö rakastaisi heitä ja etteivätkö he tietäisi sitä ja rakastaisi itse minua. Kyllä tietävät ja kyllä rakastavat. Tulevat tapaamisissamme paljon syliin istumaan. Mun oleminen on kaikin puolin tosi fyysistä, puhun ja pussaan ja sylin ja halin, mutta sitten oon myös kuria tarvittaessa fyysisesti pitänyt. Mikä on monessa muussa maassa täysin normaalia."

Samassa keskustelussa myöhemmin:

"No pitänee tarkentaa sen verran että koska kunnioitan Jumalaa siinä määrin että myös noudatan hänen ohjeitaan, myös kasvatuksessa... kahden todella vahvatahtoisen ja riehuvan pojan äitinä olen siis joutunut käyttämään myös fyysistä kurittamista. Mutta en minään raivopäänä. Ja monessa Euroopankin maassaha tämä on ihan sallittu, ellei peräti suositeltu"

"Mut joo kyllä Raamattu neuvoo käyttämään fyysistä kuritusta jos muu ei tepsi ja lapsi meinaa oppia tekemään syntiä ja sitä myötä vahingoittamaan omaa sieluaan."

Ja siis tän eukon ongelma on se ettei lastensuojelu puutu siihen että lapsilla on liikaa ruutuaikaa 😱😱

Vierailija
5/54 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää... miettikää että tässä maassakin elää kokoajan lapsia tuollaisessa "herran nuhteessa"... ja tämäkin ajattelee olevansa uhri. Aivan kamalaa.

Vierailija
6/54 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelukaan ei ole täydellinen ja virheitä varmasti tehdään, mutta mitä noita ls-uhrit juttuja olen eri medioista lukenut/kuullut/nähnyt, niin vaikuttaa siltä että ylivoimaisesti suurin osa kaunistelee tapahtumia ja rajusti. Tuttavapiirissä on yksi jolta lapset huostanaotettu, ja hän on mielestään täysin viaton ja kaikki oli ok, vaikka oli mm. alaikäinen joka käytti päihteitä (eikä pelkästään alkoholia), vaihtuvia miessuhteita (ehkäisyä ei käytetty kun se oli niin "vaikeaa", tulokset arvaatte), pieni kaaoskämppä (pahimmillaan lapsia nukkui myös keittiössä), ei työtä tai koulutusta jne jne.

Vierailija
7/54 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelukaan ei ole täydellinen ja virheitä varmasti tehdään, mutta mitä noita ls-uhrit juttuja olen eri medioista lukenut/kuullut/nähnyt, niin vaikuttaa siltä että ylivoimaisesti suurin osa kaunistelee tapahtumia ja rajusti. Tuttavapiirissä on yksi jolta lapset huostanaotettu, ja hän on mielestään täysin viaton ja kaikki oli ok, vaikka oli mm. alaikäinen joka käytti päihteitä (eikä pelkästään alkoholia), vaihtuvia miessuhteita (ehkäisyä ei käytetty kun se oli niin "vaikeaa", tulokset arvaatte), pieni kaaoskämppä (pahimmillaan lapsia nukkui myös keittiössä), ei työtä tai koulutusta jne jne.

Juuri näin.

Vierailija
8/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla osalla on järkevää sanottavaakin, huoltajuuskiistoja (miksi äiti suositaan näissä yleensä aina), jos olet lähdössä oikeuteen jostain tälläisestä, niin tuolta saat varmasti neuvoa mm. asianajajan valintaan. Avohuollonsijoituksista yms. saa tietoa. Tuo nimi on huono, sillä uhreja harva on.

Paljon saa lukea miten meidän perheessä ei ole ongelmia, mutta lapset on viety. Tai teinit valittaa kuinka huonosti heitä kohdellaan. Jokaisen pitäisi itse ensin työskennellä näiden nuorten kanssa, ennen kuin heitä lähtee neuvomaan. Järkytys, että tuossa ryhmässä aikuisten, jopa itsekin vanhempia olevien ihmisten mielestä on ok, että teini jatkaa laitoksesta, koska ei siellä halua olla (ovat mm. päihdeongelmaisia). Näitä nuoria sitten etsitään ja pahimmillaan löytyvät kuolleena.

Vierailija
9/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuolla osalla on järkevää sanottavaakin, huoltajuuskiistoja (miksi äiti suositaan näissä yleensä aina), jos olet lähdössä oikeuteen jostain tälläisestä, niin tuolta saat varmasti neuvoa mm. asianajajan valintaan. Avohuollonsijoituksista yms. saa tietoa. Tuo nimi on huono, sillä uhreja harva on.

Paljon saa lukea miten meidän perheessä ei ole ongelmia, mutta lapset on viety. Tai teinit valittaa kuinka huonosti heitä kohdellaan. Jokaisen pitäisi itse ensin työskennellä näiden nuorten kanssa, ennen kuin heitä lähtee neuvomaan. Järkytys, että tuossa ryhmässä aikuisten, jopa itsekin vanhempia olevien ihmisten mielestä on ok, että teini jatkaa laitoksesta, koska ei siellä halua olla (ovat mm. päihdeongelmaisia). Näitä nuoria sitten etsitään ja pahimmillaan löytyvät kuolleena.

jatkaa = hatkaa

Vierailija
10/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö väittää että lapset on huostaanotettu täysin ilman syytä kertoo vain siitä ettei kyseinen henkilö ole kykenevä hahmottamaan ollenkaan mikä kohtelu vahingoittaa lasta ja mikä ei.

