Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtodistukseen voidaan kirjata: osallistunut LAITTOMAAN lakkoon

Vierailija
29.01.2018 |

Mietipä nyt vielä kerta kannattaako ottaa työuran pilaamisen riskiä perjantaina.

Niin. Valinta on selvä.

Simo, Espoo

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja sitten siihen kirjataan myös, jos on allekirjoittanut kansalaisaloitteen tai äänestänyt muita kuin kokoomusta, persuja tai keskustaa.

Vierailija
2/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten varmaan sun kannattaa osallistua vaan näihin laillisiin lakkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollolloo.

Vierailija
4/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä täsä kai auta muu kuin alkaa sitten ryyppäämään, tsih!

Vierailija
5/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkailua Suomessa...

Vierailija
6/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja saa huonon kuvan lakkoilijasta. Pitää varoa!

Vierailija
7/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut kymmeniä, ellen satoja työtodistuksia työurani aikana. En ole koskaan törmännyt ap:n kaltaiseen tapaukseen.

Vierailija
8/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Sen sijaan se voi jättää palkan maksamatta perjantailta. Eikä ainakaan mun liitto sitä korvaa. Kannattaa pitää mielessä.

Vierailija
9/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei pidä paikkkansa, mutta sellaista minulle sanottiin, että Juha Sipilä maksaa henkilökohtaisesti lomarahat niille isänmaallisille työmiehille, jotka tulevat perjantaina töihin. Puhuttiin sitä palkankorotuksistakin, mutta ne sovitaan sitten maaliskuussa kun nyt on Sote sellaisessa vaiheessa että kriittistä on.

Vierailija
10/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä nyt vielä kerta kannattaako ottaa työuran pilaamisen riskiä perjantaina.

Niin. Valinta on selvä.

Simo, Espoo

Paitsi että ei saa. Työtodistukseen ei saa kirjoittaa mitään tuollaista.

Ja lisäksi:

työsopimuslaki 37§

"Työnantaja ei saa irtisanoa työntekijää ilman erityisen painavaa syytä. Tällaisena syynä ei voida pitää ainakaan:

...

2) työntekijän osallistumista lakkoon tai muuhun työtaisteluun;

Vierailija
11/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miten lakko voi olla joko laiton tai laillinen. Kuka sen laillistaa? Voisko joku vähän avata tätä mulle.

Vierailija
12/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja saa huonon kuvan lakkoilijasta. Pitää varoa!

Ihan laiton työtodistus ja jos joku pöljä kirjoittaisi niin ei muuta kun liittoon yhteyttä. Niin ja antaa työnantajasta  äärimmäisen huonon kuva. Hyvä yritys ap, mutta ei jatkoon.

Vierailija
13/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko, Simo, esimies, joka pelkää joutuvansa tekemään alaistensa työt perjantaina?

Vierailija
14/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä saa kirjata valheita. Lakko on täysin laillinen. 

Vierailija
15/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt miten lakko voi olla joko laiton tai laillinen. Kuka sen laillistaa? Voisko joku vähän avata tätä mulle.

No se on laiton esimerkiksi, jos siitä ei ole ilmoitettu säädetyllä tavalla, vaan yhtäkkiä vaan kukaan ei tule töihin. 

Vierailija
16/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakko on laiton, kun työehtoihin koskeva lakko alkaa työrauhan aikana, eli suomeksi silloin kun työehtosopimus on voimassa. Kun työehtosopimus päättyy ja uutta ei olla saatu sovittua, lakko on laillinen.

Noin siis karkeasti.

Vierailija
17/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko, Simo, esimies, joka pelkää joutuvansa tekemään alaistensa työt perjantaina?

Olen yrittäjä ja kirjoitan kaikkien perjantaina poissaolevien työtodistukseen 'osallistunut laittomaan lakkoon'. En siis (välttämättä) irtisano heitä, mutta kirjoitan työtodistukseen tuon lausuman. Kun aikanaan syystä X työntekijä poistuu yrityksestä, tuo lausuma odottaa häntä työtodistuksessa.

Sanon muuten, että meillä on myyrä näitten lakkolaisten joukossa, joka kerää todistusaineistoa. Enempää en paljasta.

Simo

Vierailija
18/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on joku sipilän kätyri joka yrittää pelotella ihmisiä

Vierailija
19/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meneen paikalle ihan agrena. Naama punaisena täynnä mylvintää. Keuhkon täydeltä tulen huutamaan kurkku suorana niin että räkä lentää. Seuraavana päivänä en kykene puhumaan kun on kurkku käheänä.

Olen ladannut ihan kamalia raivoagreja ja mylvintäenergiaa. Mylvin kuin sonni ja karjun aktiivimallin suohon.

Päivän päätteeksi sammun ja paskon housuihini. Teen kaikkeni!

Vierailija
20/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä ja kirjoitan kaikkien perjantaina poissaolevien työtodistukseen 'osallistunut laittomaan lakkoon'. En siis (välttämättä) irtisano heitä, mutta kirjoitan työtodistukseen tuon lausuman. Kun aikanaan syystä X työntekijä poistuu yrityksestä, tuo lausuma odottaa häntä työtodistuksessa.

Sanon muuten, että meillä on myyrä näitten lakkolaisten joukossa, joka kerää todistusaineistoa. Enempää en paljasta.

Simo

Sinulla varmaan on sitten varaa maksaa oikeudenkäyntikulut ja aikaa kirjoittaa työtodistukset uusiksi ilman tuota mainintaa. Ihan oma valinta. Muuten minäkin ole työnantajan housuissa perjantain lakkoa koskien, mutta idiootti sinä olet, mutta omia rahojasi tuhlaat.

Paitsi trolli sinä olet, etkä työnantaja. "meillä on myyrä näitten lakkolaisten joukossa, joka kerää todistusaineistoa", paljasti. Mitään todistusaineistoa työnantaja ei tarvitse, riittää että työnantaja tietää kuka on ollut töissä, ja kuka pois. Ne jotka ovat olleet pois töistä menettävät päivän palkan, mitään muuta seurausta heille ei saa lain mukaan tulla, kun ilmoitus on annettu asianmukaisesti.