Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa vaahdotat hiuksesi suihkussa?

Vierailija
29.01.2018 |

Usein sanotaan että esim 2 vaahdotusta hiuksille on hyvä suihkussa. Siis esim 1 kerta shampoota + 1 kerta hoitoainetta. Mutta öö... itse tykkään, että enempi parempi. Paljon enempi - paljon parempi. Parhaimmillaan (pahimmillaan) vaahdotan ainakin 5 kertaa. Hiuksista tulee paremmat, hienommat, kivemman tuntuiset. Niin tota, onko jokin maksimiraja olemassa? Onko 10 kertaa ok? Onko täällä muita jotka vaahdottaa ainakin 5 kertaa? Tämä nyt ei ole maailman tärkein asia, mietin vain minkälaisia tapoja ihmisillä on, ja onko muitakin himovaahdottajia?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis käyttääkö nämä jotka vaahdottaa shampoolla monta kertaa niin iha hitokseen hiustuotteita vai miksi se tukka ei tahdo puhdistua???

Näköjään aika perisuomalaista taloudellista (pihiä) väkeä tällä palstalla. Ettekö todellakaan tiedä? Hooh.

Hiuksista tulee kyllä puhtaat ja terveet nollalla-yhdellä-kahdella vaahdotuksella.

Useammilla vaahdotuksilla vaikutetaan siihen miltä hiukset näyttää ja tuntuu. Hiuksista tulee ilmavemmat, kevyemmät, pehmeämmät. Lyhkäsiä hiuksia on turha useasti vaahdottaa. Mutta pitkiin hiuksiin tulee tosi iso ero.

Kerran vaahdotetut ovat kuin puuvillapaita. Ihan puhdas, kätevä ja käytännöllinen.

Viidesti vaahdotetut ovat kuin silkkipaita. Luksusta, ihanan tuntuinen, suorastaan taivaallisen tuntuinen, 100 kertaa mukavempi kuin puuvillapaita.

Ei tarvitse mennä sen kauemmas kuin esim. Venäjälle niin ihan kaikki tytöt - köyhimmätkin - vaahdottavat vähintään kolmesti.

KOKEILKAA. Huomaatte heti eron. Paitsi lyhythiuksiset.

Mitä shampoita te oikein käytätte? Kun itse joudun vaahdottamaan hiukset shampoolla kahdesti niin mun tukka menee v*tun takkuun??

Vierailija
22/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoolla yksi vaahdotus ja pitkä vaikutusaika, eli pesen ja/tai poistan karvoja, sitten huuhtelu. Hoitoainetta ei tarvi, kun on hyvä shampoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis käyttääkö nämä jotka vaahdottaa shampoolla monta kertaa niin iha hitokseen hiustuotteita vai miksi se tukka ei tahdo puhdistua???

Näköjään aika perisuomalaista taloudellista (pihiä) väkeä tällä palstalla. Ettekö todellakaan tiedä? Hooh.

Hiuksista tulee kyllä puhtaat ja terveet nollalla-yhdellä-kahdella vaahdotuksella.

Useammilla vaahdotuksilla vaikutetaan siihen miltä hiukset näyttää ja tuntuu. Hiuksista tulee ilmavemmat, kevyemmät, pehmeämmät. Lyhkäsiä hiuksia on turha useasti vaahdottaa. Mutta pitkiin hiuksiin tulee tosi iso ero.

Kerran vaahdotetut ovat kuin puuvillapaita. Ihan puhdas, kätevä ja käytännöllinen.

Viidesti vaahdotetut ovat kuin silkkipaita. Luksusta, ihanan tuntuinen, suorastaan taivaallisen tuntuinen, 100 kertaa mukavempi kuin puuvillapaita.

Ei tarvitse mennä sen kauemmas kuin esim. Venäjälle niin ihan kaikki tytöt - köyhimmätkin - vaahdottavat vähintään kolmesti.

Liiallinen pesu ei tee hyvää edes rasvaiselle iholle, joten vaikea kuvitella että se olisi hyväksi hiuksille tai hiuspohjallekaan. Toki hiuksia saa meikattua paremman näköisiksi kaikenlaisilla hoito- ja muotoilutuotteilla, mutta tuskin ne kovin hyvässä kunnossa ovat ylenpalttisen pesun jäljiltä.