Vierailija
11/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilö väittää että lapset on huostaanotettu täysin ilman syytä kertoo vain siitä ettei kyseinen henkilö ole kykenevä hahmottamaan ollenkaan mikä kohtelu vahingoittaa lasta ja mikä ei.

Näinhän se on, että koska ne olot mistä lapset on huostattu ovat kyseisen perheen tavallista arkea, on usein käsitys normaalista hyvinkin vinoutunut. Myös lapset itse saattavat vastustaa raivokkaastikim huostaanottoa lojaaliudesta vanhempaa kohtaan ja koska ovat tottuneet oman kodin oloihin. Lisäksi lapselle nyt tietenkin on todella pelottavaa joutua tuntemattomaan vieraiden ihmisten päätösten mukaisesti. Ne ovat todella inhottavia tilanteita kaikille osapuolille, mutta silti toisinaan täysin välttämättömiä.

Jos nyt ottaa vaikka tämän fyysisen kurittamisen, niin joillekin ihmisille se on ollut arkea lapsuudessa ja se on arkea myös omia lapsia kohtaan, eikä siinä nähdä siksi mitään väärää ja ollaan täysin välinpitämättömiä sen suhteen, että se on laitonta ja rikos. Lisäksi usein perustellaan, että "muu ei auta", mikä nyt on ihan täyttä hevonkukkua. Ongelmalliseksi tekee tämän vielä se, että monesti näiden "kovapäisten" lasten todellinen ongelma on neurologinen, keskittymishäiriö, lievä asperger tms joka osaltaan edesauttaa impulsiivista käytöstä ja vaikeuttaa ohjeiden noudattamista. Selkäsauna ja ongelman kuittaaminen lapsen asennevammana on äärimmäisen vahingollinen tapa puuttua asiaan joka ei ole useinkaan lapsen vika. Häiriökäyttäytymistä edistää ihan neurotyypillisilläkin lapsilla ympäristö, jossa tunteiden hallinta on olematonta ja konfliktit ratkaistaan väkivallalla, "vahvemman oikeudella jyrätä heikomman yli".

Vierailija
12/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävää... miettikää että tässä maassakin elää kokoajan lapsia tuollaisessa "herran nuhteessa"... ja tämäkin ajattelee olevansa uhri. Aivan kamalaa.

Se olisi minun mielestäni oikein hyvä asia jos lapset eläisivät tässä maassa mainitsemassasi "herran nuhteessa" eikä niin kuin nyt, kuin siat ruispellossa! Todellisia uhreja ovat ne lapset jotka eivät elä "herran nuhteessa".

Vierailija
13/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK.

Vierailija
14/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi minun mielestäni oikein hyvä asia jos lapset eläisivät tässä maassa mainitsemassasi "herran nuhteessa" eikä niin kuin nyt, kuin siat ruispellossa! Todellisia uhreja ovat ne lapset jotka eivät elä "herran nuhteessa".

No, tuon kyseisen herran nuhteessa pitäjän lapset oli huostaanotettu, joten herran nuhde tuotti aivan kelvotonta tulosta. Siinä on ahdistavuus huipussaan kun väkivaltainen vanhempi on löytänyt Jeesuksen valtuuttamaan lasten pahoinpitelyn.

Vierailija
15/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tuon kyseisen herran nuhteessa pitäjän lapset oli huostaanotettu, joten herran nuhde tuotti aivan kelvotonta tulosta. Siinä on ahdistavuus huipussaan kun väkivaltainen vanhempi on löytänyt Jeesuksen valtuuttamaan lasten pahoinpitelyn.

Niinpä. Aivan sama perustella kasvatusta koraanilla kuin raamatulla. Nämä kirjat on kirjoitettu +- 1500 vuotta sitten, eivätkä niiden kasvatusohjeet päde nykypäivään. Kuten ei moni myukaan näissä esitetty "sääntö".-vain hullut fundamentalistit perustelevst väkivaltaista käytöstään pyhillä kirjoilla.

Vierailija
16/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen lasten pahoinpitelijä ilmoittautunut.

Vierailija
17/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EVVK.

Kiva kun osallistut keskusteluun!

Vierailija
18/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon oman elämänsä Rauno Repomies.

Vierailija
19/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ryhmässä samanmieliset lietsovat toisiaan uskomaan omaan ja toistensa oikeassa olemiseen ja esimerkilliseen vanhemmuuteen samalla, kun viiteryhmän ulkopuolisille on ilmeistä, että perheen elämään on puututtu ihan aiheesta. En ymmärrä tuollaista ryhmää vertaistukenakaan - auttaako tuollaisten katkerien vuodatusten loputon tuottaminen ja lukeminen ketään elämässä eteenpäin?

Surullisinta on, että aika ajoin ryhmään ilmestyy sijoitettuna olevia teinejä kyselemään neuvoja näiltä "asiantuntijoilta". Noista ihmisistä tuolla ryhmässä ei ole neuvomaan ketään, kaikkein vähiten jotakin oireilevaa ja/tai kovia kokenutta lasta tai nuorta...

Vierailija
20/54 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja perhekuntoutusta pidetään pahana. Koska pakotetaan perheet muuttamaan paikkaan, jossa niitä voi kyylätä. 

Ööööh jos vaihtoehto on huostaanotto, niin tottakai voin muuttaa 3kk:n ajanjaksoksi perhekuntoutukseen, jossa näkevät, että kaikki on hyvin. Ja saan mahdollisesti neuvoja/ apuja tulevaisuuteen. 

Joo no tuntuuhan se sitten pahalta, jos on pakko jättää päihteet käyttämättä ja on oikeesti salattavaa siinä toiminnassa lasten kanssa.