Olen niin tottunut väsymykseen, etten muista kohta muusta
Väsymykseni alkoi kymmenen vuotta sitten masentumisen yhteydessä. Masennuksesta olen päässyt, mutta väsymisherkkyys on jäänyt.
Käyn kyllä töissä ja minulla on perhe, mutta tuntuu usein, että elämäni on rämpimistä ja hissuttelua. Työpäivinä en jaksa muuta kuin kotonaolon ja kotityöt, jos niitäkään. Lapsille ruokaa, pyykit koneeseen, tiski ja iltapesut. En jaksa katsoa edes telkkaria. Kuuntelen korkeintaan rauhallista musiikkia. Lenkillä käyn pari kertaa viikossa. Ja työmatkat kuljen pyörällä. Liikuntaa siis saan ja kyse ei olekaan fyysisestä väsymyksestä vaan henkisestä. En jaksa ajatella tai olla kenenkään seurassa. Tarvitsen päivääni paljon tyhjää tilaa ilman ajatuksia.
En siis mielellään tee suuria suunnitelmia elämässäni. En ylipäänsä mielellään tee montaa asiaa päivässä. Kaikki uuden suunnittelu, aikataulutus ja valmistelu väsyttää, jo pelkän ajatuksen tasolla.
Klo 17 alkaa mun henkiset voimat olla väsyvaiheessa. Onkohan tästä ikinä enää ulospääsyä? Miksi en kestä ärsykkeitä? Ennen harrastin ja oli sponttaani. Matkustelin ja opiskelin, kokeilin uusia asioita. Nyt en enää jaksa. :(
Kommentit (3)
Ap, oletko minkä ikäinen? Itse 29, samat oireet. Rautakuuri joskus auttoi pahimpaan väsymykseen, ei toimi enää sekään. Voisin vaan nukkua...
Tarvitseeko elämässä saadakaan niin koko ajan jotain aikaiseksi.
Ehkä jos hyväksyt elämän sellaisena kuin se sinulta luonnistuu parhaiten, voit olla ihan onnellinen. Tee vähän ja lepää se mitä tarvitsee. Älä missään nimessä ala suorittaa elämää, niin kuin iso osa tekee. Ovat monet onnettomia kaikesta tohottamisesta huolimatta ;)
Hevoskuuri sopivia vitamiinejä, hivenaineita, aminohappoja jne. Itse olen hyvää vauhtia toipumassa.