En tunne ENSIMMÄISTÄKÄÄN työtöntä --- olenko onnen ihminen?
Heh, tässä juuri ajattelin aktivointimallia ja tuumailin, että onneksi en ole työtön. Sitten sen tajusin. En myöskään tunne ketään työtöntä? Purskahdin nauruun, jota oli vaikea lopettaa, koska uusi purskahdus tuli aina entisen oltua loppumaisillaan.
Olenko onnen ihminen?
N24
Kommentit (31)
Jos asia naurattaa, niin et ole onnekas vaan vahingoniloinen ja empatiakyvytön. Ja piirisi taitavat olla tosi suppeat. 😉 ja oikeastaan, mitä se sinun onneen liittyy, jos ystäväsi ovat töissä.
Minäkään en tunne yhtään työtöntä, en ole koskaan tuntenut.
Nainen 70v Helsinki
Jaa, no omasta tuttavapiiristä ainakin puolet on jossain vaiheessa olleet työttöminä. Mitä siinä on ihmeellistä? Monilla työttömyys ei kestä kuin 3-4 kuukautta. Oletko mahtanut olla työttömyyksistään edes tietoinen?
En minäkään tunne ketään työtöntä enkä ole koskaan tuntenut, vaikka paljon ihmisiä tunnenkin. Enkä ole ikinä ollut itse työtön. Enkä myöskään keksi, mikä siinä olisi naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no omasta tuttavapiiristä ainakin puolet on jossain vaiheessa olleet työttöminä. Mitä siinä on ihmeellistä? Monilla työttömyys ei kestä kuin 3-4 kuukautta. Oletko mahtanut olla työttömyyksistään edes tietoinen?
Miten sen muka voisi salata? En ymmärrä.
N24
Itse tunnen kaksi ja varmasti useammankin, mutta en vain tiedä heidän työtilannettaan. Parikymppisenä monet tekevät mitä tahansa töitä ja ongelmat alkavat, kun on tutkinto suoritettu.
Et, olet vain opiskelija (vähän yli-ikäinen)
En tiedä oletko onnen ihminen, mutta tekstistä påätellen kaverisi eivät ole.
Minä tunnen montakin ja suunnilleen kaikki tuttuni on joskus olleet kortistossa.
Päästiin lukiosta suoraan 90-luvun alun lamaan ja lopulta työura alkoi Nokian imussa... Nokia/MS jäljiltä on vielä useampi entinen hyvin koulutettu kollega vailla työpaikkaa.
Luuletko, että mainitsevat asiasta tutuille tai sukulaisille :DD
Olen onnen ihminen kun en tunne sua ap!
Nyt kun rupesin miettimään niin en tunne minäkään ketään työtöntä tällä hetkellä. Tunnen toki ihmisiä jotka ovat olleet joskus jonkun aikaa työttöminä, mutta pitkäaikaistyöttömiä en tunne yhtään, enkä edes ketään tällä hetkellä työtöntä.
N28
Minäkään en tunne yhtään työtöntä. Muutaman työttömän tiedän. Siksi varmaan onkin aika vaikea samaistua näihin köyhyyskeskusteluihin. En ole syntynyt hopealusikka suussa, vaan itseasiassa olen aika vaatimattomista oloista. Mutta kun paremmasta ei ollut tietoa niin lapsuudessani en kokenut että jotain olisi puuttunut. Lapsuudestani teki onnellisen ihan muut asiat kuin iphonet tms. materia. Itse olen saanut tehdä töitä valmistuttuani hoitoalalle ja itse olen kaiken varallisuuteni hankkinut. Silti en tuhlaa turhuuksiin, toki pieniä nautintoja täytyy harrastaa silloin tällöin mm. teatterissa käynti on rakas harrastukseni matkailun ohella. Ja kyllä, minäkin käyn kirppareilla vaikkei rahan vuoksi olisi pakko. Siellä vaan tekee välillä niin hyviä löytöjä ja säästyneet rahat voi sitten laittaa vaikka matkakassaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en tunne yhtään työtöntä. Muutaman työttömän tiedän. Siksi varmaan onkin aika vaikea samaistua näihin köyhyyskeskusteluihin. En ole syntynyt hopealusikka suussa, vaan itseasiassa olen aika vaatimattomista oloista. Mutta kun paremmasta ei ollut tietoa niin lapsuudessani en kokenut että jotain olisi puuttunut. Lapsuudestani teki onnellisen ihan muut asiat kuin iphonet tms. materia. Itse olen saanut tehdä töitä valmistuttuani hoitoalalle ja itse olen kaiken varallisuuteni hankkinut. Silti en tuhlaa turhuuksiin, toki pieniä nautintoja täytyy harrastaa silloin tällöin mm. teatterissa käynti on rakas harrastukseni matkailun ohella. Ja kyllä, minäkin käyn kirppareilla vaikkei rahan vuoksi olisi pakko. Siellä vaan tekee välillä niin hyviä löytöjä ja säästyneet rahat voi sitten laittaa vaikka matkakassaan.
Jees, vaan aika muuttuu kultaseni. Sinun lapsuudessa ei tainnut olla iphoneja sun muita. Joten et voi verrata kokemuksiasi tähän oäivään noin.
Käytinkin sanaa iPhone ihan toisessa merkityksessä, et tainnut ymmärtää. Siis tarkoittamassa luksus- tai merkkituotteita yleensä. Ja olen todella onnellinen ettei niitä oikeita iPhoneja silloin ollut.
Odotahan kun sinä ja / tai ystäväsi saatte opintonne ja viimeiset kesätyönne päätökseen, arvon "24vee" :D
Onko ap:n äiti eräs Eija, joka ei ole ollut elämässään työttömänä kuin puoli päivää, koska työtä löytyy aina...
Vierailija kirjoitti:
Heh, tässä juuri ajattelin aktivointimallia ja tuumailin, että onneksi en ole työtön. Sitten sen tajusin. En myöskään tunne ketään työtöntä? Purskahdin nauruun, jota oli vaikea lopettaa, koska uusi purskahdus tuli aina entisen oltua loppumaisillaan.
Olenko onnen ihminen?
N24
Kyllä se piru pilvilinnaankin kurkottaa älä huoli. 30+ alkaa tapahtua. Sairastut vakavaan tautiin. Lähtee ylpeys ja sinut laitetaan polvilleen. Sitten lähtee järki ja loput sinä tulet näkemään.
Kyllä olet, ja niin on kaikki tuttusikin. Mutta olet niin nuori ettei kannata kuvitella tuon kestävän ikuisesti.