Jatkuva mielistely ja valehteltu
Onko teillä tuttavaa jolla on jatkuva tarve koko ajan mielistellä tai valehdella siten, että valhe mukailee omaa mielipidettäsi?
Oma tuttava on juuri tällainen "lapanen" ja alkaa käydä hermoille, kun mihinkään asiaan ei ole mitään omaa mielipidettä.. Tai sitten valehtelee "puuta heinää" että asia kuulostaisi paremmalta.
Esim tänään kävin hänen luonaan kahvilla. Kysyin äänestitkö vielä presidenttiä?
-Juu
Ketä äänestit?
-Se on vaalisalaisuus
Vaikka näin että molemmat äänestyslaput oli hänen olohuoneen pöydällä mainosten välissä, eli ei ole äänestänyt. Sanoi vaan minun mieleksi että on käynyt äänestämässä. Miksi ei voi vaan sanoa suoraan, että ei ole. Vaalit kiinnostaa yhtä paljon kuin kilo paskaa, ja vaihtaa puheenaihetta. No big deal..
Tämä oli vain yksi esimerkki, mutta kun koko ajan kaikki on yhtä mielistelyä ja valehtelua että rupeaa ärsyttämään. Pitää varmaan lopettaa kaverisuhde? Ihmisillä pitää olla joku mielipide asioihin, eikä sen tarvitse olla sama kuin oma. Kunhan on edes jotain mieltä, eikä kaikki ole ihan sama/en mä tiedä.
Kommentit (2)
Kävin juuri äänestämässä. Katsoivat vaan henkkarit. Eivät ottaneet lappua. Mulla on molemmat laput ja silti äänestin. Enkä sano vaan sun mieliksi.
Itse asiaan. Mulla parikin tuollaista tuttavaa. Toinen haukkuu toista, mutta kasvokkain ovat kuin parhaatkin kaverit. Tämä haukkuja on mullekin kuin hyvä kaveri. Ikävää, kun en tiedä pitääkö minusta oikeasti vai mielisteleekö. Tuttavuus ei tule osaltani syvenemään tämän takia.
Sulla on tästä jo yks keskustelu.. Ei tartte uutta..