Leipäjonoissa kävijöistä vain puolet on huono-osaisia
leipäjonoissa käy hyvin heikossa taloustilanteessa olevia ihmisiä, joista monille ruoka-avun saaminen aiheuttaa häpeää.
Kaksi viidestä kärsii terveysongelmista, masennuksesta, yksinäisyydestä ja nälästä, ja joka toinen tuntee itsensä huono-osaiseksi, selviää Itä-Suomen yliopistossa ensi viikolla tarkastettavasta väitöstutkimuksesta.
Kommentit (18)
Kerran käytiin ja yks porhalsi paikalle uudehkolla mersulla. Naurettiin, että joutuu käyä leipäjonossa, että saa mersunsa maksettua. (Voi toki olla laina auto :D )
älkää viitsikö.
Jokainen leipäjonossa seisoja hakee tarpeeseen, ja on köyhä
Ei kai kukaan varakas nyt huvikseen leipäjonoon mene, eikö se ole aika noloa?
Itse tiedän sukulaispariskunnan joka on vuosikausia kärrännyt autokuormalliset kerrallaan ruokajakeluruokaa kotiinsa. Pääsevät suhteilla raakkaamaan etukätern haluamansa elintarvikkeet. Säästävät näin rahaa että pääsevät muuttamaan vaimon kotimaahan kaukoitään. Ja vaimoahan on yhteiskunta elättänyt monta kymmentä vuotta. Ei kuulema halua tehdä töitä, kun on niin rankkaa herätä aamulla ajoissa.
Niinpä! Avustajille oikeudet tarkistaa verotiedot!
Itse tiedän sukulaispariskunnan joka on vuosikausia kärrännyt autokuormalliset kerrallaan ruokajakeluruokaa kotiinsa. Pääsevät suhteilla raakkaamaan etukätern haluamansa elintarvikkeet. Säästävät näin rahaa että pääsevät muuttamaan vaimon kotimaahan kaukoitään. Ja vaimoahan on yhteiskunta elättänyt monta kymmentä vuotta. Ei kuulema halua tehdä töitä, kun on niin rankkaa herätä aamulla ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005541301.html
Jäin miettimään keitä ne toinen 50% on...
Ne on niitä jotka tuntevat kateutta ja mollaavat köyhiä. Pitävät itseään vähintäänkin yhtä köyhinä ja ansaitsevat mielestään sen avun.
Muutama voi olla sellainen, joka tietoisesti käyttää hyväkseen helppoa huijausta.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin kaverin kanssa autolla myllypuron ruokajonon ohi. Siellä seisoi kaveri, joka koko tämän aktiivimallin käydyn keskutelun aikana on haukkunut köyhiä ja menkää töihin jne. Se on ite duunissa. se on niin persaukinen jätkä näköjään et käy leipäjonossa. Veivasin auton ikkunan ja huusin sille et MEETKÖ ILTAVUOROON TÄNÄÄN. Oli jätkä vähän punanen jonossa. Nautiskeltiin kun päästiin sitä nuijaa näpäyttää
Voi rikaskin kärsiä mielenterveysongelmista, terveelliseen ruokaan ei pysty sijoittamaan jos jostain saa ilmaiseksi edes jotain henkensä pitimiksi. Autoon, alkoholiin, huumeisiin, uskontoon, keräilyyn tai peleihin voi laittaa kaikki rahansa ja aikansa kuten muutkin hullut.
Sairaus se liiallinen pihiyskin on
Vain puolet? No sepä on sitten mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan varakas nyt huvikseen leipäjonoon mene, eikö se ole aika noloa?
Nolosta en tiedä, mutta miksi kukaan varakas haluaisi jonottaa leipiä ja sipsejä, joiden parasta ennen on mennyt, halvimpia eineslihapullia ja xtra-lenkkimakkaraa
Vierailija kirjoitti:
Kerran käytiin ja yks porhalsi paikalle uudehkolla mersulla. Naurettiin, että joutuu käyä leipäjonossa, että saa mersunsa maksettua. (Voi toki olla laina auto :D )
Jep jep. Ja sitten ufot palautti sut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on aikamoinen kynnys määrittää itse itsensä huono-osaiseksi. Vaikka he sitä objektiivisesti ottaen ovatkin!
Toisin sanoen tuo ei kerro leipäjonossa olevien objektiivisesta tilanteesta, vaan siitä, miksi he haluavat itsensä subjektiivisesti määritellä.
Tämä ei varmaan mene kouluttamattomille av-mammoille jakeluun, joten esitän toisen esimerkin.
Jos kysyt vaikkapa nyt terveysasemalla olevilta ihmisiltä, määrittävätkö he itsensä sairaiksi, osa varmaan sanoo olevansa tosi raihnaisia ja sairaiksi. Osa taas katsoo, että ei, en minä sairas ole, mitä nyt vaan haen saikkua mahataudin takia, mutta muuten ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Kun riittävän monta kertaa postaat saman jutun niin sehän muuttuu todeksi. :-D