Vierailija
24/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä shampoita te oikein käytätte? Kun itse joudun vaahdottamaan hiukset shampoolla kahdesti niin mun tukka menee v*tun takkuun??

Eh? Mitä sä oikein teet sun hiuksille kun saat ne takkuun? Ei siihen shampoo mitenkään liity.

Tai no, kyllähän hiukset saa suihkussa takkuun, jos tekee kuin lapsi tai mielitautinen eli pöyhii hiuksia käsillään tosi paljon ristiin rastiin kuin jossain hurrikaanissa. Älä käsilläsi pistä hiuksiasi takkuun. Käytä käsiäsi fiksummin (suoria ylös-alas liikkeitä, ei ristiinrastiin liikkeitä). Muuta selitystä en nyt tähän hätään tuolle sun takkuuntumiselle keksi, mutta en kyllä oo mikään asiantuntija.

Lapsena mun hiukset meni suihkussa takkuun juuri tuosta syystä, eli tarvitsin kampaa ja harjaa paljon.

Nykyään mun hiukset on rintoihin asti ja en tarvitse kampaa tai harjaa ikinä. Ei ainuttakaan takkua koskaan. Ja mun hiuslaatu on ihan normaali suomalainen, melko ohut melko vaalea.

Vierailija
25/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eh? Mitä sä oikein teet sun hiuksille kun saat ne takkuun? Ei siihen shampoo mitenkään liity.

Tai no, kyllähän hiukset saa suihkussa takkuun, jos tekee kuin lapsi tai mielitautinen eli pöyhii hiuksia käsillään tosi paljon ristiin rastiin kuin jossain hurrikaanissa. Älä käsilläsi pistä hiuksiasi takkuun. Käytä käsiäsi fiksummin (suoria ylös-alas liikkeitä, ei ristiinrastiin liikkeitä). Muuta selitystä en nyt tähän hätään tuolle sun takkuuntumiselle keksi, mutta en kyllä oo mikään asiantuntija.

Lapsena mun hiukset meni suihkussa takkuun juuri tuosta syystä, eli tarvitsin kampaa ja harjaa paljon.

Nykyään mun hiukset on rintoihin asti ja en tarvitse kampaa tai harjaa ikinä. Ei ainuttakaan takkua koskaan. Ja mun hiuslaatu on ihan normaali suomalainen, melko ohut melko vaalea.

Mun hiukset on pitkät, ohuet, pienessäkin kosteudessa taipuilevat ja talvella sähköiset. Mulla tukka menee takkuun jo siinä kun hieron shampoota päänahkaan.

Vierailija
26/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiuslaatu vaikuttaa, luonnonkihara ja karhea takkuuntuvat paljon helpommin. Yhdellä lapsistani on sellaiset hiukset, että normaali shampoopesu saa tosi messevät takut (melkein sellaisia rastanalkuja, ikäänkuin huopuneita) aikaiseksi, myös silloin kun aikuiset pesevät nätisti. Saati sitten jos pesisi moneen kertaan. Sulfaatiton shampoo vähensi takkuuntumista, muttei poistanut sitä kokonaan. 

Vierailija
27/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko se kuka inhoaa naisten rasvalettejä?

Haluatko voita?

Vierailija
28/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1- 2 kertaa tarpeesta riippuen.

Onkohan väärin hiusten kunnon kannalta laittaa hoitoaine ennen shampoota? Teen nykyään niin, koska toisinpäin tehtynä hoitoaine ei tuntunut lähtevän pois millään.

Vierailija
29/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun pitkille hiuksille yksi vaahdotus shampoolla riittää yleensä, max kaksi. Sitten hoitoaine tai hiusmaski. Lopuksi pyyhekuiviin hiuksiin pieni määrä hiusöljyä pituuksiin, ei päänahkaan. Öljyä olen käyttänyt pari vuotta ja eron kyllä huomaa. Latvat pysyvät paljon paremmassa kunnossa, ei sähköisyyttä eikä takkuja, hiukset kiiltävät. Jos täytyy föönätä hiukset kuiviksi, aina lämpösuojaa.

Käytän markettituotteita, mutta ei ihan halvimmasta päästä olevia. Hiusmaski kampaajalta.

Vierailija
30/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ja senkin mahdollisemman nopeasti ettei shampoo ehdi päänahkaan asti.

Vierailija
31/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1- 2 kertaa tarpeesta riippuen.

