Kun mies sanoo jo suhteen alussa ettei tiedä onko kyseessä loppuelämän suhde
Onko se realismia vai merkki siitä että hän ei ole tosissaan?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä pitää kohdella heidän antamíensa signaalien mukaan. Jos mies ei ole sitoutumassa, et ole sinäkään liikaa saatavilla. Siitä seuraa sitten se, että suhde joko kuivuu kasaan tai mies alkaa tsempata, jos huomaakin haluavansa enemmän.
Tää on aivan totta. Mun mielestä ap voisi antaa miehen ymmärtää, että muitakin vaihtoehtoja ("parempia" miehiä) on kyllä tarjolla. Tuo yleensä saa miehet aivan hulluksi ja haluavat sitoutua hanakammin, koska eivät halua menettääkään naista (siis jos aidosti välittävät naisesta). Jos mies taas käyttäytyy välinpitämättömästi, niin viesti lienee silloin selvä.
Tai sitten ap yksinkertaisesti etsii miehen, jolle ei tulis mieleenkään sanoa tuollaista, koska hän on itsekin toiveikas sen suhteen, että tästä voisi tulla pitempiaikainen, ehkä jopa loppuelämän parisuhde. Ei tuollaista sanota ääneen, ellei jo tiedä, ettei halua olla toisen kanssa pitemmän päälle. Jos toivoa syvemmästä suhteesta on, niin toihan olis erittäin typerä tapa sabotoida koko juttu etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Haloo nyt naiset helvetti! Ei kukaan täysijärkinen osaa 2kk tapailun jälkeen tuohon vastata tai juoksisin itse karkuun ja lujaa. Sanoi omakin mies aikoinaan aluksi ettei halua sitoutua ja tulevaisuus on epävarmaa, mutta toisin kävi. Sanoi jälkikäteen hokeneensa tätä itse sen vuoksi, että oli epävarma eikä halunnut "pilata" mitään hötkyilemällä.
Ap ei kysynyt! Mies itse ilmoitti tämän. Miksi yhtäkkiä sanoi noin ellei siksi, ettei halua antaa ap:lle vääriä kuvitelmia?
2 kk tapailtu ja ap on jo varaamassa hääkirkkoa. Vittu te naiset olette pellejä.
Vierailija kirjoitti:
2 kk tapailtu ja ap on jo varaamassa hääkirkkoa. Vittu te naiset olette pellejä.
En ole varaamassa yhtään mitään. Normaalin olemmeko pariskunta -keskustelun lomassa tuli tämä lause josta halusin kysyä muilta että miltä se teidän korvaan kuulostaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mikä on miehen logiikka täräyttää tuollainen ap:lle tutustumisvaiheessa, kun ap ei ole edes pohtinut suhdetta vielä pidemmälle? Miksi mies ilmoittaa tuollaista, vaikka molemmat ovat vasta tutustumassa toisiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas olisi todella outoa ja häiriintynyttä, jos jo suhteen alussa olisi moisesta varma! Eihän silloin toista vielä tunne, joten miten tuollaisen voisi "tietää". Se "tietäminen" perustuisi vain johonkin ihannekuvaan toisesta, ja siitä tulee se outous jos aikuinen ihminen ei tunnista eroa todellisuuden ja toiveajattelun välillä.
Eikös nyt kumminkin lähdettäisi siitä ajatuksesta että suhde on loppuelämäksi jonkin toistaiseksi voimassaolevan sijaan.Suhde kestää jos molemmat haluavat nähdä vaivaa suhteen ja toistensa hyväksi. Rakastumisen huuma loppuu jossain kohtaa varmasti ja jos toinen on mukana sillä toistaiseksi mielellä niin eipä ole kovin hyvä ennuste suhteen kestämiselle. Molempien pitää tahtoa rakastaa.
Kun menin mieheni kanssa yhteen kyllä meillä oli sen huikean rakastumisen lisäksi molemmilla se käsitys, että tämä kestää loppuelämän. Välillä on ollut vaikeita aikoja, mutta silti ollaan oltu yhdessä 30 vuotta.
