***KESÄKERTTUJEN PÄÄSIÄINEN***
Kommentit (14)
[color=blue]väsyttää...aina vaan väsyttää...mun hieno uni rytmi on nyt mennyt ihan sekaisin...varmaan vuoden ajan nousin ylös aina siinä 7.00 hujakoilla....ja nyt se vaan venyy tonne 8.30 asti...ja tuntuu että tulee ihan liian kiirus aamuisin kun molemmat tytöt on jo hereillä silloin :/
[color=red]eilen en päässyt kirjoittelemaan :( lukemassa kyllä kävin useaan otteeseen...jospa tänään yrittäis ottaa tagasi päin ;)
[color=blue]summersnow:tunteet heittelee täälläkin...ja aika monella muullakin on tuntunut olevan näitä kiukku ja epävarmuus puuskia nyt...
mä mietin silloin kun mulla ei ollut vielä lapsia (eikä ollut harkinnassakaan) että jos mulle joskus tulee lapsia...niin mä ihan varmasti sekoan!!! ja pimahdan, ja mun hermot ei kestäis niitä...
no tässä sitä ollaan ja saan aika usein kuulla muilta mammoilta että:miten sä otat ton noin rennosti :))
jos ollaan vaikka kaupassa kun tytöt alkaa kiukutteleen kassajonossa :DDDD
koita jaksella! kyllä sä jaksat :)
[color=red]aiheesta viidenteentoista...voi että mulla menee hermot kun oon myynyt tuolla huutonetissä ruukkuja ja annoin maksuaikaa...yleensä en anna...ja nyt huutajasta ei oo kuulunu mitään yli viikkoon...sen piti hakee ne viimeistään nyt pääsiäiseen mennessä. sen s-posti on täynnä ja minä en perään ala soittelemaan :///
[color=blue]omanapa:supisteli taas tossa loppuviikosta...oli taas samanlaista kuin silloin kun kävin siellä kirppiksel kävelemäs :/ ja nyt en ollut tehnyt ees mitään. eikä se mennyt ohi ees makoilemalla taaskaan
[color=red]tulkaas uudetkin ja taustailijat kertoilemaan kuulumisia pitkästä aikaa
[color=blue]hui kun jännittääkin että koska saa alkaa tuota meidän esittely listaa päivittämään koko ajan kun niitä vaaveja alkaa putkahtelemaan :)))
noh mut ei vielä kummiskaan! jookos!
pysykääs vaavit ainakin 4viikkoo viel masussa ;)
[color=red]no johan tässä oli yhdelle kertaa tekstiä,eikös...
krisse,tytöt ja Aurora/Antonio rv31+1
Mies ja poika lähtivät jo ennen 9 ajelemaan Rukalle. Kävin tekemässä kävelylenkin, ja nyt isken artikkelin kimppuun. Nyt se on rutistettava. Kirjoitan vaikka ens yönkin....enpä taida oikein osata nukkuakkaa, kun en muista edes milloin oisin ollut aivan yksin kotona yötä.
Kävely alkaa olla jo hidasta, enää ei pysty ripeästi kulkemaan. Mutta muuten vielä tuntui hyvältä. Hemoglobiiniki on varmaan noussut, kun enää ei niin kauheesti väsytä.
Viime yönä isiki taas älytön närästys, meni kyllä veden juonnilla ohi. Vauvalle tuli vain samaan syssyyn hikka : ) Sillä on varmaan ainakin pari kertaa päivässä hikka, miten muilla?
Nimistä: ei olla vielä kauheasti mietitty. Itse olen jotain mielessäni. Sairaalaan esitietolomakkeeseen pistin hätäkastetta varten Minnea...katsotaan nyt, kun nähdää millainen tytsy sieltä tulee, vauvan persoona merkkaa meille paljon nimen valitsemisessa. Esikoinen on Luka.
Jotain muutakin oli, mitä piti kommentoida, mutta en enää muista...
Odottavalleparturille (Anulle : )), ei kannata välittää hoitajien kommenteista. Tottakai pitää soittaa, jos joku asia mietityttää. Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan. Enemmin kysyy ja tarkistaa tilanteen, kun jättää huomioimatta, ja sitten kun oiskin joku ihan oikeasti vialla.
Kuulumisiin
sokuri 33+0
Eilen oltiin sitten pääsiäiskokkoja katsomassa. Kylläpäs taas oli paljon poltettavaa. Hauska päivä, paitsi ettei niitä trulleja näkynyt. Pitää varmaan syödä karkit itse ;).
Tänään ensimmäistä kertaa tänä keväänä moottoripyörän päälle! Lainattiin miehen serkulta takki mulle joka menee hyvin päälle, ja miehen ajohousut menee vielä jos vetoketjua jättää vähän auki. Mutta eipä haittaa, pakko päästä pienelle ajelulle.
Nyt aamu(päivä)kahville ja menoksi!
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 32+1
Summersnowlle jaksamista... varmaan auttaa kun saa edes jossain purkaa tunteitaan... itse pelkään kaikista eniten, että sairastun synnytyksen jälkeiseen masennukseen (sitä kun on vähän suvussa sellaista taipumusta)... ja tämä raskaus onkin mennyt niin " vaaleanpunaisessa hattarassa" , että varmaan tulen tipahtamaan korkealta ja lujaa kun arki iskee eteen.
Odottavaparturi: Olen monesti joutunut nyt soittamaan päivystykseen (niin Kättärille, kuin Naistenklinikallekin) ja aina jotenkin on ollut sillai " töks-töks" vastauksia... kuten aina olen miettinyt että " mun pitää tulla varmaan käymään siellä kun supistaa" niin vastaus on ollu tyyliin " no sittenhän tulet" ... kun olisin toivonut että olisin saanut tukea päätökselleni tulla. Mulle ei kyllä koskaan olla sanottu että " unohda
supistukset" ja ekaa kertaa kun menin siellä käymään niin silloin supistukset eivät todellakaan olleet kivuliaita, mutta eivät menneet levollakaan ohi (tyyliin koko yön supisti)... silloin tosin mulla oli viikkoja vaan 26, joten supistusten kanssa oltiiin enemmän varpaillaan. Nyt sanoivat että jos tulee kivuliaita supistuksia, jotka ei levossa mene ohi ja tulevat säännöllisesti. (säännölliset supistukset tulevat aina esim. 10 min. välein eikä välissä ole lyhyempää tai pidempää taukoa). Päivittäin mulla tuleekin noita kipeitä ja joskus säännöllisiäkin supistuksia, mutta yleensä tunnin pötköttely paikallaan tai lämmin suihku rauhoittaa ne.
Synnytyksestä oli puhetta aiemmin... Sain just kuulla, että äitini on synnyttänyt minut 4:ssä tunnisssa (eikä ollut saanut edes mitään kipulääkettä), joka vissiin on ensisynnyttäjälle aika nopea :o... sen olen tiennyt, että sisko sai ekansa 6:ssa tunnissa ja pari seuraavaa 4:ssä, joten ehkä tässä onkin toivetta synnyttää suht. sujuvasti.
Täällä rauhassa viettelen... SIskon poika toi mulle aamulla munia (asuvat naapurissa), kun ei itse jaksanut syödä ja halus vaan ne lelut sieltä sisältä... no sitte tuli syötyä kolme munaa (että poitsu sais ne lelunsa) ja nyt on ällö olo :I
Mies soitteli sieltä Italiasta eilen; oli ostamassa meidän poitsulle Puuman tossuja ja kyseli vastasyntyneen kengän numeroa.... :D
NO nyt tuli varsinainen romaani :) Hauskaa Pääsiäistä kaikille!
Ninni rv 29+4 (voin vain kuvitella meidän poitsun Puuman lenkkareissa laitoksella! :)
Heh, mä tein kanssa sen henkinen ikä -testin ja enpä saanut tulokseksi kuin 49 vuotta. Siitä seurasi kyllä pientä " viidenkympin kriisiä" varsinkin kun mies sai reilusti vähemmän vuosia vaikka on mua viisi vuotta vanhempi. No, onneksi joku täällä - olikos se Mariadee - oli saanut yli 50, niin en ihan yksin ole noilla kymmenillä.
Noista soitoista Kättärille ja yleensä äippäpolille olen huomannut ihan saman kuin moni muukin täällä. Eli niistä ei saa kuin pahan mielen. Jos arvelee tarvitsevansa apua niin kannattaa lähteä vaan liikkeelle. Niin tein just viikolla 26 + kun en jaksanut enää käydä neuvotteluja puhelimessa. Paras oli täti, joka sattui puhelimeen pari viikkoa sitten kun taas supisteli reilusti. Tätsy väitteli joka asiasta vastaan ja kun sitten sanoin, että eikö tajua, että mulla on oikeasti KIVULIAITA supistuksia, niin vastaus oli: no jos sä kerran olet synnyttämässä niin et sä tänne voi muutenkaan tulla, kun sulla on viikkoja noin vähän. Kun en ole edes heidän asiakas ennen kuin 32+.
Eli muita vaihtoehtoja ei hänen maailmassaan ollut kuin että joko mulla ei ole mitään vaivaa tai sitten olen jo synnyttämässä. HOH hoijaa...
Tarvikkeista: olen nyt pääsiäisen aikaan saanut laitettua lähes kaiken valmiiksi. Siis sen verran vaatteita pestynä ja kaapissa, että alun pärjää, samoin lakanat, harsot yms. Sängyn reunasuojan ja peitonkin sain ommeltua. Mistä sen tietää vaikka muutamien viikkojen päästä tulisi jo lähtö, eikä omasta kunnosta tulevaisuudesta voi olla varma. Kärryjen kangasosat pitäisi vielä pestä ja ostaa sellainen seisomalauta niihin isoveljelle. En tiedä kuinka käytännöllinen on, mutta kun veli lähentelee jo 3 v niin turha mitään muitakaan systeemejä kehitellä...? Toisaalta uhmaikä on niin kova, että ei välttämättä olisi huono jos hänellekin paikka rattaista löytyisi.
Onko kenelläkään KOKEMUSTA seisomalaudasta????
Katsoin kanssa, että aika pitkään ollaan onneksi kaikki pysytty kasassa. Huomasin, että ensimmäinen huhtikuinen esim. oli syntynyt jo tammikuussa. Onneksi tietysti näin, parempi kasvaa masussa mahdollisimman pitkään. Mulla ainakin toi rv 34 on maamerkki, kun sen jälkeen ei enää esteltäisi, vaikka synnytys lähtisi käyntiin. En nimittäin yhtään tykkäsi olla ekstraa sairaalassa (no kukapa tykkäisi...)
t äitimiia rv 33+1
Kiitti kaikille jotka on vastannut mulle, on tosi lohdullista kuulla ettei se kätilön käytös ollut suoraa henk. kohtasesti mulle kettuilua, vaan aika yleinen " tapa" ! =) Summersnow, asun sillee helposti et saa hyristellä tota 8-tietä sen 60km. Aika menee sillee hauskasti et se mitä meiltä ajaa Raisioon (50km) menee vielä sama aika raisiosta tyksiin. Eli läpi turun keskustan. Siks toivookin et sais lähtee synnyttään joskus viikolla ja mieluusti yöaikaan! =)
Mä " kieriskelen tuskissani" täällä kun ulkona on niin hieno ilma et tekis mieli mennä sinne, mut mies häätää aina takas sisälle! Tai siis kun viluhan siellä tulee jos vaan seisoskelee ja meillä kun on toi autotallin rakennushommat käynnissä nii hommaa kyllä olis. Mies ei anna tehä yhtään mitään, mikä nyt on tietty ihan hyvä ku oon itekkin päättänyt vaa levätä nää lomapäivät. Käy sääliks toi mies ku krapulassa yrittää pystyttää noit tellingei ja samalla komentaa mua siin sivussa! =))
Nyt uskon et kyl sil levolla taitaa olla merkitystä noihin supistuksiin kun periaatteessa en oo tehnyt nyt torstain jälkeen mitään ja noi supparit on perjantain jälkeen harventunut koko ajan. Nyt tulee vaan sillee kerran kaks tunnissa! :) Eikä ne satu!
Moni on puhunut unista, mä en nää kerrassaan mitään unia! =( Ekös sitä sanota et raskana ollessa nimen omaan voi nähä aika hurjiakin unia. Mahdankohan päästä lainkaan kokemaan tota unimaailmaa?! :)
Toi Mikael kuulostaa muuten aika kivalta ton Jasperin perään! Tosin miettisin sit tota et mitä Mirju76 sano et mitä löytyis suvusta... ainut mikä vois ees sopia nii olis Johannes, Jasper Johannes. Täytyy vielä makustella! =)
Ninni: ekkös sä ollut oikeen sairaalassa makaas noitten supistelujen takia? muistanko nyt ihan väärin?! Mietin vaan et onko sulla todettu jotain ns. syytä tohon herkkään supisteluun?
Nyt jatkan ton ihanan auringon ihastelua ton ikkunalasin läpi!!!
Anu rv29+2
...pitäisi varmasti antaa palautetta, mutta varmaan unohtuu monella, kun palautelomakkeita jätetään yleensä vasta, kun vauva on syntynyt ja lähdetään sairaalasta... silloin ei varmaan tule mieleen monen kuukauden takaiset töksähtelevät vastaukset.
Muistettaisiinko me kerttuset laittaa sitten palautetta puhelinneuvonnankin osalta, kun ollaan saatu hommat hoidettua ja lähdetään nyytin kanssa kotio... jookosta...?
Täällä on rikottu lepopäivää ja puuhailtu remonttitöissä. Lisäksi on selvitetty yksi anoppi eli meidän äiti kävi kyläilemässä. Meinasi mulla mennä käämi -??- Hitto mä inhoon näitä hormooneja... Vapaa on kivaa, mut kun sitä on nyt viettänyt neljänseinän sisällä tuntuu ärsytystä löytyvän vähän joka paikasta. Seuraavaksi lähdetäänkin appiukolle ja siinä välissä käydään miehen siskoa kattomassa. On nyt vielä yhes koossa 41+0.... Jännittäväksi käy. Ja lopuksi suunnataan anoppilaan saunomaan. Likalla on ollu tänään onneks jo kuumeeton päivä, joten kierrokselle vaan. Toivottavasti auttais tähän ärsytykseen....
Masussa käy jytke ja kaveri tunkee itteään läpi vähän molemmista kyljistä. Nahka vaan venyy, kun kantapää vilahtaa. Mies keksi vihdoin tekemistä masun kanssa=) Ottaa vaavia kiinni kannasta ja naureskelee, kun toinen potkii vastaan. Arvatkaas onko mun mahanahka hellänä. No ompahan mielikin;-) Esikkoa odotellessa ei tuo ukko mahaan juurikaan ilman pakottamista koskenut. Taitaa nyt tietää jotenkin konkreettisemmin vaavin olevan olemassa.
Tajusin tuossa Krissen viikoista (samoissa kun mennään) En oo omista jotenkin aatellut. Niin - että neuvolan mukaan tää vaavi syntyy jo 7 viikon päästä. Hui hui!! Enpä tietenkään halua ajatella rakenneultran arviota viikosta 41=) Eli juhannukselle menisi sillä laskuopilla. Mut tuo 7 viikkoa menee hujauksessa eikä oo tosiaan juurikaan vaaville laiteltuna mitään. Likan pieneksi jäänneitä eilen raakkasin pois käytöstä. Täytyy nyt miettiä miten niitä jakaa ja säästää ja laittaako myyntiin. Kunhan näkee kumpaako tuolta putkahtaa sukuun.
Lytte ja Masukki jo hyvällä tuulella
Nyt on ensimmäiset ajelut tälle vuodelle ajeltu. I-HA-NAA! :) Ainoa asia joka ei ollut hyvin, oli housut, ahdisti. Mulla on lainatakki joka on riittävän suuri ja miehen housut jotka on suuremmat kuin omat, mutta nekin oli pidettävä auki. Ahdisti silti. Olisikohan jossain äitiys-ajohousuja vuokrattavaksi?
No, ei tässä montaa kertaa varmaan mopon kyyttiin enää pääse, sitten syksymmällä kun malttaa jättää tenavan hoitoon niin uusiksi.
Asiasta seuraavaan, onko monella raskausarpia? Mulla ei muuten ole, mutta tatuoinnin kohdasta on reunat revenny, saa nähdä miten muodoton kuva on hetken päästä.
Plääh, olipas ulkona lämmin,meinas ihan läpöhalvauksen pukata :) Fleecetakilla ihan lähdin kun päätin jo eilen etten enää paksua takkia laita. Täälä on varjossa 10 astetta lämmintä. Olen ihan kesä fiiliksissä!
Masuun kuuluu ihan hyvää. On edellen siinä samassa " ihmeellisessä" asennossa masussa. Katotaan nyt pasittaako ne mut äippäpolille taas ens viikolla. Nyytti sielä muksii aina välillä. On ihana tuntua kun jonkun jalka menee sielä ihan selvästi.
Mulla on ollut viime aikoina kans ihmeellisiä ajatuksia. Mä mietin just tässä viimeks tänään,että kuinkahan mun synnytys käynnistyy ja entäs jos en huomaa,että esim. lapsivettä tippuu hiljalleen? Sitä miehelle selitin,että entäs jos se on just silloin lähtenyt vaikka lenkille ja sillä ei ole puhelinta mukana. Mitä mä sitten teen? Tai jos se on töissä jossain palaverissa kun tulee lähtö ja ei huomaa kattoo puhelinta. Mitä sitten teen? Sen mielestä mä ihan turhaan stressaan! Kyllä kuulemma mä varmaan huomaan jos vedet menee ja se lupas pitää puhelinta koko ajan lähellä. MIETINKÖ IHAN SAKEITA?
Sokuri kyseli vauvan hikasta. Meillä nyytti hikkaa tosi usein päivässä keskimäärin noin viis kertaa. Ne kestää yleensä aika kauan ja se tuppaa hermostumaan jos ei saa sitä loppuun. Se yleensä potkii niin vimmatusti ja niin kauan ettei hikkaa ole enää. Hätäkastenimistä oli myös puhetta. Mun mielestä toi Minea on ihana nimi,mun ystävän kummityttö on kans saman niminen:) Me laitettiin hätäkastenimiks Miina Ja Manu. Kun mun se odottavaäiti paperi on sairaalassa kadonnut niin jouduttiin viime kerralla synnärillä täyttämään uusi. Ei sitten muuta keksitty äkkiä,kun ei haluttu samoja nimiä mitä ajoitaan kastaa.
Mrs Marple: Täälä on kans mootoripyöräilystä innoissaan,mutta mulla taitaa jäädä se tosiaan väliin tällä kertaa :( Varmaan jätän myös sen perinteisen vappuajonkin väliin. Ensiks kun en pysty istuu kovin kauaa,toiseks en saa todellakaan ahdettua koretexejä päälle ja kolmanneks en pääse varmaan edes pyörän päälle. Siis en itse aja kun ei ole korttia pyörään,mutta miehen kyytiin.
Sain muuten ennustaja elliltä vastausta,on pakko laittaa tänne. Ihan nauratti!
Sinulle syntyy poika 6.6.2006, tyttö 17.8.2007, tyttö 9.8.2012 ja tyttö
1.4.2014.
Eiks jollain muulla ollut vähän samanlainen?
Molemmat sekä madam,että elli on ennustanut mulle tämän nyytin kohdalle poikaa. Mutta itselläni vaan ei ole yhtään sellainen fiilis. Katsotaan onko äidinvaisto vai ennustajat oikeassa. Kiva nähdä.
Laittakaas muutkin mitä vastauksia tulee niin voidaan vähän vertailla!
Eipä tässä sitten ihmeempiä,pitäis sitä nyytin haalaria alkaa leikkaamaan!
Ihanaa huomenna oltais menossa anopin kanssa kait kirpparille! Olis kyllä kivaa!(jos ne on nyt sitten edes auki)
Lilli81 33+2
Mrs.Marple:Asiasta seuraavaan, onko monella raskausarpia? Mulla ei muuten ole, mutta tatuoinnin kohdasta on reunat revenny, saa nähdä miten muodoton kuva on hetken päästä.