Onkohan väärin hiusten kunnon kannalta laittaa hoitoaine ennen shampoota? Teen nykyään niin, koska toisinpäin tehtynä hoitoaine ei tuntunut lähtevän pois millään.

No ei kai sillä niin väliä ole jos saat hiuksesi harjattua tosta järjestysestä huolimatta. Eihän kaikki käytä hoitoainetta ollenkaan.

Vierailija
32/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten on aivan turha valittaa hiusten takkuuntumisesta. Mitä valkoisempi iho sitä suoremmat ja helpommat hiukset. Mustien afrikkalaisten hiukset ovat silkkaa takkua. Suomalaisen pitää olla ihan hullu jos saa hiuksensa takkuun.

Olen aina ihmetellyt Bob Dylanin hiuksia. Ovatko luonnostaan noin kiharat? En voi ymmärtää miten valkoisella ihmisellä voi olla tuollaiset aivan mahtavat täydelliset kiharat?

Vierailija
33/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaan vettä. N. kerran viikossa pesen avokaado tai hamppu shampoo palalla. Hiukset on paremmassa kunnossa kuin koskaan! Alku oli vaikeaa mutta rasvoittuminen loppuu kuin seinään. Nyt on paksut, taipuisat ja kiiltävät hiukset :)

Vierailija
34/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta viikkoon syväpuhdistavalla shampoolla (yksi perusteellinen vaahdotus ja joo: kynsin raaputan päänahkaa myöten, vaikkei kuulemma saisi..?), toinen pesu kosteuttavalla muutamaa päivää myöhemmin.

Hoidoksi riittää hiuksiin jätettävä suihke (ei väri- tai muita käsittelyjä, enkä pesuvälin aikana häslää esim. kihartimen kanssa).

Nappaan toki säännöllisesti apteekin ja/tai käsikaupan hiusravinteita :)

Vierailija
35/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viidellä vaahdotuksella meikäläisen tukka on lähinnä sähköinen ja kuivan ja haperon näköinen. Kaikkein ilmavin lopputulos tulee yhdellä vaahdotuksella suht pesevää silikonitonta shampoota ja kevyt hoitoaine latvoihin vartalon ja hammaspesun ajaksi vaikuttamaan.

Vierailija
36/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis.. täh? En edes ymmärrä kysymystä.

Pesen hiuksen kerran, puristan hiukset pyyhekuiviksi ja sitten hoitoaine vaikuttamaan latvoihin. Jos hiukset on superrasvaiset tai juuri värjättu, pesen ne kahdesti peräkkäin.

Kampaajan ohje: hiukset voi pestä tarvittaessa kahdesti, esim. jos väriä lähtee paljon. Hoitoaine kannattaa laittaa vain latvoihin (pitkät hiukset).

Oma kokemukseni on että hiuksia ei kannata pestä kovin usein kahta kertaa peräkkäin. Hiukset saattaa olla jopa normaalia rasvaisemmat seuraavalla kerralla tai sitten kuivuvat.

Vierailija
37/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu osoittaa että suomalaiset eivät kertakaikkiaan osaa pestä hiuksiaan. Toinen toistaan typerämpiä ohjeita ja ajatuksia jokaisella. Surkeeta.

Vierailija
38/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu osoittaa että suomalaiset eivät kertakaikkiaan osaa pestä hiuksiaan. Toinen toistaan typerämpiä ohjeita ja ajatuksia jokaisella. Surkeeta.

O Chosen One, jaa toki viisautesi meidän kanssamme, jotka emme mitään tietenkään osaa. Voidaan kiitokseksi vaikka esittää osia musikaalista Hair, sekin nuotin vierestä.

Vierailija
39/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo. Jos on joku hääkampaus päässä, eli lakkaa ja muuta ihan täynnä, niin voi tarvita kaks pesua shampoolla, muuten ei koskaan. Eikä se hoitoaine vaahtoa. En käytä lyhyisiin hiuksiin koskaan hoitoainetta. Omituista jos ei yhdellä kerralla shampoota saa laitettua niin paljon että peseentyy varmasti, mitä sontaa teillä on päässä? Mulla on paksut hiukset, lasimainen paksu hiuslaatu, ja niitä hiuksia on paljon, mutta silti hiuksista tulee kerralla hyväntuntuiset ja puhtaat, jos on hyvä shamppoo.

Vierailija
40/48 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset siinä vaan kuluu jos jynssää liikaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan