###LOKAMAATUSKAT, suunutaita..
Kommentit (6)
Ja het alkuun, Onnea päivän juhlijoille!
Nukkumisesta oli kyssää: Poju nukkuu yöllä n.11 tuntia ja päivällä muutamat tirsat, vaihtelee puolesta tunnista kahteen tuntiin, mutta kyllä varmaan ainakin 15 tuntia/vrk:ssa on unten mailla..Äitinsä poika! Mä oon itse ihan hirvee nukkumaan, ja Luojan kiitos, lapsetkin ovat perineet hyvät unenlahjani.
Marin galluppiin...Meillä Milo syö yöllä tissiä, mutta esim.illalla vellin annan sille sängyssä niin, että poju makaa kyljellään ja pullo suuhun..Kaikkia mahdollisia oppeja vastaan teen, kun annan sen vielä nukahtaakin pullolle. Oon aatellu, että yölläkin antaisin makuulla olevalle vauvalle pullon..Jotkut viisaammathan ovat sitä mieltä, että lapsi saa helpommin korvatulehduksia, jos makuullaan antaa pulloa??No, eipä ole omakohtaista kokemusta, joten tämä tyyli sopii meille..
Kirjoja ei oo luettu..Esikolle luin aikanaan kauhiasti kirjoja pienestä pitäen, enkä tiiä oliko sen ansiota, vai minkä, mutta hää rupes puhumaan aikaisin, ja jo puolitoista vuotiaana puhui kokonaisia, selviä lauseita.. Ja oppi muuten lukemaan ihan itsekseen 5-vuotiaana.Mutta mistäs noita vahvuuksia tietää, ja minkälaisilla toimilla on vaikutusta noihin asioihin...
Mulla tulikin eilen illalla nukkumatti jo ennen ysiä! Että se näistä unenlahjoista, hih...Olin kyllä ulkona palellu pari tuntia, enkä nukkunut päiväunia, niin pizzansyöminen vissiin pani ramasemaan...
Kohta pitäisi lähteä fillaroimaan kolmosen kanssa, että pääsee kunnolla testaamaan uutta pyöräänsä.. Koulumatkoja haluais tehdä pyöräillen, mutta en kyllä ilman treenaamista siihen suostu, kun on noi liikennesäännöt varmaan vähän hakusessa.
Ens viikolla on meijän ekaluokkalaisella kahdet syntsäjuhlat tiedossa, ja pitäisi jotain lahjaakin kekata..Aina yhtä hankalaa, ja varsinkin näin euro-aikana, kun tuntuu ettei vitosella saa mitään, ja kyllä ennen vanhaan kolmekymppiä oli semmoinen summa, etten kyllä luokkakavereihin ois moista summaa tuhlannu.
Torstaina ois meillä 5-kk-neuvola...Muilla on jo puolivuotisneuvolat, mutta me ollaan vähän jäljessä neuvolarytmissä..Piikkiä pukkaa sekä Milolle, että meijän 6-vuotiaalle.
Pähkis; käykö teillä hammaskeiju, ja laitatteko hampin tyynyn alle vaiko vesilasiin? Meillä on toi vesilasi-tyyli, ja yleensä sinne on euro yön aikana tullut... Eipä muuten tullut lotossa mitään, vaikka niitä rahaa tietäviä kakki-unia tuli nähtyä..Höh!
Nyt vaavia vietävä lounastamaan, ja sitten reippaana ulkoilemaan..
Rentoa pyhäpäivää kaikille, tavataan taas:O)))
Truutta
Auri paistaa,jeeee!! Jokohan nyt alkaa ne kunnon ulkoilukelit=)
Nukkumisesta: Niko laittaa nukkumaan klo.20-21,yöllä ei nykyään herää ollenkaan,ei tutille eikä syömään,aamulla herää 06-07,syö vellin makuulta ja ehkä jatkaa unia 08.30 asti. Sängyn päätyssä on kaks valittujen palojen kirjaa joten on hieman koholla,vaikuttaa just kuulemma siihen korvatulehduksen saantiin...päikkäreitä otetaan miten millonki,yleensä 3,mutta riippuu pituuksista,nykyään lyhkäsiä 30-60minsaa.
Tänään on kärtypäivä joten täytynee kesken lopettaa.Läetään tuossa<päivällä mp-näyttelyyn,pääsee taas huokailemaan ja haaveilemaan omasta moottoripyörästä.
Onnittelut päivänsankareille,haleja=)
Johanna ja Niko
Kiva ilma taas! Tultiin just 1.5h:n lenkiltä. Hirveesti oli ihmisiä tuolla Haltialassa ulkoilemassa ja lasten kanssa vissiin eläimiä katselemassa.
Kohta pitäis jumppaan pyyhkästä, väsyttää vaan ihan armottomasti.. silmiä oikeen kirvelee... mut ei auta, nyt on jääny niin monta jumppaa väliin et pakko se on mennä!
Miten voikin vaan väsyttää vaikka sain nukuttua aika hyvinkin viime yönä. Mies oli taas Dinan kanssa ja mä nukuin jopa 6 tunnin pätkän ja sitten vielä pari tunnin pätkää.
Onkohan mullakin menkat alkamassa kun koko ajan tulee tiuskittua miehelle ja kaikki siinä ärsyttää... vai onks nyt joku yleinen lokamaatuskoiden vetutusviikko menossa..?
Dina maistoi tänään valkosipulia eikä oikeen tykänny.. :D Aikamoisia puistatuksia ja jopa yökkimistä aiheutti... Saatiin onneks videokameralla taltioitua. :)
Mä tein Dinalle sellasen annoksen missä oli erikseen valkosipuliperunasosetta, porkkanasosetta, jauhelihasosetta ja parsakaalisosetta. Mutta mun gourmee kokkailut ei sitten oikeen uponnutkaan.. täytyy huomenna kokeilla ilman sitä valkkarii.
Jees, mutta nyt täytynee lähteä valmistautumaan sinne jumppaan.
C U!
-Mari-
Särää on käyty nauttimassa ja viimeisiä röyhtäytyksiä vedellään. On kyllä niin täyttävä ruoka että lihaa ei tee mieli varmaan viikkoon.=0
Ei jaksanut saunan lauteillakaan viihytä kovinkaan kauaa. Kattelin saunanlauteilla sääriäni ja aattelin ilmankos ei oo tarvinnu käyttää välihousuja melkeempä koko talvena, oli nääs karvat päässeet rehottamaan jaloissa, tuli varmaankin säkillinen karvaa ajaessa, peruukinhan niistä ois voinu tehä tai sitten linnuille pesän.. no joo..
Tytsy nukahti seittämän jälkeen, oli taasen aika kiltisti kylässä, mutta kun kotia päästiin niin kanarianlintu aloitti taasen laulelee..=¤
Mutta nyt, lyhyesti virsi kaunis, yötä tummaa... Palaillaan huomenil..
Ai nii, on muute lumet saanu kyytiä tässä muutamana päivänä, ei oo paljoo enää...
-Eekkis ja Anni-
Mari, Voi olla että on yleinen veetutus viikko, meikä nimittäin kärsi nuo menkat viikko sitten. Välillä tuntuu ettei tarvii olla isokaan juttu kun tuo ukko käy hermojen päälle.. Nää talo asiat kyllä kaivertaa tällä hetkellä mieltä, kumpaakin. Ens viikolla pitäis selventyä..
YÖTÄ!!!
Kävipäs näppi virhe paholainen tossa pinon otsakkeessa, tänää on siis sunnuntai ei suunutai.
Galluppeihin,
1. Korviketta käytetään, yösyötöt syötän sylissä, jos on tarpeen. Muutaman kerran oon syöttäny vaakaasennossa, mutta koen sylissä syötön sujuvan sutjakkaammi. No kohan kiloja tulee tytsylle enemmän niin taidan tehdä tyynyistä mukavan syöttö asennon.
2. Kirjojen luvusta, muutaman kerran on kirjoja selailtu, tai siis nuoleskeltu.. joten se siitä..
Jaaa..mies lähti " omille teille" , pitkälle lenkille koirien kanssa. Ei sitten tullut mieleen kysäistä oisinko minä halunnut lähteä ulkoilemaan..yksin.. Joskus saa kyllä sapen kiehumaan kun on niiin itsekäs välillä.. minä menen..jne.
Nyt tytsy kutsuu..palajan..
Aurinkoista pääsiäispäivää!!!
-eekkis ja tyty-