Ilmaisia lastenvaatteitamme haetaan uusimmilla audeilla
Ärsyttää. Keskituloisena laitan annetaan-ryhmään lasteni hyväkuntoisia vaatteita. Välillä kirjoitan, että annetaan tarvitsevalle tms. Sitten niitä haetaan uusimmilla autoilla.
Tarkoitus on auttaa vähävaraisia, ei pihejä.
Kommentit (58)
Trollolloo. Vai että oikein uusimmilla audeilla...hohhoijaa.
Annoit tuossa yhden esimerkin, kuinka toisia käytetään taloudellisesti hyväksi. Mutta ahneella on paskainen loppu, sanoo sananlaskukin.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ihan fiksua panostaa autoon, jos sitä tarvitsee esim työssään, kun lastenvaatteita saa käytettynä eikä lapsille sillä ole väliä mitä on päällä, kunhan on ehjät, puhtaat ja lämpimät vaatteet. Tyhmimpinä pidän niitä (varsinkin vähävaraisia), jotka ostavat kalliita merkkilastenvaatteita, kun lapset kasvavat niistä niin nopeasti ulos.
Mä en usko, että tämä aloitus on totta, mutta autoon voi panostaa muutenkin kuin ostamalla ylihintaisen auton. Ylihintaisen auton ostaminen ei ole järkevää, sen sijaan sellaisen ostaminen on, jossa on hyvä hinta-laatusuhde.
Jos tarjoat vaatteita jossain kierrätysryhmässä tai vastaavassa, niin ei kukaan tajua, että ne on tarkoitettu vain vähävaraisille. Kierrätysryhmissä idea on nimenomaan kierrättää, ja tavaran saa ihan hyvällä omallatunnolla ottaa vastaan, vaikka olisi miljoonan euron vuositulot.
Jos haluat antaa vaatteet vain jollekin vähävaraiselle, se täytyy tuoda selvästi ilmi ilmoituksessa. "Tarvitsevalle" kertoo vain, että vaatteelle on saajalle käyttöä, ei vielä mitään saajan tulotasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ihan fiksua panostaa autoon, jos sitä tarvitsee esim työssään, kun lastenvaatteita saa käytettynä eikä lapsille sillä ole väliä mitä on päällä, kunhan on ehjät, puhtaat ja lämpimät vaatteet. Tyhmimpinä pidän niitä (varsinkin vähävaraisia), jotka ostavat kalliita merkkilastenvaatteita, kun lapset kasvavat niistä niin nopeasti ulos.
Mä en usko, että tämä aloitus on totta, mutta autoon voi panostaa muutenkin kuin ostamalla ylihintaisen auton. Ylihintaisen auton ostaminen ei ole järkevää, sen sijaan sellaisen ostaminen on, jossa on hyvä hinta-laatusuhde.
Totta tuokin. Audi ei sano minulle merkkinä mitään, kun en ole autoihmisiä enkä omistakaan autoa, joten en tiedä noista kustannuksista ja hinnoista. 21
Älä ota stressiä. Sinä olet ne antamassa, joten miksei perhe, jolla on uudehko audi voisi olla se tarvitseva? Itselläni on useita kavereita, joilla on talo/taloja, hienoja autoja yms, mutta ovat persaukisia. Lainat painaa päälle, verot on kovat ja rahaa ei ylinmääräiseen enää jää. Voivat hyvinkin olla niitä, jotka tarvitsevat..
Hopella käy paljon ihmisiä jotka myyvät vaatteita eteenpäin. Sekin harmittaa.
En tiedä autoista mitään, mutta mies on kolme kertaa jo kommentoinut, että markkinoiden uusimmalla audilla tai bemarilla ajava ei ehkä ole kohderyhmääni.
Me ollaan keskituloisia, mutta meillä ei ole velkaa. Ei olla ikinä otettu lainaa autoon.
Lastenvaatteet on kuitenkin laadukkaita. Haalareista saisin noin 50€ ja rattaista 450€. Meillä kuitenkin asiat hyvin, ja haluaisin hyvää sellaiselle jolla ei ole muuten mahdollisuutta.
Tuo vähävarainen on huono sana, kun harva kehtaa kommentoida.
Toinen ärsyttävä on nuo jälleenmyyjät, profiilikuvana koira ja 0 kaveria...
Hakee ilmaiset vaatteet ja vie kirpparille myyntiin. Millä muullakaan ne sen audin olisi kustantaneet?
Äskeinen ap. Ja ei ole provo. Miksi ihmeessä tällaista keksisin?? Juuri tänään olen tähän (taas) törmännyt. Aina ilmoitukseen tulee noita koirakuvallisten nopeita varauksia, niille en anna. Vähän vähentynyt, kun välillä ilmoituksessa korostan että hakijan perheen käyttöön tms.
Ap
Ehkä fiksuinta on sitten rehellisesti myydä käytetyt vaatteet, jos ei henkilökohtaisesti tunne ketään vähävaraista perhettä...
Vierailija kirjoitti:
Hakee ilmaiset vaatteet ja vie kirpparille myyntiin. Millä muullakaan ne sen audin olisi kustantaneet?
Jotkut käy myös töissä. Aika paljon saa lastenvaatteita myydä kirpputorilla, jos niitä 25 centin riepuja myymällä meinaa auton ostaa.
Tästä kinataan meilläkin. Että onko Roskalava köyhille vaiko kaikille. Minusta se on kaikille. Ryhmän säännät kieltää edelleen myymisen, mutta kierrättämistä voi harjoittaa kaikki.
Itse laitan Hopeen ne tavarat jotka haluan nimenomaan vähävaraiseen lapsiperheeseen.
Siis nehän on santanderin audeja eikä niillä ajavien ihmisten.
Tiedän muutaman perheen, jossa ajellaan komeasti audilla ja vanhemmilla on aina kaupasta ostetut uudet merkkivaatteet, mutta lapsille ostetaan kaikki kirpputorilta. Siis kaljaan ja tupakkaan on varaa ja ulkomaan matkoihin, mutta lapset kulkee ryysyissä, liian pienissä tai ylisuurissa kirppisvaatteissa. Vanhemmat ovat hirveitä lokkeja. Tosi itsekästä ja nuukaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset on just niitä, että itselle ostetaan merkkilaukut ja audit, mutta lapsille vaatteet kirpparilta. Itsekkäitä vanhempia! Yöks! Mä ostan lapselle sen uuden takin ja kuljen itse vanhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheemme tulot vuodessa ovat vähän yli 150 000 e. Silti käyn leipäjonossa, koska siellä ei kysellä tuloja eikä veroja. Meille kelpaa kyllä kaurahiutaleet, vehnäjauhot ja makaronit, en ole kranttu ruokien suhteen. Tämä on minun tapani ottaa yhteiskunnalta takaisin edes muutaman euron verran.
Missä leipäjonossa ei kysellä tuloja? Ainakin kun itse kävin piti käydä erillisessä toimistossa näyttämässä varallisuus ja tilitedot ym.
Suurimmassa osassa ei kysellä. Seurakuntien ja EU:n ruoka-avut on asia erikseen, yhdistyksillä ei ole oikeutta kysellä. Tai no kysyä voi, mutta ei voi tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheemme tulot vuodessa ovat vähän yli 150 000 e. Silti käyn leipäjonossa, koska siellä ei kysellä tuloja eikä veroja. Meille kelpaa kyllä kaurahiutaleet, vehnäjauhot ja makaronit, en ole kranttu ruokien suhteen. Tämä on minun tapani ottaa yhteiskunnalta takaisin edes muutaman euron verran.
Et sinä yhteiskunnalta mitään ota, vaan niiltä jotka oikeasti apua tarvitsisivat. Ahneudelladi ei ole mitään rajaa. Kuinka sairas pitää olla että tulee kehuskelemaan köyhiltä varastamisesta.
Onnea valitsemallasi tiellä, sinun kaltaistesi takia maailma on paska paikka.
Voi kuule, siellä leipäjonossa käy paljon porukkaa hakemassa "lapsen perheelle" tms. ja nurkan takana heitetään roskiin se tavara, joka ei käy kaupaksi ja myydään eteenpäin se, mistä saa muutaman euron.
Mä voisin mielellään ottaa vastaan käytettyjä lastenvaatteita. Mieheni palkka ja kht-tukeni lapsilisineen ovat yhteensä juuri ja juuri toimeentulotukirajojen yläpuolella eli siihen emme ole oikeutettuja. Periaatteessa siis tulemme toimeen vähemmällä kuin kympin vähemmän tienaava perhe, joka saa tttukea ja sitä kautta lääkäri, lääke yms kulut yhteiskunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset on just niitä, että itselle ostetaan merkkilaukut ja audit, mutta lapsille vaatteet kirpparilta. Itsekkäitä vanhempia! Yöks! Mä ostan lapselle sen uuden takin ja kuljen itse vanhassa.
Sanoinko mitään merkkilaukuista? Ei työssäkäyvän vanhemman, joka tarvitsee autoa, tarvitse olla autotta tai ostaa jotain romua vain siksi, että lapsille saadaan aina ne uusimmat vaatteet. Jos rahaa on vähän, jotain pitää priorisoida, ja jos vanhemmat tarvitsevat työssä autoa, niin se on aika tärkeä tekijä. Toki auton hintaa kannattaa miettiä. Rakkautta lapseen ei mitata materialla, eikä ne kirpputorivaatteet, jos ovat ehjiä, lapselle sopivia ja käyttäkelpoisia, ole yhtään sen huonompia kuin uudetkaan. Kierrätys on hyvä asia. Et välttämättä näe, että vanhemman omatkin vaatteet ovat kirpputorilta. Ei kannata yleistää. Eikä kuvitella että hankkimalla lapselle uusia tavaroita opettaa hyviä arvoja ja välittämistä, jos muuten on ihmisenä tuomitseva, kärkkäästi arvosteleva, pikkuisen marttyyri, vähän materialisti jne.