Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaveilen avioerosta

Vierailija
05.04.2024 |

Pitkään jatkunut vaikea perhe-elämä, mies ollut epävakaa, turvaton ja hankala. Lapset olen joutunut kasvattamaan tässä avioliitossa lähes yksin. Tiesin jo kauan sitten, että kun lapset kasvaa alan itsenäistyä. 

Nyt lapset isoja koululaisia, minä aikuinen vapaampi nainen ja mies alkaa herätä todellisuuteen. Minulla olisi vieläkin vientiä, olen pitänyt itsestäni hyvää huolta ja jo ajatus erosta ja vapaudesta on huumaavan hykerryttävä. Hehkun ihan ennennäkemättömällä tavalla, kun alan saada itseäni takaisin. Miehellä ei ole enää minuun valtaa, se ettei halua ottaa vastuuta lapsista alkaa nyt poistua kun ne ovat kasvaneet. 

Tekisi mieleni sanoa, että sitä sai mitä tilasi. Minä varoitin 8 vuotta sitten, että jos en nyt saa häneltä apua ja tukea kun olen väsyneimmilläni, se tulee vaikuttamaan siihen että kun lapset kasvaa minä muistan sen ikuisesti ja otan oman tilani triplana takaisin. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet aina ollut vastuussa niin miksi et ole eronnut? Sinulla on miehestä ollut lisätyötä. Mikä nyt estää eron, kun kirjoitat haaveilevasi erosta? Rakastatko vai onko mitään tunteita? Onko teillä avioelämää? 

Ero teinien kanssa voi olla vaikea. Omalla kohdallani isoimmat lapset oireilivat. Erosta jo vuosia ja lapsetkin jo täysikäiset. Ero oli kuitenkin todella hyvä asia elämässäni. Avioliittoni oli surkea viimeiset vuodet. 

Vierailija
2/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun toteuttamaan. Hae tarvittaessa tukea perheneuvolasta, jos tuntuu että sinä ja lapset tarvitsette sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla tuskin paranee. Älä myöskään loukkaa toista.

Vierailija
4/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruutta on rivien välissä, aika paljonkin. Ei hyvä 

Vierailija
5/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet aina ollut vastuussa niin miksi et ole eronnut? Sinulla on miehestä ollut lisätyötä. Mikä nyt estää eron, kun kirjoitat haaveilevasi erosta? Rakastatko vai onko mitään tunteita? Onko teillä avioelämää? 

Ero teinien kanssa voi olla vaikea. Omalla kohdallani isoimmat lapset oireilivat. Erosta jo vuosia ja lapsetkin jo täysikäiset. Ero oli kuitenkin todella hyvä asia elämässäni. Avioliittoni oli surkea viimeiset vuodet. 

Hyviä kysymyksiä. Mies on ollut epävakaa, enkä kokenut eron olevan vaihtoehto lasten pikkulapsiaikana koska he olisivat joutuneet olemaan tällaisen isän kanssa sitten keskenään. Olen halunnut turvata heidän elämäänsä tänne saakka. 

Eron, sekä myös rakkauden esteenä on ollut pelko. Mies on muutaman kerran käynyt minuun käsiksi avioliiton aikana, hän on sellainen henkilö josta eroamista täytyy hiukan suunnitella. Olen rikkonut itseni tässä liitossa. Seksiä meillä on ollut, tosin olen siihenkin alkanut suhtautumaan automodella, otan oman nautintoni, kuten hänkin mutta ei siinä minun osaltani ole enää mitään suurta rakkautta mukana. 

Hienoa kuulla, että kohdallasi ero oli oikea päätös ja siitäkin selvisit. Miten teillä teinit oireilivat? Oma vanhin lapseni on minulle sanonut jo vuosia, ettei hänen mielestään ero olisi kauhea juttu ollenkaan. Hän ei arvosta isäänsä, koska on nähnyt läheltä miten minua on kohdeltu ja on ollut myös lapsille julma. Isyyttä en voi poistaa, enkä koskaan haluakaan, mutta hän on yksi niistä ihmisistä jotka eivät vaan sovi isän rooliin. 

Kun olisi ollut nuoruudessa kristallipallo, olisin säästynyt monelta harmilta. 

Ap 

Vierailija
6/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun toteuttamaan. Hae tarvittaessa tukea perheneuvolasta, jos tuntuu että sinä ja lapset tarvitsette sitä. 

Miksi se onkin niin vaikeaa. Kun se askel on otettu, otetaan koko loppuelämälle uusi suunta. 

Ap

Vierailija
7/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeruutta on rivien välissä, aika paljonkin. Ei hyvä 

Katkeruutta on, mutta on myös iloa ja toivoa. Kevyttä, odottavaa, innostunutta ja lämpöä elämää kohtaan. 

Ap

Vierailija
8/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mennä pakanan kanssa yhteen

Vierailija
9/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että kaikki järjestyy! 

Vierailija
10/10 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro kasvokkain erosta, jos pelkäät. Hanki asunto ensin ja lasten asiat kuntoon. Erosta voi kertoa myös kun on jo kauempana. Ja sukulaiset kai auttavat sua tai joku, jonkun on pakko.