V:Mulla ei ole ainakaan vielä etupuolelle arpia tullut. Mies tosin sanoin,että mulle on tullut alaselkään poikkittain jotain pieniä raskausarpia. Mutta kuulemma ei ne ihan älyttömästi näy. Olenkin ihmetellyt että milloin ne masuun ilmestyy,kun masu on kuitenkin ihan älyttömästi venähtänyt samoin rinnat.
Lilli81 taas
Mulla onkin ollut nyt tehokas päivä, kaksi lenkkiä ulkona tehtynä, ja juttukin edistyy mukavasti. Enköhän saa raakaversion tänään loppuun ja huomenna kuvien kimppuun. Mies ja esikoinenkin varmaan kotiutuvat iltapäivästä.
Moottoripyöräilystä: mulla ei ole ollenkaan kokemusta, mutta tuntuis hurjalta olla kyydissä näillä viikoilla. Mutta tietenki, kun on ennnekin ajellut, niin asia on eri.
Huusin tuossa jutun kirjoituksen lomassa vauvalle puolipotkarit ja harsoliinoja huutonetistä. Harsoliinat taitavat nyt olla kasassa. Niin, ja eilen sain turvakaukalon. Mulla haluttas ostaa vauvalle uusi jumppamatto. Esikoisella oli serkkutytön jumppamatto, ja se onkin nyt ollut jo kolmella lapsella käytössä, niin nyt haluttas saada uusi...Fisher Pricellä olis vaikka mitä hauskan näköisiä. No, pitää katsoa sitten loppukesästä, eipä sitä ainakaan vielä kesäkuussa tartte.
Nyt takaisin kirjoituhommiin...
sokuri 33+0
Alkaa kirjoituksen kanssa jo ote herpaantumaan,,arhg!
Mulla ei ole vielä tullut selviä raskausarpia. Olen yrittänyt välillä rasvailla masua ihan tavallisilla perusvoiteilla, mutta nyt sekin pakkasten jälkeen on jäänyt vähemmälle. Esikoisen kanssa ei tullut arpia, mutta kuin rintoihin kun maito alko nouseen.
Joku kysyi, anteeksi en enää muista nikkiä, seisomalaudasta. En osaa siihen vastata,mutta mielläkin ois edessä semmosen hankkiminen. Veikkaisin ,että se on hyvä lyhyillä matkoilla. Kaksosten rattaita tuskin hommataan, kun esikoinen täyttää kesäkuun alussa 3 vuotta.
sokuri, ja edellleen 33+0
Eiliset turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7009481&p=1&tmode=1&smode…
Täällä taas aamua vietellään. Mies nukkuu, tyttö katsoo lastiksia ja mä naputan koneella. Välillä vaan niistetään likan nenä - se on ihan mahoton hyöky räkää(anteeksi).
Eilen sitten kehiteltiin riita kaikesta mahdollisesta... Oltiin molemmat väsyneitä, jonka lisäksi tuo tyttö raukka kipeänä. Oli sitten ihan sama, mitä sitä sano niin se oli kokoajan väärinpäin.. Lisäksi mulla oli joku henkilökohtanen hikivyöhyke. Ja silloin kun mulla on kuuma mä oon äkänen...
No Summerska, iso halaus, en oikein osaa muuta sanoa, mutta josko väkevä halaus helpottaisi. Kyllä mä ainakin käyn mielessäni, että miten sitä sitten vauvan kanssa jaksaa ja miten sitä tuota tyttöä jaksais hermostumatta. Lienevät ihan luonnollisia aatoksia. Kesällä sentään pärjää helposti, kun nuo isommat lapset ei kuole siihen, että juoksevat ilman vaatteita=) (Noin nyt esimerkkinä) Palataan asiaan, kun sesäkuussa on se 5 astetta ;-) Koitahan heittää ylimääräset huolet taka-alalle jos vaan osaat. Helppohan se sanoa, tiedän....
Lytte ja Masukki 31+1 (varmaan palailen)