Saisko heteroilta vastauksia tähän "ongelmaan"?
Olen mies ja naimisissa miehen kanssa. Kokeeko heterot sen tyrkyttämisenä jos puhun hänestä 'miehenäni'? Tuntuu että käytän mitä termiä vain niin joku siitä pahoittaa mielensä.
Jos käytän sanaa "minun mieheni", niin se koetaan seksuaalisen suuntautumisen alleviivaamisena tai tyrkyttämisenä. Jos taas sanon "minun puolisoni/kumppanini" niin se koetaan joko salailuna tai taas sen alleviivaamisena, että kumppanin sukupuoli ei ole tiedossa. Jotkut homot saattavat käyttää sanaa "vaimo" miespuoleisesta kumppanista, mut itselleni tuo ei sovi ja kuulostaa typerältä kun kyseessä on kuitenkin mies. Ja tuon joku saattaa katsoa valehteluksi koska vaimo viittaa naiseen :D
Eli mitähän sanaa nyt sopis käyttää ettei joka kerta joku valittais? Luulin ettei tämä ole edes ongelma mutta olen nyt pari kertaa törmännyt että joku on tuota sanavalintaa kommentoinut.
Kommentit (27)
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja naimisissa miehen kanssa. Kokeeko heterot sen tyrkyttämisenä jos puhun hänestä 'miehenäni'? Tuntuu että käytän mitä termiä vain niin joku siitä pahoittaa mielensä.
Jos käytän sanaa "minun mieheni", niin se koetaan seksuaalisen suuntautumisen alleviivaamisena tai tyrkyttämisenä. Jos taas sanon "minun puolisoni/kumppanini" niin se koetaan joko salailuna tai taas sen alleviivaamisena, että kumppanin sukupuoli ei ole tiedossa. Jotkut homot saattavat käyttää sanaa "vaimo" miespuoleisesta kumppanista, mut itselleni tuo ei sovi ja kuulostaa typerältä kun kyseessä on kuitenkin mies. Ja tuon joku saattaa katsoa valehteluksi koska vaimo viittaa naiseen :D
Eli mitähän sanaa nyt sopis käyttää ettei joka kerta joku valittais? Luulin ettei tämä ole edes ongelma mutta olen nyt pari kertaa törmännyt että joku on tuota sanavalintaa kommentoinut.
Ensinnäkin asia nimeltä avioliitto tulee raamatun Jumalalta. Raamatun Jumalan mukaan mies ei voi olla avioliitossa toisen miehen kanssa, vaikka kirkko onkin tehnyt oman perverssin väännöksensä avioliitosta.
Aloitat koko aiheen valheella, jospa siirtyisit totuuden puhumiseen mieluummin. Se menisi näin.
Elän perverssissä suhteessa toisen miehen kanssa, ja sen tähden kutsun tätä toista miestä miehekseni, ja leikin olevani hänen kanssaan avioliitossa, vaikka oikea avioliitto voi olla vain miehen ja naisen välillä.
Siittä se alkaa, rehellisyys, pienin askelin kerrallaan. jokainen pilvenpiirtäjäkin aloitetaan lapiollisella hiekkaa.
Onneksi ei eletä Raamatussa eikä Raamatun ajassa, vaan edistyksellisessä valtiossa nimeltä Suomi.
Kutsu häntä termillä "panopuuni" se on sukupuoli neutraali. Voi tsiisus mistä ihmiset osaakin pahoittaa mielensä. "Mieheni" on ihan hyvä
Olen heteronainen ja käytän aviomiehestäni joko sanoja mies tai puoliso, tosin useinmiten puhun hänestä etunimellä. En näe syytä miksi sinä et voisi toimia samoin. Joku ehkä pahoittaa mielensä, mutta se on ihan kokonaan hänen oma ongelmansa. Kaikkia ei valitettavasti voi miellyttää, joten en muuta keksi neuvoa kuin olla välittämättä soraäänistä. Sinun miehesi on miehesi ja puolisosi, vaikka se kuinka joitakin typeryksiä harmittaisi.
Kuka kehtaa ääneen edes ihmetellä että et kai sinä miehenä just kutsunut sun miestä mieheksi. Minähän muutun homoksi pelkästä ajatuksesta, apua!
Nykyään se menee virallisesti että avioliittohenkilö tai aviohenkilö
Mies, aviomies, miesystävä, kumppani, puoliso, aviopuoliso, elämänkumppani, äijä, isäntä, ukko, kundikaveri, poikaystävä, mieheke, sulho, partneri
Valitse siitä :)
Niin, tai meidän Pekaksi.