Antavatko nämä viestit realistisen kuvan siitä millaisia introvertit yleisesti ottaen ovat?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3084471/introvertti-miten-haluaisit-ett…
[quote=Vierailija]Älkää tulko juttelemaan mulle. Missään. Ikinä.
Ei kai mitään tuota pikkujuttua kummempaa...[/quote]
[quote=Vierailija]Jättämällä meidät rauhaan..?[/quote]
[quote=Vierailija]Jos pidät sosiaalisesta kanssakäymisestä, et ole introvertti, piste.[/quote]
[quote=Vierailija]Tässä onkin tullut monia asioita , joita itsekkin toivon. Eli antakaa mun olla rauhassa. En halua baariin, bileisiin, lenkille tai yhtään minnekään kanssasi. Viihdyn yksin kotona.[/quote]
Nämä saivat kaikki yläpeukkuja huomattavasti enemmän kuin alapeukkuja.
Kommentit (9)
Valikoit tuolta vain tietynlaiset viestit. Myös aivan toisenlaiset viestit oli saanut huomattavasti enemmän ylä- kuin alapeukkuja.
Riippuu ihmisestä. Moni introvertti on myös sellainen että nauttii läheisten (omat lapset, puoliso, lapsuudenperhe) seurasta vaikka maailman tappiin eikä väsy siitä, mutta ei jaksa vieraita ihmisiä tai kavereiden seuraa kovin paljon.
Suurinosa ihmisistä on jotain väliltä ja kaipaa joskus sosiaalisuutta ja joskus yksinäisyyttä. Jopa nuo tänne kirjoittelevat ovat halunneet olla yhteydessä toisiin ihmisiin kommentoimalla keskustelua. Itse olen introvertti-ekstrovertti akselilla hyvinkin keskeltä enkä osaa luokitella itseäni kummaksikaan.
Antaa realistisen kuvan lähinnä palstalla viihtyvistä ihmisvihaajaluusereista ja wannabe-erakoista, jotka eivät halua olla muiden ihmisten kanssa missään tekemisissä ja kertovat siitä muiden ihmisten ylläpitämällä keskustelupalstalla muille ihmisille, asuvat muiden ihmisten rakentamassa talossa muiden ihmisten maksamalla sosiaaliturvalla, kuluttavat muiden ihmisten tuottamia elintarvikkeita, pyyhkivät perseensä muiden ihmisten valmistamalla WC-paperilla ja niin edelleen...
Ei, tuossa kohtaa ei ole kyse enää vain introverttiydestä. Mukana on mahdollisesti myös esimerkiksi sosiaalisten tilaneiden pelkoa ja ihmisvihaa.
Aika kiukkuista porukkaa tuntuu introvertit olevan. Voisko siinä olla hiuksenhieno raja onko introvertti vai sosiaalisten tilanteiden pelkoa, eli mielisairautta?
Vierailija kirjoitti:
Aika kiukkuista porukkaa tuntuu introvertit olevan. Voisko siinä olla hiuksenhieno raja onko introvertti vai sosiaalisten tilanteiden pelkoa, eli mielisairautta?
Mulla on ainakin sosiaalisten tilanteiden pelko eikä se musta mitenkään kiukkuista tee. Saatika erakkoa
Koen itseni introvertiksi. En ole kovinkaan sosiaalinen, en viihdy isoissa joukoissa ja tykkään olla illat kotona. Silti kanssakäyminen on ihan normaalia, jos joku tulee juttelemaan niin juttelen takaisin. Pitää vaan saada sitä aikaa olla yksin ja "latautua".
Esimerkiksi jos menen vapaapäivänä kouluun tekemään tehtäviä: jos paikalla on muita, vaikka ovat hiljaa, niin en viihdy siellä pitkään ja illalla on väsynyt olo. Jos taas saan olla yksin, niin voin viettää siellä koko päivän, ja silti jaksan illalla kotonakin puuhastella.
Miksi ekstroverteillä on pakottava tarve ängetä ihmisten seuraan?