Ilmaisia lastenvaatteitamme haetaan uusimmilla audeilla
Ärsyttää. Keskituloisena laitan annetaan-ryhmään lasteni hyväkuntoisia vaatteita. Välillä kirjoitan, että annetaan tarvitsevalle tms. Sitten niitä haetaan uusimmilla autoilla.
Tarkoitus on auttaa vähävaraisia, ei pihejä.
Kommentit (58)
Me ollaan pienituloisia.
Meillä on hieno uudehko auto.(mersu) Auto on ostettu joitakin vuosia sitten, silloin oli vielä varaa. Oli perintöä ja molemmat töissä.
Nyt minun työsuhde päättyi ja muutenkin olen äitiyslomalla. Lapsia on kolme.
Tilanteet muuttuu. Nyt eletään muutama vuosi kädestä suuhun eikä rahaa ole mihinkään ylimääräiseen. Toisesta autostakin luovuttiin.
Roskalavat ja fb kirpparit on kyllä huippu. Tarpeeseen haen vaikka sillä mersulla tulenkin. Joskus hävettääkin.
Itsekin annan siellä turhaa tavaraa tai myyn edullisesti niin saadaan ruokaa ostettua tai sitten lapselle isommat luistimet tmv.
Ei ole koiraa karvoihin katsomista.
Nämä "vuokran jälkeen tuista jää vain 2800€" köyhät ei ymmärrä, että me "varakkaat" työssä käyvät ostavat tavaransa kirppiksiltä ja liiteristä, jos elettäisiin kuin osa näistä "köyhistä" niin oltaisiin samassa jamassa yhteiskunnan riesana
Ok, hyviä kommentteja. Kai olen vähän putkinäköinen. Pitää valistaa miestäkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää. Keskituloisena laitan annetaan-ryhmään lasteni hyväkuntoisia vaatteita. Välillä kirjoitan, että annetaan tarvitsevalle tms. Sitten niitä haetaan uusimmilla autoilla.
Tarkoitus on auttaa vähävaraisia, ei pihejä.
Eikö uudella autolla ajavan lapset tarvitse vaatteita? Älä hyvä nainen lahjoita termillä tarvitsevalle jos vaatteillesi on tulorajat. Kaikki lapset tarvitsevat vaatteita, oli hyvät tai huonot tulot. Kirjoita ensi kerralla että vain köyhille tai toimeentulotuen saajille. Tosin silloinkin saatan tulla sillä uuden karhealla laina-autolla vaatteita hakemaan, isältäni lainaan.
Kyllä se pitää esittää vara- ja tuloselvitys ennen kuin rukkastakaan luovutetaan.
Tyttäreni tarvitsisi todella lapselleen, on opiskelija ja miehellänsä pieni palkka. Saavat asumistukeakin.
Laita ilmoitukseen, että haluat kuulla perustelut tai pyydä näyttämään tiliotetta.
Vierailija kirjoitti:
Trollolloo. Vai että oikein uusimmilla audeilla...hohhoijaa.
Meillä asui naapurissa tämmönen kulissiperhe. Vanhemmilla molemmilla upeat autot. Äiti kulki turkissa. Lapsi puettiin niin käytettyihin rääsyihin, että mua yksinhuoltajanakin säälitti.
Anna vaikka alle 21-vuotiaille äideille. He ovat tuskin vielä rikkaita.
Tarvitsevat hyvätuloistenkin lapset vaatteita. Monestihan se menee niin, että keskituloiset joutuvat etsimään käytetyt lastenrattaat ja käytettyjä vaatteita, köyhillä on varaa hakea sossun maksusitoumuksella uudet.
Oletko ajatellut, että auto on mahdollisesti lainassa? Minulla ei ole autoa, mutta onnekseni saan lainata sisareni, jolla pääsen käymään asioilla ja roskalavalta varaamani asiat.. Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää :)
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin mielellään ottaa vastaan käytettyjä lastenvaatteita. Mieheni palkka ja kht-tukeni lapsilisineen ovat yhteensä juuri ja juuri toimeentulotukirajojen yläpuolella eli siihen emme ole oikeutettuja. Periaatteessa siis tulemme toimeen vähemmällä kuin kympin vähemmän tienaava perhe, joka saa tttukea ja sitä kautta lääkäri, lääke yms kulut yhteiskunnalta.
Ja jatkan vielä että silti lapset ovat aina säänmukaisesti sopivan kokoisissa vaatteissa. Jos joskus kuitenkin jotain saa edullisesti/ilmaiseksi ja/tai käytettynä niin on varaa sitten johonkin muuhun "extraan" kuten vähän parempaan ruokaan silloin tällöin.
Tullaan ihan ok toimeen varmasti siksikin että alkoholia tai tupakkaa ei meillä kulu lainkaan.
RATKAISU: Pyydä vastineeksi kahvipaketti tmv. Aidosti köyhä varmasti raaskii tuoda sellaisen, mutta pihi ei
Vierailija kirjoitti:
RATKAISU: Pyydä vastineeksi kahvipaketti tmv. Aidosti köyhä varmasti raaskii tuoda sellaisen, mutta pihi ei
Enemmin sitten myy suoraan vitosella tms. En ainakaan jaksaisi kahvipaketin takia ensin kauppaan ja sitten vielä hakemaan vaatteita kun julkisilla kuljen. Kahvia meillä ei kotona kauheasti ole kun emme sitä juo.
Ehkä ei ole varaa enää vaatteisiin, jos on autoon:DDDDD
Monet naiset eivöt erota onko Audi vm -00 vai -17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheemme tulot vuodessa ovat vähän yli 150 000 e. Silti käyn leipäjonossa, koska siellä ei kysellä tuloja eikä veroja. Meille kelpaa kyllä kaurahiutaleet, vehnäjauhot ja makaronit, en ole kranttu ruokien suhteen. Tämä on minun tapani ottaa yhteiskunnalta takaisin edes muutaman euron verran.
Missä leipäjonossa ei kysellä tuloja? Ainakin kun itse kävin piti käydä erillisessä toimistossa näyttämässä varallisuus ja tilitedot ym.
Ei niitä oo meiltäkään kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ihan fiksua panostaa autoon, jos sitä tarvitsee esim työssään, kun lastenvaatteita saa käytettynä eikä lapsille sillä ole väliä mitä on päällä, kunhan on ehjät, puhtaat ja lämpimät vaatteet. Tyhmimpinä pidän niitä (varsinkin vähävaraisia), jotka ostavat kalliita merkkilastenvaatteita, kun lapset kasvavat niistä niin nopeasti ulos.
Missä vaiheessa alkaa se nopeasti vaatteista ulos kasvaminen? Kaikki tästä aina puhuvat, mutta haluaisin nyt jotain konkreettista tietoa, että milloin se alkaa?
T. Kohta 8v lapsen äiti
Tuossa kuviossa ongelma on kyllä joku ihan muu kuin se, että lasten vaatteet ovat kirpputorilta.