Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoliitto, työttömyys ja miehen omistama asunto

Vierailija
29.01.2018 |

Onko kellään otsikon kaltaista tilannetta?

Työsopimukseni päättyy helmikuun lopussa. Tässä on vielä siis aikaa etsiä töitä, mutta mikäli näin käy, täytyy vähän suunnitella. Asumme siis miehen omistamassa asunnossa. Mies on maksanut tähän mennessä lainansa itse. Olen maksanut vastikkeesta, sähköstä, vedestä yms kuluista tasan puolet.

Kun/Jos jään työttömäksi, ainoat tuloni tulevat siis olemaan kelan työttömyystuki, koska en ole kuulunut kassaan tarpeeksi kauan. En siis saane toimeentulotukea tai asumistukea. Joudun elämään siis sillä 500 eurolla. Mies on kuitenkin luvannut, että voi maksaa laskuista isomman osan kuin ennen, mutta en haluaisi olla hänen elätettävänään.

Miten te olette ratkaissut tilanteen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatkohan sä todella Kelalta mitään, muistelen että mun ex ei saanut, koska mun tulot oli sen verran suuret. Suututti, kun minut velvoitettiin elättämään häntä, mutta minkäs sille mahtoi. Siitä on aika kauan, joten onhan se voinut muuttua.

Vierailija
2/5 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ahkerasti joka päivä niitä työhakemuksia, alkaen heti. Mielellään 5kpl/pv, hyvinä olen saanut jopa 10 (jos työtehtävät ovat olleet samoja, niin copy pastella pääsee nopeasti eteenpäin). Hakisin jopa "paskaduunia" siinä samalla, kunhan jotain löytyisi.. siinä voi sitten sitä tehdä kunnes löytyy taas oman alan juttuja.

Jos on "Ylikouluttautunut" joihinkin hommiin, niin poistaa ne koulutukset cv.stä niin ei tule siitä valitusta :)

Mulla tulee olemaan lähes sama tilanne jos en ala ennakoimaan, ainoa että omistusasuntoa ei vielä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mies suostuu maksamaan tai sitten joudutte muuttamaan erilleen. Lotto on aika epävarma ansaintakeino ja töitä on kai vaikeaa saada.

Vierailija
4/5 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatkohan sä todella Kelalta mitään, muistelen että mun ex ei saanut, koska mun tulot oli sen verran suuret. Suututti, kun minut velvoitettiin elättämään häntä, mutta minkäs sille mahtoi. Siitä on aika kauan, joten onhan se voinut muuttua.

Työmarkkinatuki (vai oliko sillä joku toinen nimi tässä tapauksessa) kuuluu kaikille, eli juurikin se 500 euroa. Sitä saa, vaikka asuisi vanhempiensa luona

Vierailija
5/5 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ei taida olla muuta kuin se 500 euroa ratkaisua.

Mutta jos kuitenkin tämä on väliaikaista, niin anna miehen hoitaa esimerkiksi asumiseen liittyvät maksut.

Kyllähän tuolla summalla joutuu yksinasuvakin tulemaan toimeen ja maksamaan kulunsa.

Osallistut sovitulla summalla muihin yhteisiin menoihin ja lopulla sitten henkilökohtaisiin.

500 on mun mielestä iso raha jos ei tarvitse huolehtia asumiseen liittyvistä menoista.

Ja helpotus sekin, että ei tarvitse pelätä jäädä asunottomaksi.

Joskus vain parisuhteessa joutuu jelppimään toista, puolin ja toisin.

Tasa-arvo on hyvä periaate, mutta elämässä joutuu tekemään kompromisseja.

Nykyään melko useinkin, jatkossa vielä enemmän.

Itsestä riippumattomista syistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä