Onko 12v lapsi vai nuori mielestänne?
Kommentit (33)
Ap, ei tuo ole mikään mielipideasia. 12-vuotias on lapsi. LAPSI. Tuliko selväksi??
Oiskos 13v nuori? Ainakin sen ikäinen on teini.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ei tuo ole mikään mielipideasia. 12-vuotias on lapsi. LAPSI. Tuliko selväksi??
Lapsia ne on vielä 17 vuotiaaksi asti. Nuoreksi voi alkaa kutsumaan ehkä jossain 16 vuoden paikkeilla.
Meillä 11v ja äänenmurros ym murrosikä, mutta äidin lapsi on vielä 50v asti
Olen itse kyllä ajatellut, että 12v eteenpäin puhutaan nuoresta. Ja esim. 5. Luokkalainen tyttöni kertoo luokanvalvojan kutsuvan heitä nuoriksi.
Lapsi. 12-vuotiashan on vielä kuudennella/just aloittanut seiskan jos loppuvuodesta syntynyt. Alan kasiluokkalaisia pitää vähitellen nuorina.
Lapsi. 15-16v aikaisintaan nuori. 12v ihan täysin lapsi vielä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kyllä ajatellut, että 12v eteenpäin puhutaan nuoresta. Ja esim. 5. Luokkalainen tyttöni kertoo luokanvalvojan kutsuvan heitä nuoriksi.
Höpöhöpö. Kaikki tuntemani opettajat kutsuvat vielä seiskoja ja kasejakin ihan lapsiksi. Ysiluokkalaiset ovat ainoita, joita nuoriksi sanotaan. Kyllä minusta ysitkin (15-16v) ovat vielä vähän lapsosia, vaikkakin itsenäistymisen kynnyksellä.
-peruskoulun ope
Mun mielestä 0-15 on lapsi. 16-vuotiaita ja sitä vanhempia sanon nuoriksi.
Lapsi, ei ole vielä edes teini-iässä. Tai lapsiahan ne kaikki alaikäiset on, mutta ehkä joskus 15-vuotiaana voidaan alkaa puhu "nuoresta".
lapsi