Mies jää odottelemaan jotain parempaa (nuorempaa ja kauniimpaa), ei se muuten sanois noin. Oishan se voinut suoraankin sanoa, että tää teidän suhde on vain väliaikaista kevyttä mukavaa matkalla kohti parempaa. Tökerö jätkä.
Periaatteessa tuon voi tietysti tulkita kummin päin vain. Mutta koska on itsestäänselvää, ettei koskaan eikä varsinkaan suhteen alussa voi tietää sataprosenttisella varmuudella että suhde kestää, eikä sitä tarvitse erikseen sanoa, niin käytännössä kyse ei voi olla pelkästä realismista silloin kun noin sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas olisi todella outoa ja häiriintynyttä, jos jo suhteen alussa olisi moisesta varma! Eihän silloin toista vielä tunne, joten miten tuollaisen voisi "tietää". Se "tietäminen" perustuisi vain johonkin ihannekuvaan toisesta, ja siitä tulee se outous jos aikuinen ihminen ei tunnista eroa todellisuuden ja toiveajattelun välillä.
Eikös nyt kumminkin lähdettäisi siitä ajatuksesta että suhde on loppuelämäksi jonkin toistaiseksi voimassaolevan sijaan.Suhde kestää jos molemmat haluavat nähdä vaivaa suhteen ja toistensa hyväksi. Rakastumisen huuma loppuu jossain kohtaa varmasti ja jos toinen on mukana sillä toistaiseksi mielellä niin eipä ole kovin hyvä ennuste suhteen kestämiselle. Molempien pitää tahtoa rakastaa.
Kun menin mieheni kanssa yhteen kyllä meillä oli sen huikean rakastumisen lisäksi molemmilla se käsitys, että tämä kestää loppuelämän. V
Rakkaus on valintaa ja myös tahtotilaa.
Pelkkä hormonicocktailin aikaansaama tunne ei riitä hyvään parisuhteeseen vaan riippuvuussuhteisiin ja valtasuhteisiin. Mutta ei koskaan rakkaussuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ajattelisikin noin, niin on kyllä äärimmäisen tökeröä sanoa se ääneen.
Eikö se ole hyvä vaan, että kertoo heti? Ei tule ostettua 🐖🐖🐖 säkissä.
ja myös naiselle hyvä ettei sitoudu noin harvinaisen tyhmään mieheen 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä pitää kohdella heidän antamíensa signaalien mukaan. Jos mies ei ole sitoutumassa, et ole sinäkään liikaa saatavilla. Siitä seuraa sitten se, että suhde joko kuivuu kasaan tai mies alkaa tsempata, jos huomaakin haluavansa enemmän.
Tää on aivan totta. Mun mielestä ap voisi antaa miehen ymmärtää, että muitakin vaihtoehtoja ("parempia" miehiä) on kyllä tarjolla. Tuo yleensä saa miehet aivan hulluksi ja haluavat sitoutua hanakammin, koska eivät halua menettääkään naista (siis jos aidosti välittävät naisesta). Jos mies taas käyttäytyy välinpitämättömästi, niin viesti lienee silloin selvä.
Tai sitten ap yksinkertaisesti etsii miehen, jolle ei tulis mieleenkään sanoa tuollaista, koska hän on itsekin toiveikas sen suhteen, että tästä voisi tulla pitempiaikainen, ehkä jopa loppuelämän
Juuri näin. Sarjapettäjät toimivat usein tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Haloo nyt naiset helvetti! Ei kukaan täysijärkinen osaa 2kk tapailun jälkeen tuohon vastata tai juoksisin itse karkuun ja lujaa. Sanoi omakin mies aikoinaan aluksi ettei halua sitoutua ja tulevaisuus on epävarmaa, mutta toisin kävi. Sanoi jälkikäteen hokeneensa tätä itse sen vuoksi, että oli epävarma eikä halunnut "pilata" mitään hötkyilemällä.
Tapailu kai tarkoittaa, ettei suhde ole edes alkanut vielä.