Harmittaa. Oon hukannu postissa tulleen vaalipaprun, joten en voi äänestää? OV
Ois ollu ensimmäiset pressan vaalit joissa oisin äänestänyt 😕
Kommentit (32)
En ole "vaalipapruja" säilytellyt vuoskymmeniin.
Käytän passia ja yleensä olen saanut sillä ehdokkaani läpi.
Mä muistan että halusin säilyttää sen ilmoituksen äänioikeudesta muistona silloin kun ensimmäistä kertaa sain käydä äänestämässä. Jostain syystä luulin, että sitä ei saisi pitää itsellään vaan valtio haluaa säilyttää niitä jonkinlaisena rekisterinä siitä, ketkä ovat käyttäneet äänioikeuttaan.
Muistan kuinka hyvin varoen selitin vaalivirkailijalle, että haluaisin pitää lapun muistona ja anovasti kysyin että voiko hän mitenkään sallia sen. Vaalivirkailijan ilme oli kyllä aika ikimuistoinen, kun hän vastasi mulle, että "Se on sinun lappusi. En minä sillä mitään tee."
😂😂
Ajokortti riittää, ap etkö tuota tiedä tai henkilöllisyystodistus.
Se lappu ei edes nopeuta äänestystä! Postissa tulleessa äänioikeusilmoilmoituksessakin lukee, ettei sitä tarvita.
Juuri tänään lykkäsin vain ajokortin toimitsijan eteen ja simsalapim homma oli nopeasti ohi.
Vierailija kirjoitti:
En ole "vaalipapruja" säilytellyt vuoskymmeniin.
Käytän passia ja yleensä olen saanut sillä ehdokkaani läpi.
Olet muutenkin läpi - persläpi. Pysy passeinesi siellä wt -kansan suosimassa Thaikuissa. Menolippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten pitänyt "postista tullutta vaalipaprua" tarpeeksi arvossa, säilyttäksesi sen varmassa tallessa.
Älä huoli, henkilöllisyystodistus riittää äänestyspaikalla. Se "postissa tullut vaalipapru" vaan nopeuttaa toimitusta. Äänestämään nyt siitä, ole huolellinen.
Ei kyllä nopeuta tai ole mitenkään olennainen äänestyspäivänä.
Eikä sitä edes vilkaista ennakkoäänestyspäivinäkään. Ainoa funktio tuolla paperilapulla nykyään on osoittaa se oma äänestyspaikka varsinaisena vaalipäivänä.
Se on ainakin fakta, että Porvoossa ei pääse äänestämään ilman vaalipaprua.
Et tarvitse sitä paperia, kunhan sulla on henkkari mukana.
Ja sen paperin kääntöpuolella sanotaan että henkkariksi kelpaa myös pelkkä ajokortti. Toki myös passi ja henkilökortti käyvät.
Tämähän on ilmiselvä provo. Ei kukaan 2000-luvulla syntynyt käytä muinaista tapaa merkitä otsikkoon OV.
Vierailija kirjoitti:
Oikeestiko esim. pelkkä ajokortti ym. riittää? Ap 😊
Pienellä paikkakunnalla ei tarvii muuta kun vie itsensä paikalle.Kaikki tuntevat toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten pitänyt "postista tullutta vaalipaprua" tarpeeksi arvossa, säilyttäksesi sen varmassa tallessa.
Älä huoli, henkilöllisyystodistus riittää äänestyspaikalla. Se "postissa tullut vaalipapru" vaan nopeuttaa toimitusta. Äänestämään nyt siitä, ole huolellinen.
Eikä edes nopeuta. Ei sillä paperilla tee äänestyspaikalla yhtikäs mitään.
Ei kyllä nopeuta tai ole mitenkään olennainen äänestyspäivänä.